Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 695 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Convocations - A Magic the Gat... Battlebond reprint - True-Name ...
Renaissance printrun?
Senast läst: 21:47:42, 5/4 -24. Läst 1275 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

Renaissance printrun? 23:31:53, 23/5 -18  
Någon som vet printrun för Renaissance? Är det skillnad på tyska, franska och italienska i det anseendet?
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever

Preacher
MEDLEM
Harlösa
@svm s. 16/2 -11

96 rubriker
1835 svar

1. tyska och franska är identiska... 07:55:33, 24/5 -18  
tyska och franska är identiska printruns. De innehåller alla kort reprintade i 4:ed som inte finns i revised plus kort från A/B/U som inte printades i revised men i 4:ed (2 kort, Twiddle och Ironclaw Orcs). Tänk att alla kort i 4th finns i svartkantade tyska och franska varianter trots att FBB 4:th inte finns i tyska och franska (FBB revised kombinerat med Renassiance).

Italienska är en helt annan expansion i mina ögon. Det är samma kort som i de franska och tyska men alla kort från Legends och The Dark är borttagna (De finns på italienska redan (it Legends och it The Dark)). Eftersom Legends är typ lika stor som de andra tre tillsammans så blir det ganska lite kort kvar i Italienska Renassiance. Vad de gjorde då är att lägga till alla kort från Chronicles (från Arabian nights och Antiquities, då Legends och The Dark redan finns på svartkantade italienska).

Varför de inte gjorde en svartkantad verision av Chronicles på franska eller tyska är märkligt då Wizards hade en uttalad policy tidigt om att alla nya språk ska först tryckas svartkantat.

edit: det är något märkligt med kortet Piety vill jag minnas. minns inte vad. Antingen är det med eller inte. Men vem bryr sig om Piety...

Uppdaterad: 08:58:44, 24/5 -18
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

2. Tack för det utförliga svaret!... 15:09:03, 24/5 -18  
Tack för det utförliga svaret! :D
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!