Magic the Gathering
Magic the Gathering30147 MEDLEMMAR 967 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Kalitas + manifest ?... Vaevictis Asmadi, the Dire + S...
Crackdown och multifärgade critter
Senast läst: 06:40:56, 16/7 -18. Läst 386 gånger.
GooZer
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

75 rubriker
165 svar

Crackdown och multifärgade critter 15:02:29, 12/7 -18  
som rubriken säger, hur fungerar Crackdown med multifärgade critter? Hade en livlig diskution med att det inte fungerar då några ansåg att det är ju samma sak som med Doom Blade. Doom Blade kan inte skjuta svarta critter och även om ett multifärgat critter är vitt och då kan tappas upp så är den även en annan färg och då tappas inte upp.
 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. Isen't that why some people appear bright untill you hear them speak!"

Ichorid
MEDLEM
Linköping
@svm s. 28/3 -02

353 rubriker
3118 svar

1. Nonwhite gubbar är gubbar som ... 15:34:51, 12/7 -18  
Nonwhite gubbar är gubbar som inte är vita.

En grönvit gubbe t.ex. är grön och vit. Den är inte "grönvit", utan grön och vit, med andra ord så är den vit och blir untappad även om Crackdown är i spel.

Det är inte som om Crackdown säger: "Ey, den där gubben är ju grön!" Den ser att den grönvita gubben är vit, och ignorerar den.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 15:45:28, 12/7 -18
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

83 rubriker
534 svar

2. Om ett creature är multicolor ... 15:35:28, 12/7 -18  
Om ett creature är multicolor och en av dessa färger är vit så kommer det inte påverkas av Crackdown.

Arcades, the Strategist är vit och kommer inte påverkas av Crackdown. Att den även är grön och blå är inte relevant för Crackdown.
GooZer
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

75 rubriker
165 svar

3. kan inte magic ha logiska regl... 11:27:58, 14/7 -18  
kan inte magic ha logiska regler :P, tack för svaret :)
 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. Isen't that why some people appear bright untill you hear them speak!"
Choper
JUDGE L2
Skövde
@svm s. 26/5 -04

45 rubriker
1597 svar

4. Rent filosofiskt, vad är det s... 20:38:00, 14/7 -18  
Rent filosofiskt, vad är det som inte är logiskt?

Icke-vita creatures kan inte påverkas = har den vitt i sig kan den inte påverkas.
Om du har en rödvit-rutig tröjja på dig, är det ologiskt att påstå att den innefattas av vitt då?
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
GooZer
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

75 rubriker
165 svar

5. sant, men jag anser också att ... 00:32:32, 15/7 -18  
sant, men jag anser också att andra hållet är logist, den är även icke vit och ska då inte tappas upp. Var den delen min grupp var osäker på så vi ville ha ett tredje utlåtande och denna gången hade jag fel :)
 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. Isen't that why some people appear bright untill you hear them speak!"
Choper
JUDGE L2
Skövde
@svm s. 26/5 -04

45 rubriker
1597 svar

6. Nja. Den är inte inte-vit. Den... 09:18:28, 15/7 -18  
Nja. Den är inte inte-vit. Den är även röd. Att en vitrödrutig tröja är både vit och röd gör ju inte att den inte är vit (eller röd).

Jag vill inte ha en tröja med vitt! kommer ju att innefatta en vitröd-rutig då den ju som sagt är både röd och vit.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)

Baxar presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Dominaria! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!