Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 642 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Förslag: Objekt på auktioner... ang avslutade bizzar ...
!Matcha min want mot auktioner!!
Senast läst: 09:09:29, 29/3 -24. Läst 3377 gånger.
intello
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 17/7 -12

66 rubriker
244 svar

!Matcha min want mot auktioner!! 11:33:41, 20/6 -18  
Hej denna funktionen har ju superpotential.

Jag vill bara säga att jag älskar att den existerar.
DOCK vill jag säga att den är långt ifrån fungerande.
När den först lanserades fick man 50 resultat istället för de fjuttiga 20 som den nu förser.
Den tar noll hänsyn till expansionen eller foil/signed skick osv man valt.

jag hade verkligen önskat att denna fungerade bättre.

tar man de stora butikerna som säljer här på svm som har ca 1000000 kort på sin auktion, så är det näst intil omöjligt att gå igenom alla deras kort.
Min slutsats blir då att säljaren inte får det den förtjänar alltid för korten, samt att fler vänder sig till utländska sidor.


Jag hade gärna velat veta mer kring detta :) mvh

Uppdaterad: 11:33:59, 20/6 -18

Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

1. Är det tjugo matchningar eller... 12:06:03, 20/6 -18  
Är det tjugo matchningar eller flest matchningar av de 20 senast tillagda korteb till Want? Alla träffar jag får är på nyligen tillagda kort och ingen har tjugo träff trots en mycket gedigen want...
 
"Not Gruul? Then die!"
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

2. När det gäller matchningen mot... 12:12:49, 20/6 -18  
När det gäller matchningen mot Haves hade varit bra om man bara fick träff på kort till salu med hehe. Jag får alltid samma person överst och han säljer ingenting, endast byte XD
 
"Not Gruul? Then die!"
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

3. Noll hänsyn? Vad menar du? När... 12:56:44, 20/6 -18  
Noll hänsyn? Vad menar du? När jag är inne på min H/W och använder något av verktygen är det spot on gällande expansion och foil.

Något som däremot inte fungerar är när man är inne på en auktion och ska sortera korten efter Want-lista. Där tar den inte hänsyn till expansionen man valt eller om det är foil. Rätt värdelöst imho.

Ytterligare en sak som inte funkar så bra är om man går in på någon annan medlems infosida och sen trycker H/W. När matchningen är klar och det visar sig att något kort ligger på denne användares auktion och man klickar på länken till kortet så öppnas auktionen i det mikroskopiskt lilla fönstret för H/W-matchning. Inte bra.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
intello
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 17/7 -12

66 rubriker
244 svar

4. Foil främst menar jag. Expans... 14:14:22, 20/6 -18  
Archangel skrev 12:56, 20/6 -18 Noll hänsyn? Vad menar du? När jag är inne på min H/W och använder något av verktygen är det spot on gällande expansion och foil.

Något som däremot inte fungerar är när man är inne på en auktion och ska sortera korten efter Want-lista. Där tar den inte hänsyn till expansionen man valt eller om det är foil. Rätt värdelöst imho.

Ytterligare en sak som inte funkar så bra är om man går in på någon annan medlems infosida och sen trycker H/W. När matchningen är klar och det visar sig att något kort ligger på denne användares auktion och man klickar på länken till kortet så öppnas auktionen i det mikroskopiskt lilla fönstret för H/W-matchning. Inte bra.

Foil främst menar jag.
Expansionen är kanske eventuellt rätt. Men den kan ändå föreslå en annan expansion för mig ibland.
Vet ärligt talat inte om den tar hänsyn. Eller om rätt vald expansion är prioriterad men hade gärna sett att om jag inte valt " oavsett exp" så borde den inte heller föreslå något annat


Men yes. Skitbra verktyg men måste improvas

IHAVESPOK3N presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Justerade priser ännu en gång. Massor av nytt inlagt. EDH, Pioneer, Modern, Standard och massa annat

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 128:- Buyout: 150:-

Adarkar Wastes (Foil) 63:- Buyout: 80:-

Counterspell (GD) 8:- Buyout: 15:-

Aether Vial 103:- Buyout: 150:-

Overgrown Tomb (EX) 100:- Buyout: 130:-

Wooded Foothills (FN) 250:- Buyout: 300:-

Ichorid (EX, Foil) 300:- Buyout: 350:-

Akroma, Angel of Fury (EX) 8:- Buyout: 12:-

Sword of Feast and Famine (EX) 300:- Buyout: 350:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Adeline, Resplendent Cathar 100:- Buyout: 120:-

Growing Rites of Itlimoc (EX) 75:- Buyout: 110:-

Skizzik (EX) 3:- Buyout: 5:-

Meteor Storm (FN) 5:- Buyout: 9:-

Meteor Storm (EX) 5:- Buyout: 9:-


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!