Magic the Gathering
Magic the Gathering30518 MEDLEMMAR 1059 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Crackdown och multifärgade cri... En fråga om Apex of Power...
Vaevictis Asmadi, the Dire + Sundial of the Infinite
Senast läst: 02:34:09, 14/10 -18. Läst 420 gånger.
Bjerven
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/10 -08

42 rubriker
51 svar

Vaevictis Asmadi, the Dire + Sundial of the Infinite 16:54:08, 14/7 -18  
Kan man stacka Sundial of the Infinite medan Vaevictis Asmadi, the Dire triggern ligger på stacken så att det bara blir sacrificed och att de inte får någon chans att sätta ut en permanent?

Så korten som skulle sättas ut exilas?
 
Sexual diseases are like pôkemon, to be cool you've gotta catch em all!

jd
MEDLEM
Simrishamn
@svm s. 26/5 -05

38 rubriker
940 svar

1. Nej, du kan aktivera sundial n... 17:26:58, 14/7 -18  
Nej, du kan aktivera sundial när triggern från vaevictis ligger på stack, men då exilas abilityn när sundials resolvar. Alltså händer inget av abilityn.

Alternativet är att låta Vaevictis triggered ability resolva och då händer allt som står på kortet. Ingen spelare har prioritet när en ability resolvar, så du kan inte låta hälften hända.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

48 rubriker
1639 svar

2. Kortfattat: Vaevictis har 1 en... 20:31:55, 14/7 -18  
Kortfattat: Vaevictis har 1 enda trigger. Antingen händer hela eller inget av den.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Bjerven
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/10 -08

42 rubriker
51 svar

3. tackar för infon.... 21:24:21, 14/7 -18  
tackar för infon.
 
Sexual diseases are like pôkemon, to be cool you've gotta catch em all!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!