Magic the Gathering
Magic the Gathering30302 MEDLEMMAR 1021 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Vaevictis Asmadi resolve ordn... Avatar of Might Och Blood Pet...
Kalitas igen!
Senast läst: 13:10:19, 19/8 -18. Läst 843 gånger.
Iniovan
MEDLEM
Eksjö
@svm s. 19/6 -13

51 rubriker
155 svar

Kalitas igen! 17:29:16, 20/7 -18  
Hejhopp!

Nu undrar jag lite om Kalitas, Traitor of Ghet i relation till replacement effects och jag anar även apnap kommer in i detta. Undrar hur.

Om Ivar har Kalitas i spel i en multiplayermatch, varpå spelaren därpå, Gunvor, spelar en Incendiary Flow i spelaren därpås, Torvalds stackars Mesa Enchantress

så undrar jag om Kalitas hinner göra en zombie med sin replacement effect innan Incendiary Flow hinner exilera Enchantress.

Om Flow hinner före antar jag att det inte blir nån zombie för Kalitas?

Choper
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

46 rubriker
1612 svar

1. Kort svar: Torvald bestämmer. ... 18:17:57, 20/7 -18  
Kort svar: Torvald bestämmer.

Replacement går inte i APNAP (faktiskt är det bara ordningen på stacken som avgörs av APNAP). Det är den som kontrollerar det påverkade objektet som avgör i vilken ordning som replacement effekter appliceras, i detta fallet Torvald eftersom det är han som kontrollerar Mesa Encahntress.

Väljer han att applicera Kalitas först så kommer Ivar att få en token. Om Torvald applicerar Incendiary Flows replacement så kommer Ivar inte att få någon token eftersom Kalitas inte längre har något att göra.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Iniovan
MEDLEM
Eksjö
@svm s. 19/6 -13

51 rubriker
155 svar

2. Tack för så tydligt svar! :D ... 18:24:59, 20/7 -18  
Tack för så tydligt svar! :D
( Jag anar att Torvald får fundera en stund :) )
BYT BORD TILL


 
  Dominaria! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!