Magic the Gathering
Magic the Gathering30518 MEDLEMMAR 1061 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Kalitas igen!... Alpine Moon mot Tron...
Avatar of Might Och Blood Pet
Senast läst: 00:17:45, 15/10 -18. Läst 726 gånger.
holmen
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/2 -03

230 rubriker
1774 svar

Avatar of Might Och Blood Pet 19:01:19, 19/7 -18  
Hej!
En fråga om prioritet:
Jag har Blood Pet och tre andra varelser. Motståndaren drar en Avatar of Might för turen jag inte känner till.

Motståndaren går till sin första mainface och börjar fundera. Jag får en känsla av att hen drog en Avatar och saccar min Blood Pet innan hen hinner announca sin spell, då Blood Pets ability är en manability kan jag använda den trots att jag inte har prioritet.

Stämmer detta? Finns andra liknande exempel där man kan nyttja utrymmet utanför prioritet?

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

48 rubriker
1639 svar

1. Du kan endast använda mana abi... 19:39:09, 19/7 -18  
Du kan endast använda mana abilitys när du har prioritet eller när du ska betala mana för någon effekt. Så nej, du kan inte hindra motståndaren från att spela Avatar of Might.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 19:39:33, 19/7 -18

Meenos presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Guilds of Ravnica! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!