Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 659 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CORE 2019 Favorit Kort i Core Set 2019... Är inte Core 19 färdig-spoilat ...
Hur gick det i helgen?
Senast läst: 04:16:55, 16/4 -24. Läst 2593 gånger.
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

Hur gick det i helgen? 16:00:45, 9/7 -18  
Hur gick det på prereleasen? Jag är nyfiken på era tankar om formatet, MVPs, historier från helgen, etc.

Vi hade två fullsatta prereleaser på Spelbutiken Tärningen i Kalmar. Överlag känns det som att det finns ett stort intresse för setet lokalt, och att spelarna hade en mycket positiv upplevelse av formatet.
Själv var jag spelande butikspersonal och lyckades med konststycket att gå 3-1-1 med en Jund-lista båda dagarna. Lördagen hade jag turen att öppna en foilad Nicol Bolas, the Ravager och med fyra duals och en Manalith var det inget svårt beslut att splasha blått. MVPs skulle jag säga var Skyrider Patrol för lördagen (Vilket pajaskort för övrigt. Starkaste uncommon i setet för Limited?) och Meteor Golem för söndagen (kanske något otippat?).

En lustig händelse var från lördagens prerelease, då motståndaren högg in med en Dragon Egg-token. Jag hade Runic Armasaur och bestämde mig för att kolla om han var vaken. "Lite pump innan skada?" frågade jag. Motståndaren tappade fem röda, varpå jag meddelade att jag drar fem och motståndaren såg bedrövad ut när jag därefter spelade Electrify i draken innan skada.
Min motståndare gick för övrigt till sist 4-0-1 och vann hela skiten, och jag vet att han knappast misströstar. ;)

Jag hade också en riktigt bisarr upplevelse där min motståndare innan matchen meddelade att han skulle droppa. Min lek presterade sämre än vanligt under matchen och med 1-1 keepar jag en hand med fem länder och Elvish Rejuvenator. Tanken var att jag statistiskt borde dra en del action och slippa riskera en sämre 6:a. Naturligtvis drog jag nästan bara länder, men till sist lyckades jag äta mig in i matchen. Han hade dock lethal turen innan mig och när han skickade in sina fliers för dödstöten gratulerade jag honom till vinsten, men frågade honom om han verkligen vill ha vinsten officiellt i och med att det var två rundor kvar och han ändå skulle droppa. "Det är bäst att vi låter resultatet stå som det är", blev svaret, vilket kan översättas till "jag ska gå hem, men du kan dra åt helvete". Kan ärligt säga att jag aldrig upplevt något liknande under 24 år som magicspelare..

Överlag tyckte jag att det var riktigt roligt att spela coreset-Limited igen. Det är en rak, ärlig form av Magic och en mer ursprunglig upplevelse. Även härligt med elder dragons i Magic igen. :)

Dela gärna era tankar och berättelser!
 
Fatality-bloggen - metal, tv-spel, film och podcast på köpet.

"Den dödar en blå flygare eller artefakt i upkeep.."
- Beakid förklarar Wolf-Skull Shaman för arako

Eldor

Simic
MEDLEM
@svm s. 23/2 -05

64 rubriker
321 svar

1. Jag valde fotbollen före magic... 18:45:45, 9/7 -18  
Jag valde fotbollen före magic den här gången.
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

2. Spelade en prelle och öppnar "... 20:46:03, 9/7 -18  
Spelade en prelle och öppnar "ok". Ett par röda elder dragons, ett nice prellekort i Demanding Dragon och en Banefire uppbackat av Shock, Lightning Strike och Electrify satte mig solit i rött.

Fick årets stalltips av killen intill! Vaevictis Asmadi, the Dire är värd att splasha, men Palladia-Mors, the Ruiner är ju trots allt den sämsta mythicdraken så det är kanske inte värt det...

Jag lyssnade inte på det rådet. Toppade av liken med Meteor Golem och Vivien's Invocation, tryckte in Manalith, Druid of the Cowl och 18 länder och fyllde ut med lite skräp. Kort som Rise from the Grave och Plummet bodde i brädan tills det var upopenbart att alla som vann i det här formatet hade minst en drake. Plummet, Take Vengeance och Rise from the Grave hittade snart in i leken och jag tunade manabasen från 9-9-3-3 till 8-8-4-4 (Två duals och en manalith).

Vann förstås alltihop med 5-0, liken var rätt stark. Honorable Mention till Rogue's Gloves som vackert fick sitta på bänken.

Uppdaterad: 07:38:56, 10/7 -18
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

3. august: Tack för en Underbar s... 23:14:29, 9/7 -18  
august: Tack för en Underbar sammanfattning, och kom ihåg att när droppandet är riktigt kallt, kan du dra åt helvete (norrlands-guld-reklamen)!!!

party: Har du samma vidriga auto-korrekt på din telefon som jag? Jag undrade vad liken var för samling kort eller nåt!?

Vad hände med Rogue's Gloves menar du? Bänken som i brädan eller var den "på bänken" i någon lyx-position?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 23:19:09, 9/7 -18
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

4. Bänken = inte med I matchen. J... 07:37:21, 10/7 -18  
Bänken = inte med I matchen. JA, den fick ligga I brädan

IHAVESPOK3N presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Justerade priser ännu en gång. Massor av nytt inlagt. EDH, Pioneer, Modern, Standard och massa annat

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 128:- Buyout: 150:-

Adarkar Wastes (Foil) 63:- Buyout: 80:-

Counterspell (GD) 8:- Buyout: 15:-

Aether Vial 103:- Buyout: 150:-

Overgrown Tomb (EX) 100:- Buyout: 130:-

Wooded Foothills (FN) 250:- Buyout: 300:-

Ichorid (EX, Foil) 300:- Buyout: 350:-

Akroma, Angel of Fury (EX) 8:- Buyout: 12:-

Incinerate (FN) 2:- Buyout: 3:-

Sword of Feast and Famine (EX) 300:- Buyout: 350:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Adeline, Resplendent Cathar 100:- Buyout: 120:-

Growing Rites of Itlimoc (EX) 75:- Buyout: 110:-

Skizzik (EX) 3:- Buyout: 5:-

Meteor Storm (EX) 5:- Buyout: 9:-


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!