Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 659 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Eget set/kortlek... Crap-rare-draft Juni 2018 ...
UG Sea Revised NM
Senast läst: 17:05:46, 23/4 -24. Läst 6295 gånger.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

21. Folk vill spela med korten, at... 19:36:13, 9/6 -18  
Folk vill spela med korten, att gradera allt i boxar är inget kul. Det lär ju bli viktigare med proveniens förutspår jag. Tex kunna tracka bizzar, köpekontrakt, dokumentation osv.
prinsallan
HEDERSMEDLEM
Jönköping
@svm s. 16/2 -06

451 rubriker
6628 svar

22. 9 av 10 vill spela med korten,... 06:28:47, 11/6 -18  
mindtrix skrev 19:36, 9/6 -18 Folk vill spela med korten, att gradera allt i boxar är inget kul. Det lär ju bli viktigare med proveniens förutspår jag. Tex kunna tracka bizzar, köpekontrakt, dokumentation osv.

9 av 10 vill spela med korten, den tionde är en ren samlare, som vill ha allt av värde liggande i gamla dammiga lådor, med PSA-graderade hardsleeves som skydd på sin investering.
 
Om det saknas något common på min have som du vill köpa, interna. Det ligger ca 100.000 commons här som jag inte lagt upp på min have :P
Hellnas
MEDLEM
Linköping
@svm s. 9/7 -10

86 rubriker
2416 svar

23. Det kommer komma en breaking p... 07:13:50, 11/6 -18  
mindtrix skrev 19:36, 9/6 -18 Folk vill spela med korten, att gradera allt i boxar är inget kul. Det lär ju bli viktigare med proveniens förutspår jag. Tex kunna tracka bizzar, köpekontrakt, dokumentation osv.

Det kommer komma en breaking point på detta med, när korten är för värdefulla för att spelas med. Man kan undra om det kommer skapas ett avancerat proxiesystem för detta då vi någon gång lär nå en generellt lägre nivå av kort från den tidigaste tiden.

Detta är oundvikligt då slitage, att man slutar med mera spelar in som en faktor. Det kommer ju inte gå fort då många som sitter med dessa kort lätt kan sälja de vidare.
 
Awaken my child and embrace the glory that is your birthright. Know that I am the Overmind; the eternal will of the Swarm.
prinsallan
HEDERSMEDLEM
Jönköping
@svm s. 16/2 -06

451 rubriker
6628 svar

24. Håller med- har själv testat a... 05:29:29, 12/6 -18  
Hellnas skrev 07:13, 11/6 -18
mindtrix skrev 19:36, 9/6 -18 Folk vill spela med korten, att gradera allt i boxar är inget kul. Det lär ju bli viktigare med proveniens förutspår jag. Tex kunna tracka bizzar, köpekontrakt, dokumentation osv.

Det kommer komma en breaking point på detta med, när korten är för värdefulla för att spelas med. Man kan undra om det kommer skapas ett avancerat proxiesystem för detta då vi någon gång lär nå en generellt lägre nivå av kort från den tidigaste tiden.

Detta är oundvikligt då slitage, att man slutar med mera spelar in som en faktor. Det kommer ju inte gå fort då många som sitter med dessa kort lätt kan sälja de vidare.

Håller med- har själv testat att spela med Hardsleeves en gång- känslan är inte direkt skön, även om det är obetalbart att se motståndarens min. Det var casual såklart ^^
 
Om det saknas något common på min have som du vill köpa, interna. Det ligger ca 100.000 commons här som jag inte lagt upp på min have :P
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!