Magic the Gathering
Magic the Gathering34878 medlemmar 670 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Relentless Dead, Pithing Needl... Mox amber + Hope of Ghirapur ...
Jodah, Archmage Eternal + Suspend
Senast läst: 02:18:07, 14/4 -24. Läst 3681 gånger.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

Jodah, Archmage Eternal + Suspend 23:31:46, 6/6 -18  
Jag undrar bara (jag är nog för trött), hur funkar Jodah, Archmage Eternal med Suspend kort?
Jag gissar att det inte kommer funka då t.ex. kort jag gärna vill spela, Restore Balance , inte har någon manacost och därför kommer det inte funka.

Tack på förhand!

Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar

1. Suspend har en ability-cost så... 07:56:44, 7/6 -18  
Suspend har en ability-cost så påverkas därför ej av Jordah. Du castar inte spellen är du betalar suspend :).

Uppdaterad: 07:58:30, 7/6 -18
duddelutten
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 6/3 -06

449 rubriker
5229 svar

2. Jag tror frågan handlar om att... 08:14:44, 7/6 -18  
Jag tror frågan handlar om att betala för kortet med en alternativ kostnad.

Precis som att As Foretold ger ett alternativ till att betala spellens kostnad, t.ex. för att spela en Ancestral Vision, så ger Jodah, Archmage Eternal ett alternativ till att betala spellens kostnad. Du kan alltså spela Restore Balance för direkt från handen.
 
"Riktiga män ger upp före motståndaren..." - Xorna
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

3. Sorry det blev en tolkningsfrå... 09:58:10, 7/6 -18  
duddelutten skrev 08:14, 7/6 -18 Jag tror frågan handlar om att betala för kortet med en alternativ kostnad.

Precis som att As Foretold ger ett alternativ till att betala spellens kostnad, t.ex. för att spela en Ancestral Vision, så ger Jodah, Archmage Eternal ett alternativ till att betala spellens kostnad. Du kan alltså spela Restore Balance för direkt från handen.

Sorry det blev en tolkningsfråga, jag var nog för trött x)

Amen vad roligt att höra om det är så! Öppnar ju ändå upp en del möjliga scenarion. Visst om vi kunnat göra det via Fist of Suns hela tiden, men nu har vi den i commandzonen!

Tack för svar
RRWH

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Dalby
@svm s. 11/3 -06

160 rubriker
1832 svar

4. Kan abilityn verkligen använda... 11:50:37, 7/6 -18  
RolloTomasi skrev 09:58, 7/6 -18
duddelutten skrev 08:14, 7/6 -18 Jag tror frågan handlar om att betala för kortet med en alternativ kostnad.

Precis som att As Foretold ger ett alternativ till att betala spellens kostnad, t.ex. för att spela en Ancestral Vision, så ger Jodah, Archmage Eternal ett alternativ till att betala spellens kostnad. Du kan alltså spela Restore Balance för direkt från handen.

Sorry det blev en tolkningsfråga, jag var nog för trött x)

Amen vad roligt att höra om det är så! Öppnar ju ändå upp en del möjliga scenarion. Visst om vi kunnat göra det via Fist of Suns hela tiden, men nu har vi den i commandzonen!

Tack för svar

Kan abilityn verkligen användas från commandzon? Måste inte Jodah, Archmage Eternal vara i spel?
 
"Vi ville bara stanna kvar i breakfast-heaven." The_machine

RRWH på
MCM Om du skapar konto så sätt RRWH i rutan för vem som tipsade dig ;D
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

5. Oj, menar att den inte är en d... 11:53:19, 7/6 -18  
RRWH skrev 11:50, 7/6 -18
RolloTomasi skrev 09:58, 7/6 -18
duddelutten skrev 08:14, 7/6 -18 Jag tror frågan handlar om att betala för kortet med en alternativ kostnad.

Precis som att As Foretold ger ett alternativ till att betala spellens kostnad, t.ex. för att spela en Ancestral Vision, så ger Jodah, Archmage Eternal ett alternativ till att betala spellens kostnad. Du kan alltså spela Restore Balance för direkt från handen.

Sorry det blev en tolkningsfråga, jag var nog för trött x)

Amen vad roligt att höra om det är så! Öppnar ju ändå upp en del möjliga scenarion. Visst om vi kunnat göra det via Fist of Suns hela tiden, men nu har vi den i commandzonen!

Tack för svar

Kan abilityn verkligen användas från commandzon? Måste inte Jodah, Archmage Eternal vara i spel?

Oj, menar att den inte är en del av de 99, att man kan alltid få tillgång till förmågan/effekten genom att spela honom från commandzonen.
Tidigare måste man leta efter Fist of Suns i libban.
RRWH

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Dalby
@svm s. 11/3 -06

160 rubriker
1832 svar

6. Då missförstod jag dig, jag to... 12:16:39, 7/6 -18  
RolloTomasi skrev 11:53, 7/6 -18
RRWH skrev 11:50, 7/6 -18
RolloTomasi skrev 09:58, 7/6 -18
duddelutten skrev 08:14, 7/6 -18 Jag tror frågan handlar om att betala för kortet med en alternativ kostnad.

Precis som att As Foretold ger ett alternativ till att betala spellens kostnad, t.ex. för att spela en Ancestral Vision, så ger Jodah, Archmage Eternal ett alternativ till att betala spellens kostnad. Du kan alltså spela Restore Balance för direkt från handen.

Sorry det blev en tolkningsfråga, jag var nog för trött x)

Amen vad roligt att höra om det är så! Öppnar ju ändå upp en del möjliga scenarion. Visst om vi kunnat göra det via Fist of Suns hela tiden, men nu har vi den i commandzonen!

Tack för svar

Kan abilityn verkligen användas från commandzon? Måste inte Jodah, Archmage Eternal vara i spel?

Oj, menar att den inte är en del av de 99, att man kan alltid få tillgång till förmågan/effekten genom att spela honom från commandzonen.
Tidigare måste man leta efter Fist of Suns i libban.

Då missförstod jag dig, jag tolkade det som du menade man kunde använda abilityn från commandzon utan att spela ut honom först, my bad.
 
"Vi ville bara stanna kvar i breakfast-heaven." The_machine

RRWH på
MCM Om du skapar konto så sätt RRWH i rutan för vem som tipsade dig ;D
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!