Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT PostMord och deras nya leveran... UG Sea Revised NM ...
Eget set/kortlek
Senast läst: 14:03:38, 17/4 -24. Läst 2501 gånger.
Skaven1234

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 8/9 -15

54 rubriker
67 svar

Eget set/kortlek 01:16:05, 13/6 -18  
Tjena har gjort lite kort på Magic Set Editor och hade uppskattat feedback om ni har tid och lust att kika:

https://imgur.com/a/D8RJfPU

Är främst ute efter om det är för brutet/för svagt och om ni känner att de är balanserat nog för att spelas utan att det känns orättvist med en hemmagjord lek.

Även ute efter om wordingen är fel.

Tack om ni tar er tid :)

(tror ni måste kopiera länken)

Uppdaterad: 13:05:02, 13/6 -18

MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

1. Ovan länk fungera tyvärr inte ... 06:34:59, 13/6 -18  
Ovan länk fungera tyvärr inte annat än från din dator, du behöver ladda upp den och hitta den publika url
See https://support.office.com/en-us/article/share-onedrive-files-and-folders-9fcc2f7d-de0c-4cec-93b0-a82024800c07

Uppdaterad: 06:54:53, 13/6 -18
Arkitekten
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 10/2 -10

15 rubriker
369 svar

2. ladda upp hårddisken så kan vi... 08:05:57, 13/6 -18  
ladda upp hårddisken så kan vi titta på korten. Alternativt använd www.imgur.com
 
DON'T PANIC!
Skaven1234

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 8/9 -15

54 rubriker
67 svar

3. La upp på Imgur, tror det funk... 12:27:04, 13/6 -18  
Arkitekten skrev 08:05, 13/6 -18 ladda upp hårddisken så kan vi titta på korten. Alternativt använd www.imgur.com

La upp på Imgur, tror det funkar nu
Arkitekten
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 10/2 -10

15 rubriker
369 svar

4. Okej, om jag tittade på dem li... 12:40:30, 13/6 -18  
Okej, om jag tittade på dem lite snabbt.

Planeswalker hade ingen kostnad? Är detta sk. "planeswalker tokens"? Är det enda sättet att spela dom genom att spela "a sacrifice has been made" eller "oceanborn apostle"? Var finns dessa tokens? Utanför spelet, alltså i sideboarden? Tar dessa upp en plats i sideboarden?

I vanliga magicregler försvinner tokens när de dör. Det gör alltså inte dessa?

Dessa planeswalkers, med 15 loyalty är alldeles för bra. Kommer de in i spel så vinner man. Men åas, är det enda sättat att få in dom genom "a sacrifice.." kanske det inte är ngt problem i sig då det känns ganska svagt med tanke på manakostnaden.

Jag fattar inte riktigt flavourn. Varför kan ett blått djur skapa vita planewalkers?

Omöjligt att utvärdera detta då de skapar helt nya regler kring sig.
 
DON'T PANIC!
Skaven1234

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 8/9 -15

54 rubriker
67 svar

5. Tjena såg att inte i närheten ... 13:08:43, 13/6 -18  
Arkitekten skrev 12:40, 13/6 -18 Okej, om jag tittade på dem lite snabbt.

Planeswalker hade ingen kostnad? Är detta sk. "planeswalker tokens"? Är det enda sättet att spela dom genom att spela "a sacrifice has been made" eller "oceanborn apostle"? Var finns dessa tokens? Utanför spelet, alltså i sideboarden? Tar dessa upp en plats i sideboarden?

I vanliga magicregler försvinner tokens när de dör. Det gör alltså inte dessa?

Dessa planeswalkers, med 15 loyalty är alldeles för bra. Kommer de in i spel så vinner man. Men åas, är det enda sättat att få in dom genom "a sacrifice.." kanske det inte är ngt problem i sig då det känns ganska svagt med tanke på manakostnaden.

Jag fattar inte riktigt flavourn. Varför kan ett blått djur skapa vita planewalkers?

Omöjligt att utvärdera detta då de skapar helt nya regler kring sig.

Tjena såg att inte i närheten av alla bilder kom med, men mnu borde det fungera som det ska.

Planen är att varje färg av cultist tar in respektive färg av planeswalker som cultister, som offrar sig sjävla för att mana fram deras "gud", i princip.

och jag tänktea att cultisterna tar en plaeswalker token utifrån spel som om de dör blir exilade till sideboarden liksom. Så kan de hämtas igen med t.ex. a sacrifice has been made.
Arkitekten
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 10/2 -10

15 rubriker
369 svar

6. Jag tänker att en lek som bygg... 13:56:37, 13/6 -18  
Jag tänker att en lek som bygger på denna idé både är ganska tråkig att spela och spela mot. Men proxa och testa vettja.
 
DON'T PANIC!
diji

Boros
MEDLEM
Skövde
@svm s. 14/8 -11

0 rubriker
91 svar

7. Röd PW plus-ability är typ odö... 14:54:02, 13/6 -18  
Röd PW plus-ability är typ odödlighet till sig själv en hel runda från 3 creatures :-D
Är lite som blå PW ability, att tap target creatures until next turn fast med andra ord..

Minus ability dödar alla cultister på en gång, wow!

Uppdaterad: 14:55:47, 13/6 -18
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

8. Skulle inre kort som Surgical ... 17:43:16, 13/6 -18  
Skulle inre kort som Surgical Extraction totalbreka ĺeken?
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!