Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 656 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Vaevictis Asmadi, the Dire + S... Porphyry Nodes vs tied indestr ...
En fråga om Apex of Power
Senast läst: 06:56:18, 25/4 -24. Läst 1270 gånger.
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

En fråga om Apex of Power 08:15:26, 14/7 -18  
En fråga om kortet Apex of Power.

Jag vet att man gör saker i den ordning som de står på korten.

Min fråga är, får jag se vilka kort som exilas innan jag väljer vilken färg de 10 mana skall ha?
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

1. Som du säger, gör sakerna i de... 08:27:21, 14/7 -18  
Som du säger, gör sakerna i den ordning det står. Först exilar du korten (eftersom det inte står annat så exilar du dem face up).
Så ja, du ser vilka kort du exilat innan du väljer mana.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

2. Tusen tack!... 08:31:37, 14/7 -18  
Choper skrev 08:27, 14/7 -18 Som du säger, gör sakerna i den ordning det står. Först exilar du korten (eftersom det inte står annat så exilar du dem face up).
Så ja, du ser vilka kort du exilat innan du väljer mana.

Tusen tack!
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

3. Fast stämmer verkligen det? O... 15:19:06, 14/7 -18  
Choper skrev 08:27, 14/7 -18 Som du säger, gör sakerna i den ordning det står. Först exilar du korten (eftersom det inte står annat så exilar du dem face up).
Så ja, du ser vilka kort du exilat innan du väljer mana.

Fast stämmer verkligen det? Om vi tar Goblin Charbelcher t.ex. Där måste vi välja ett target innan vi visar våra kort, trots att det inte står så på kortet. Vad finns det för undantag till den här regeln?
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

4. Det har att göra med att Gobli... 20:35:05, 14/7 -18  
Det har att göra med att Goblin Charbelcher har ett target. Target måste bestämmas som en del av att lägga spellen/abilityn på stacken.

Tittar du närmare på vilken spell/ability som helst så märker du att ingen av dem har Target innan kolonet. Likafullt så måste vi enligt reglerna alltid välja target som en del i cast/activate.
Definition som är lite förvirrande ibland, men där ligger skillnaden mellan "choose" och "target".
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!