Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 646 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SVENSKAMAGIC LINKöPING Modernligan i Linköping Hösten... Modernliga våren 2018 ...
Turneringar Östergötland
Senast läst: 04:58:35, 19/4 -24. Läst 3570 gånger.
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

Turneringar Östergötland 13:06:59, 16/6 -18  
Hallå

Jag skriver här då Östergötland inte har ett eget förbund (vad jag vet) och att ge sig på denna fråga på riksnivå kan vara lite övermäktigt.

Jag är nyfiken på hur allmänna intresset ser ut för fler, och lite större turneringar (alla format).

Idag är, vad jag förstått och läst mig till samt erfarit själv, 90% av turneringarna knutna till någon form av Wizards-kalender (FNM, store champ, Showdown, pre-rel).

Utöver dessa finns inge mycket i nationella kalendern heller (om en går efter SvM-kalendern). Det är mest sealed-PPTQ, pre-rel och FNM.

Jag önskar ett Sverige med frekventa turneringar med 50+ deltagare där man får chans att knyta mer kontakter samt slipper härja online för att testa sin lekar på riktigt.

Östergötland ligger geografiskt tacksamt till för att locka spelare från Jönköping, Mälardalen och Stockholm.

Det som behövs är egentligen bara någon som tar tag i det och får det att hända, med tanke på att jag önskar detta, så riktas nog blickarna mot mig.

Men riktas alla blickar mot mig tyder det på att ingen annan riktigt delar samma önskemål.

Men det kanske finns fler går i samma tankar?

Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

1. Problemet är att det gått infl... 14:11:32, 16/6 -18  
Problemet är att det gått inflation i turneringar. Det finns alltid något att åka på om man vill. Det har testats med att köra en turneringsserie som ligger utanför Wizards schema, men intresset från communityn var för lågt över tid.

Just Norrköping är ju lite speciellt då stan gått från noll aktivitet till nu en enligt mig fungerande modern community på ett par år. Prata med de som är aktiva där ifall du känner att du vill hjälpa till med att arrangera något större.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

2. Du har rätt att det alltid fin... 14:38:51, 16/6 -18  
Discus skrev 14:11, 16/6 -18 Problemet är att det gått inflation i turneringar. Det finns alltid något att åka på om man vill. Det har testats med att köra en turneringsserie som ligger utanför Wizards schema, men intresset från communityn var för lågt över tid.

Just Norrköping är ju lite speciellt då stan gått från noll aktivitet till nu en enligt mig fungerande modern community på ett par år. Prata med de som är aktiva där ifall du känner att du vill hjälpa till med att arrangera något större.

Du har rätt att det alltid finns något att åka på. Men som jag skrev är min uppfattning att det är mindre event såsom FNM. Något större har jag inte sett förutom nu Modern-SM (som låter som att det är en årlig turnering).

Jag är väldigt intresserad av att engagera mig i saken men då vill jag att det någonstans finns utrymme för standard-formatet, vilket det inte finns i Norrköping just nu. Utrymme finns kanske, men inte intresset. Då skulle man arrangera för enkom hitresande vilket kanske är lite mot lokala förenings-konceptet.

Därför tänkte jag att det kanske fanns gemensamma krafter i hela Östergötland så att det blir en bra mix av format som arrangeras.
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

3. Du har även saker som Legacy S... 16:24:19, 16/6 -18  
Du har även saker som Legacy SM, Premodern SM, Norrlandsmästerskapen i olika format samt diverse konvent (BSK, GothCon, LinCon, ArCon mm).

Svenska Magicscenen (förutom nämnda PPTQer FNMer osv) bedrivs oftast på konvent för att det är just dessa som kan dra dit folk. Vill man skapa en större magichelg så är det ju alltid fritt fram. Det kräver dock en hel del resurser.
För enstaka turneringar, problemet är precis som Discus säger att det är svårt att locka folk åt resa. Antingen behöver man ha någon go status som tex Modern-SM eller så behöver man ha en riktigt lockande prissupport. Närmaste här är Legacy SM som garanterar 20.000SEK.

Vad gör du om du inte har 20k som du kan riskera att förlora om det inte kommer nämnvärt med folk? Eller när du inte har någonting annat som ger status till turneringen?
Tyvärr blir det moment 22 om man inte kan garantera det ena eller andra eftersom avsaknaden av dessa gör att folk inte lockas dit i samma utsträckning (vilket leder till att man inte kan garantera större summa senare osv).

Med det sagt, det finns möjligheter. Hittar du/ni på något och går ut med det i tid så finns det folk som gärna försöker hjälpa till. Det finns t.o.m. sjukt bra domare i din närhet, om dessa inte har möjlighet så går det att titta på från andra håll :)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

4. Låter som att du borde åka på ... 17:22:26, 16/6 -18  
Låter som att du borde åka på GP. Vi har modernliga I Linköping som är varje månad (inte nu under sommaren då). Snarare 15 än 50.

Som du märkt är kalendern redan smockfull med Wizardsevent. Jag har upplevt det som en aningen lite lugnare I år än vad det var ifjol, då det var helt hysteriskt, men på det stora taget finns det småevents hela tiden vilket gör att det är konkurrens som den tid gemene man vill lägga på att spela mgic varje vecka.

Uppdaterad: 17:22:37, 16/6 -18
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

5. Är du medlem på östgötabordet ... 18:28:19, 16/6 -18  
Är du medlem på östgötabordet på forumet här? Där har vi lite trådar om att åka på GPs. Senast var Köpenhamn förra helgen.
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

6. Nejdu, det är jag inte... Men ... 18:48:20, 16/6 -18  
Bjorn skrev 18:28, 16/6 -18 Är du medlem på östgötabordet på forumet här? Där har vi lite trådar om att åka på GPs. Senast var Köpenhamn förra helgen.

Nejdu, det är jag inte... Men sådan plattform har jag efterlyst lite faktiskt. Kan Jag bli inbjuden där?
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

7. Fixat.... 19:07:41, 16/6 -18  
Olly skrev 18:48, 16/6 -18
Bjorn skrev 18:28, 16/6 -18 Är du medlem på östgötabordet på forumet här? Där har vi lite trådar om att åka på GPs. Senast var Köpenhamn förra helgen.

Nejdu, det är jag inte... Men sådan plattform har jag efterlyst lite faktiskt. Kan Jag bli inbjuden där?

Fixat.
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

8. Vi har ju också en facebook-gr... 19:24:47, 16/6 -18  
Olly skrev 18:48, 16/6 -18
Bjorn skrev 18:28, 16/6 -18 Är du medlem på östgötabordet på forumet här? Där har vi lite trådar om att åka på GPs. Senast var Köpenhamn förra helgen.

Nejdu, det är jag inte... Men sådan plattform har jag efterlyst lite faktiskt. Kan Jag bli inbjuden där?

Vi har ju också en facebook-grupp med kalender där vi försöker annonsera tävlingar och turneringar. Sök på MTG Linköping. https://www.facebook.com/groups/153763091927645/

Det finns en grupp och en sida. Gruppen är väl mer aktiv.

Uppdaterad: 19:25:25, 16/6 -18
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

9. Såg den genom bordet - tackar ... 20:18:53, 16/6 -18  
Bjorn skrev 19:24, 16/6 -18
Olly skrev 18:48, 16/6 -18
Bjorn skrev 18:28, 16/6 -18 Är du medlem på östgötabordet på forumet här? Där har vi lite trådar om att åka på GPs. Senast var Köpenhamn förra helgen.

Nejdu, det är jag inte... Men sådan plattform har jag efterlyst lite faktiskt. Kan Jag bli inbjuden där?

Vi har ju också en facebook-grupp med kalender där vi försöker annonsera tävlingar och turneringar. Sök på MTG Linköping. https://www.facebook.com/groups/153763091927645/

Det finns en grupp och en sida. Gruppen är väl mer aktiv.

Såg den genom bordet - tackar så hjärtligast för inbjudan där!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!