Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Nya standardlegala kort! Men b... Officiella Julkalenderöppnings ...
Guilds of Ravnica!
Senast läst: 07:15:41, 18/4 -24. Läst 5122 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

Guilds of Ravnica! 18:55:59, 18/5 -18  
Höstens set bjuder på 5 guilds, så även vinterns. Nya ravnica-setet med lite värdigare namn än return to Ravnica. Video finns hos Wizards!
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!

Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

1. Awesome! Ravnica är magics dia... 19:38:18, 18/5 -18  
Awesome! Ravnica är magics diamant.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

2. Japp, hoppas dock på en 10-kor... 19:47:21, 18/5 -18  
Japp, hoppas dock på en 10-korts landcykel med basic types som inte är shock. Skulle vilja se bfz-tango med fiender.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

3. Vad faen, inte ravnica igen...... 20:10:03, 18/5 -18  
Vad faen, inte ravnica igen... Kom igen wizards, bättre kan ni. Return to the return of the prequel to the sequel of what happened in ravnica that time before the other time we visited ravnica
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

4. Och sen så kommer eldrazis... 20:29:18, 18/5 -18  
jd skrev 20:10, 18/5 -18 Vad faen, inte ravnica igen... Kom igen wizards, bättre kan ni. Return to the return of the prequel to the sequel of what happened in ravnica that time before the other time we visited ravnica

Och sen så kommer eldrazis
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

5. Ravnica är Magics Chronopia.... 22:43:32, 18/5 -18  
Ravnica är Magics Chronopia.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

6. Faktiskt inte. Varför ska man ... 23:56:16, 18/5 -18  
jd skrev 20:10, 18/5 -18 Vad faen, inte ravnica igen... Kom igen wizards, bättre kan ni. Return to the return of the prequel to the sequel of what happened in ravnica that time before the other time we visited ravnica

Faktiskt inte. Varför ska man inte gå tillbaka till det som finns mer av om det fungerar?

10 år till och från på dominaria fungerade bra.

Hellre ravnica än ett nytt tråkigt ställe som jag inte gillar (senast var det theros, grekisk mytologi var inget vidare tillsammans med Magic).

anthrox: Förbaskade lyx-mysare! :)
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 23:56:40, 18/5 -18
Dannebragen

Izzet
MEDLEM
Arvika
@svm s. 10/4 -04

45 rubriker
376 svar

7. Loremässigt då eller? Ravnica ... 00:01:23, 19/5 -18  
anthrox skrev 22:43, 18/5 -18 Ravnica är Magics Chronopia.

Loremässigt då eller? Ravnica har fått betydligt med uppskattning från spelarna och inte blivit tillverkarens sista produkt innan konkurs.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

8. Har för mig att det brukar pra... 07:25:44, 19/5 -18  
jd skrev 20:10, 18/5 -18 Vad faen, inte ravnica igen... Kom igen wizards, bättre kan ni. Return to the return of the prequel to the sequel of what happened in ravnica that time before the other time we visited ravnica

Har för mig att det brukar pratas om att de planerar återkomma upp till två gånger till vissa ställen. Detta kan säkert ändras men givet att det håller så blir ju detta sista besöket på Ravnica.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

9. Jag älskade Theros, tyckte det... 08:25:21, 19/5 -18  
latsblaster skrev 23:56, 18/5 -18
jd skrev 20:10, 18/5 -18 Vad faen, inte ravnica igen... Kom igen wizards, bättre kan ni. Return to the return of the prequel to the sequel of what happened in ravnica that time before the other time we visited ravnica

Faktiskt inte. Varför ska man inte gå tillbaka till det som finns mer av om det fungerar?

10 år till och från på dominaria fungerade bra.

Hellre ravnica än ett nytt tråkigt ställe som jag inte gillar (senast var det theros, grekisk mytologi var inget vidare tillsammans med Magic).

anthrox: Förbaskade lyx-mysare! :)

Jag älskade Theros, tyckte det passade bra. Men smaken är som baken.
 
"Drog inga land"
ozckarr

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 8/6 -05

45 rubriker
350 svar

10. Spoiler: De har byggt emot de... 08:40:08, 19/5 -18  
Spoiler:
De har byggt emot detta ett tag. I kort så norpade Tezzeret en planeskuttar-manick...eller åtminstånde såg en funka. (Slutade läsa lite just då.)

Därefter fick vi se hans arme på Amonkhet.

Sedan så lade Vraska tassarna på en Planeskuttar-fälla på Ixalan. Vraska är egentligen polare med Jace, men är temporärt hjärntvättad för att lura Jace att de är ovetande. De insåg att något skulle hända på Ravinca.

Och nu är de på Dominaria för att samla gänget igen. Det verkar som att om Liliana byter sida.

Vi kanske även får se lite av vad Nicke har filurat med från andra planes. Exempelvis Alara och Tarkir, men jag har inte läst på så långt tillbaka.
Dannebragen

Izzet
MEDLEM
Arvika
@svm s. 10/4 -04

45 rubriker
376 svar

11. Vad man än tycker om storyline... 11:52:13, 19/5 -18  
Vad man än tycker om storyline så är Ravnica en plats där de 10 färgkombinationerna är som mest renodlade både spelmekaniskt och designmässigt, GW är go-wide, BR är Yolo-attack, GB bryr sig om graven osv osv... Jag tycker det är en bra strategi att ha ett plane som gör det. Då har man friheten att göra vita vampyrer som traskar runt i dagsljus och letar efter eldorado i andra set.
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

12. Ser mest fram emot det 3e sett... 15:38:58, 19/5 -18  
Ser mest fram emot det 3e settet på nya Ravnica, pga storyn.
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

13. Nicol Bolas attackerar Ravnica... 15:43:18, 19/5 -18  
Nicol Bolas attackerar Ravnica med sin armé, använder The Immortal Sun för att förhindra folk att fly, dödar alla i the gatewatch permanent, sen så dödar Liliana Nicol Bolas.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Hemmagjorda kort - Megatråden

Worlds of the Void, min magicutgåva

Odyssey block 4-ever
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

14. Lite synd att de tydligen fått... 17:54:52, 19/5 -18  
Lite synd att de tydligen fått för sig att folk var glada (?!) över exclusive buy a box promo och kommer forsätta med detta framöver. Känns som Masterpiece Series all over again?

Ravnica ska dock bli kul att komma tillbaka till! Tyvärr så är man ju smått vettskrämd att det blir en till BFZ av att...
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

15. Någonstans i detta önskar jag ... 17:55:36, 19/5 -18  
Ichorid skrev 15:43, 19/5 -18 Nicol Bolas attackerar Ravnica med sin armé, använder The Immortal Sun för att förhindra folk att fly, dödar alla i the gatewatch permanent, sen så dödar Liliana Nicol Bolas.

Någonstans i detta önskar jag Garruk kom tillbaka :D
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

16. Har de sagt så? Tror inte jag ... 19:50:13, 19/5 -18  
noatzon skrev 17:54, 19/5 -18 Lite synd att de tydligen fått för sig att folk var glada (?!) över exclusive buy a box promo och kommer forsätta med detta framöver. Känns som Masterpiece Series all over again?

Ravnica ska dock bli kul att komma tillbaka till! Tyvärr så är man ju smått vettskrämd att det blir en till BFZ av att...

Har de sagt så? Tror inte jag sett en enda positiv kommentar om det.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

17. Japp i Anouncement posten skre... 20:34:37, 19/5 -18  
anthrox skrev 19:50, 19/5 -18
noatzon skrev 17:54, 19/5 -18 Lite synd att de tydligen fått för sig att folk var glada (?!) över exclusive buy a box promo och kommer forsätta med detta framöver. Känns som Masterpiece Series all over again?

Ravnica ska dock bli kul att komma tillbaka till! Tyvärr så är man ju smått vettskrämd att det blir en till BFZ av att...

Har de sagt så? Tror inte jag sett en enda positiv kommentar om det.

Japp i Anouncement posten skrev de att de fått så mycket positiv feedback på Firesong att de frotsätter med det indefinitivt <.<
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

18. They what now?... 21:32:47, 19/5 -18  
noatzon skrev 20:34, 19/5 -18
anthrox skrev 19:50, 19/5 -18
noatzon skrev 17:54, 19/5 -18 Lite synd att de tydligen fått för sig att folk var glada (?!) över exclusive buy a box promo och kommer forsätta med detta framöver. Känns som Masterpiece Series all over again?

Ravnica ska dock bli kul att komma tillbaka till! Tyvärr så är man ju smått vettskrämd att det blir en till BFZ av att...

Har de sagt så? Tror inte jag sett en enda positiv kommentar om det.

Japp i Anouncement posten skrev de att de fått så mycket positiv feedback på Firesong att de frotsätter med det indefinitivt <.<

They what now?
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

19. https://magic.wizards.com/en/a... 22:16:06, 19/5 -18  
anthrox skrev 21:32, 19/5 -18
noatzon skrev 20:34, 19/5 -18
anthrox skrev 19:50, 19/5 -18
noatzon skrev 17:54, 19/5 -18 Lite synd att de tydligen fått för sig att folk var glada (?!) över exclusive buy a box promo och kommer forsätta med detta framöver. Känns som Masterpiece Series all over again?

Ravnica ska dock bli kul att komma tillbaka till! Tyvärr så är man ju smått vettskrämd att det blir en till BFZ av att...

Har de sagt så? Tror inte jag sett en enda positiv kommentar om det.

Japp i Anouncement posten skrev de att de fått så mycket positiv feedback på Firesong att de frotsätter med det indefinitivt <.<

They what now?

https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/buy-box-preorder-promotion-continues-2018-05-18
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

20. *Doomsday cap is on*... 00:24:29, 20/5 -18  
noatzon skrev 22:16, 19/5 -18
anthrox skrev 21:32, 19/5 -18
noatzon skrev 20:34, 19/5 -18
anthrox skrev 19:50, 19/5 -18
noatzon skrev 17:54, 19/5 -18 Lite synd att de tydligen fått för sig att folk var glada (?!) över exclusive buy a box promo och kommer forsätta med detta framöver. Känns som Masterpiece Series all over again?

Ravnica ska dock bli kul att komma tillbaka till! Tyvärr så är man ju smått vettskrämd att det blir en till BFZ av att...

Har de sagt så? Tror inte jag sett en enda positiv kommentar om det.

Japp i Anouncement posten skrev de att de fått så mycket positiv feedback på Firesong att de frotsätter med det indefinitivt <.<

They what now?

https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/buy-box-preorder-promotion-continues-2018-05-18

*Doomsday cap is on*
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!