Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Hur gör jag om jag som svensk ... förvaringslådor ...
Irriterad på låga auktionspriser. Japp, låga.
Senast läst: 04:30:18, 24/4 -24. Läst 6097 gånger.
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

21. latsblaster och elof, det ni p... 14:57:31, 9/7 -18  
latsblaster och elof, det ni pratar om har egentligen ingenting att göra med vindicates orginalinlägg och väldigt lite med hans senaste exempel.

Det han säger är sant rent generellt, det behövs knappt en hjärna för att räkna ut det och att ni sedan kanske inte är beredda att lägga marknadspris trots att ni spelar korten är ingenting annat än kuriosa i sammanhanget.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

22. Det var dagens det :)... 17:24:06, 9/7 -18  
ben skrev 13:26, 9/7 -18 Tkr faktiskt aldrig man skall ta mer betalt för ett kort som man har köpt det för. Om man får för sig att sälja det. En hobby skall man aldrig tjäna pengar på. Bara kolla hur jävla sjuks priser det är på vissa kort.

Det var dagens det :)
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
prinsallan
HEDERSMEDLEM
Jönköping
@svm s. 16/2 -06

451 rubriker
6628 svar

23. Ben har rätt- en Black Lotus b... 20:00:16, 9/7 -18  
partysmurphen skrev 13:56, 9/7 -18
ben skrev 13:26, 9/7 -18 Tkr faktiskt aldrig man skall ta mer betalt för ett kort som man har köpt det för. Om man får för sig att sälja det. En hobby skall man aldrig tjäna pengar på. Bara kolla hur jävla sjuks priser det är på vissa kort.

Det här var ju inte helt logiskt ändå?

"Jaha, öppnade du din Lotus i en booster -93?" JA men då kan du ju max begära 100 kr för den inkl inflation och så"


Varför ska lman inte kunan tjäna pengar på en hobby? MAn kan ju uppenbarligen förlora pengar på det :)

Ben har rätt- en Black Lotus borde bara kosta max 1 krona- det är ju bara papper med tryck på, den skiljer sig inte ett skvatt från en Grizzly Bears eller en Monstrous Growth, tryckkostnaden är exakt samma! ;D
 
Om det saknas något common på min have som du vill köpa, interna. Det ligger ca 100.000 commons här som jag inte lagt upp på min have :P
Uppdaterad: 20:00:37, 9/7 -18
prinsallan
HEDERSMEDLEM
Jönköping
@svm s. 16/2 -06

451 rubriker
6628 svar

24. Till OP- kollade just din have... 20:05:24, 9/7 -18  
Till OP- kollade just din have och såg att du ville köpa Beta Wall of Wood. Jag kan sälja mina för 100.000 kr styck, så kan du iaf inte säga att du fått dem för billigt ^^
 
Om det saknas något common på min have som du vill köpa, interna. Det ligger ca 100.000 commons här som jag inte lagt upp på min have :P
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

25. Vad är det här för skitsnack?!... 20:33:28, 9/7 -18  
caitlin skrev 14:57, 9/7 -18 latsblaster och elof, det ni pratar om har egentligen ingenting att göra med vindicates orginalinlägg och väldigt lite med hans senaste exempel.

Det han säger är sant rent generellt, det behövs knappt en hjärna för att räkna ut det och att ni sedan kanske inte är beredda att lägga marknadspris trots att ni spelar korten är ingenting annat än kuriosa i sammanhanget.

Vad är det här för skitsnack?!

Jag gillade den fåniga bilden på Grave Pact för att jag ville ha med lien, men hittade Inga till salu. Jag ville inte köpa de andra, sen sparade jag lien men sålde de andra. Det här var mer än 6 år sen. Jag fick vänta 18 månader på lien.

Grave Pact Nya bilden, sålde dem.

Grave Pact Original-bilden.

Grave Pact Lien, hittade till slut.

Jag fick vänta på lien, den fanns inte tillgänglig ett tag på SvM, blev rätt nöjd när jag fick dem och kladdade sönder dem för att aldrig kunna sälja dem.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 20:35:16, 9/7 -18
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

26. Nu börjar det klarna.... 23:49:21, 9/7 -18  
Nu börjar det klarna.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
680 svar

27. hehe tyvärr har jag redan skaf... 07:16:50, 10/7 -18  
prinsallan skrev 20:05, 9/7 -18 Till OP- kollade just din have och såg att du ville köpa Beta Wall of Wood. Jag kan sälja mina för 100.000 kr styck, så kan du iaf inte säga att du fått dem för billigt ^^

hehe tyvärr har jag redan skaffat en. 100.000:- känns lite högt men skulle du sälja dem för 5:- så skulle vi återigen vara inne på nån slags dilemma av onödigt låga priser :) Runt en tjuga, då snackar vi om ett rättvist marknadspris :)
Vindicate

Simic
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 18/11 -01

193 rubriker
680 svar

28. Ett verkligt exempel: För nåt ... 08:17:21, 10/7 -18  
Ett verkligt exempel: För nåt år sedan beställde jag faktiskt just 4 mox opal från magiccardmarket och gav cirka 2000kr för dem. Någonstans i EU försvann brevet och det dröjde närmare två månader att få ersättning för detta trots att det var spårbart.

En turnering närmade sig och leken saknade främst opalerna: jag mailade folk på svm men det var inte många som vilje sälja sina. Jag kikade på auktioner men många hade flera månaders auktionstid kvar och inga buyoutpriser.
Plötsligt såg jag en auktion med buyout 300kr/st vill jag minnas. Inte startbud, buyout på 300kr.
En annan användare hann klicka före och köpte rubbet och jag kontaktade köparen: "Jag köper dem av dig för 400kr/st, det är fortfarande ett bra pris för mig men du tjänar snabba pengar"

På grund av andra anledningar kunde jag inte turnera och sålde snart därefter moxarna för strax under 500kr/st på facebook. Jag kan säga att de sålde SNABBT!

Kontentan ser kanske bra ut:
*Svm-säljaren fick snabba pengar. :)
*Hans köpare sålde vidare till mig och tjänade 400kr på några minuter. :)
*Jag sålde dem och tjänade också runt 400kr :)

Det som stör mig och kanske sammanfattar min tråd tydligt:
* Svmsäljaren fick utan tvekan dåligt betalt då inte mindre än TRE köpare i rad kastade sig över korten trots stegrande pris. :(
* Hade buyoutpriset varit högre hade kortet troligen inte köpts i vinstsyfte (obs jag vet inte att det var så i just detta fall, bara påvisar ett eventuellt problem) och då hade kanske en spelare på jakt efter korten till sin lek kunnat köpa direkt utan väntan och mellanhänder. :(

Jag ska nog inte kommentera mera här
DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

29. Jag tror att det i de allra fl... 11:35:15, 10/7 -18  
Jag tror att det i de allra flesta fall helt enkelt handlar om att säljaren inte har koll på gällande marknadspris. Jag var medlem här, och handlade med kort ett bra tag innan jag loggade in på MCM första gången.

Just det problemet, om man nu ser det som ett sådant, är väl dessvärre lite svårt att göra något åt.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

30. Tycker det är ganska enkelt. T... 13:39:09, 10/7 -18  
Tycker det är ganska enkelt. Tar man för lite betalt så har man inte gjort en ordentlig koll på marknaden av något skäl (lathet?) och är således nöjd med utsatt BO-pris. Själv har jag sålt kort till medvetna underpriser för att sprida lite glädje till de få som hinner handla och samtidigt njuta av alla griniga kommenterar bland dem som inte hann först :D
prinsallan
HEDERSMEDLEM
Jönköping
@svm s. 16/2 -06

451 rubriker
6628 svar

31. +1... 18:56:01, 10/7 -18  
mindtrix skrev 13:39, 10/7 -18 Tycker det är ganska enkelt. Tar man för lite betalt så har man inte gjort en ordentlig koll på marknaden av något skäl (lathet?) och är således nöjd med utsatt BO-pris. Själv har jag sålt kort till medvetna underpriser för att sprida lite glädje till de få som hinner handla och samtidigt njuta av alla griniga kommenterar bland dem som inte hann först :D

+1
 
Om det saknas något common på min have som du vill köpa, interna. Det ligger ca 100.000 commons här som jag inte lagt upp på min have :P
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!