Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 660 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT En rätt oväntad temporal parad... The Tabernacle at Pendrell Val ...
Söker specifika plastfickor - men finns de?
Senast läst: 19:24:40, 10/4 -24. Läst 1552 gånger.
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

Söker specifika plastfickor - men finns de? 16:32:17, 6/8 -18  
Behöver hjälp att hitta de perfekta plastfickorna för spel, högst subjektivt.

+ Glansig framplast
- Inte för långa (DS Matte är för långa)
- Inte räfflad rygg
- Inte böjda kanter som DS Classic
- Inte klisterryggen som DS Classic har, går inte att blanda korten utan att svära

De guldfärgade Hareruya-fickorna tycker jag har lyckats med båda baksida och längd, dock är de svåra att få tag på och jag vet inte vilka KMC eller andra märken har som är motsvarande.

Tips?

EnemyZ

Golgari
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 20/6 -09

49 rubriker
206 svar

1. Är ibne Eclipse rätt bra? Finn... 19:11:50, 6/8 -18  
Är ibne Eclipse rätt bra? Finns säkert bättre, men de är de jag föredrar just nu.
 
Det finns en särskild plats i himmelen för de som skickar skickar bizzade kort fort.
einstein
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 22/9 -03

167 rubriker
1421 svar

2. Mitt tips skulle vara dessa fi... 19:15:10, 6/8 -18  
Mitt tips skulle vara dessa fickor som jag själv kör för tillfället. Dessa passar väldigt bra in på din beskrivning, faktiskt alla punkter :)

KMC Neo MAT -> KMC

Uppdaterad: 19:16:07, 6/8 -18
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

3. Har kört en del Eclipse men me... 20:15:43, 6/8 -18  
EnemyZ skrev 19:11, 6/8 -18 Är ibne Eclipse rätt bra? Finns säkert bättre, men de är de jag föredrar just nu.

Har kört en del Eclipse men med dubbelsleeve ser man knappt korten för den dimmiga framplasten. Annars är de topp att blanda med, rikigt sköna!
krogen
MEDLEM
Luleå
@svm s. 14/5 -08

126 rubriker
1269 svar

4. Jag kör kmc hyper mat dom gill... 22:22:42, 6/8 -18  
Jag kör kmc hyper mat dom gillar jag skarpt riktigt sköna att blanda och blir inte skitiga på samma sätt som eclipse. Vart riktigt missnöjd över eclipse sleeves då det kändes som att dom blev lila skitiga som mina kmc som jag haft i typ ett år på 4 veckor.
 
´Greatest of the makers children, arise and claim ur birthright´- 2nd Prophecy tablet of uldum
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

5. Har sett Hyper Mat överallt, m... 22:44:31, 6/8 -18  
krogen skrev 22:22, 6/8 -18 Jag kör kmc hyper mat dom gillar jag skarpt riktigt sköna att blanda och blir inte skitiga på samma sätt som eclipse. Vart riktigt missnöjd över eclipse sleeves då det kändes som att dom blev lila skitiga som mina kmc som jag haft i typ ett år på 4 veckor.

Har sett Hyper Mat överallt, men blir avskräckt av Mat då jag föreställer mig ett sandpapper på ryggen. Hur är de där?
Butiken
REDAX
Göteborg
@svm s. 19/10 -05

66 rubriker
149 svar

6. Ja de har räfflad rygg, mina p... 12:15:18, 7/8 -18  
Olly skrev 22:44, 6/8 -18
krogen skrev 22:22, 6/8 -18 Jag kör kmc hyper mat dom gillar jag skarpt riktigt sköna att blanda och blir inte skitiga på samma sätt som eclipse. Vart riktigt missnöjd över eclipse sleeves då det kändes som att dom blev lila skitiga som mina kmc som jag haft i typ ett år på 4 veckor.

Har sett Hyper Mat överallt, men blir avskräckt av Mat då jag föreställer mig ett sandpapper på ryggen. Hur är de där?

Ja de har räfflad rygg, mina personliga favoriter är vanliga KMC mat inte hyper mat då de har slät baksida men tyvärr har vi inga av de nya inne i butiken.

De har ju som sagt bytt tillverkare två gånger och gått från att vara de bästa fickorna som fortfarande tillverkades till helt kassa och nu skall de vara helt OK igen.

Men om folk efterfrågar de nya KMC så kommer vi ta in dem igen.

Butiken // Flax
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

7. Hade ingen aning om de olika s... 18:38:04, 8/8 -18  
Butiken skrev 12:15, 7/8 -18
Olly skrev 22:44, 6/8 -18
krogen skrev 22:22, 6/8 -18 Jag kör kmc hyper mat dom gillar jag skarpt riktigt sköna att blanda och blir inte skitiga på samma sätt som eclipse. Vart riktigt missnöjd över eclipse sleeves då det kändes som att dom blev lila skitiga som mina kmc som jag haft i typ ett år på 4 veckor.

Har sett Hyper Mat överallt, men blir avskräckt av Mat då jag föreställer mig ett sandpapper på ryggen. Hur är de där?

Ja de har räfflad rygg, mina personliga favoriter är vanliga KMC mat inte hyper mat då de har slät baksida men tyvärr har vi inga av de nya inne i butiken.

De har ju som sagt bytt tillverkare två gånger och gått från att vara de bästa fickorna som fortfarande tillverkades till helt kassa och nu skall de vara helt OK igen.

Men om folk efterfrågar de nya KMC så kommer vi ta in dem igen.

Butiken // Flax

Hade ingen aning om de olika svängarna med tillverkare, har ju varit borta ett tag och inte drabbats av det

När du säger nya KMC Mat, menar du NeoMat då? Hittar nämligen bara NeoMat, HyperMat samt SuperSeries (som verkar vara glossy).

//Oliver
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!