Magic the Gathering
Magic the Gathering30442 MEDLEMMAR 1157 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Multipla Soul-Scar Mage... Damping Sphere + mana till spe...
Final Parting + Gaea's Blessing?
Senast läst: 11:58:08, 25/9 -18. Läst 720 gånger.
Naikiizz

Dimir
MEDLEM
Örebro
@svm s. 11/9 -10

8 rubriker
13 svar

Final Parting + Gaea's Blessing? 17:02:51, 15/5 -18  
Tjabba! Dum fråga!
Tänkte;
Om man spelar Final Parting letar efter 1 kort samt och letar upp Gaea's Blessing för att kasta i graveyarden.
Reshufflas min lek? Eller fislar den då man searachar den?
 
Vigilance, reach, trample
When Zacama, Primal Calamity enters the battlefield, if you cast it, untap all lands you control.
2R: Zacama deals 3 damage to target creature.
2G: Destroy target artifact or enchantment.
2W: You gain 3 life.
Uppdaterad: 17:03:35, 15/5 -18

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

468 rubriker
8118 svar

1. Hur menar du när du säger att ... 17:07:49, 15/5 -18  
Hur menar du när du säger att "den" fisslar?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Naikiizz

Dimir
MEDLEM
Örebro
@svm s. 11/9 -10

8 rubriker
13 svar

2. Typ att abiliten inte "går igå... 17:09:05, 15/5 -18  
Typ att abiliten inte "går igång" då den inte riktigt lämnar librariet genom "normal means" :)
 
Vigilance, reach, trample
When Zacama, Primal Calamity enters the battlefield, if you cast it, untap all lands you control.
2R: Zacama deals 3 damage to target creature.
2G: Destroy target artifact or enchantment.
2W: You gain 3 life.
steffe

Azorius
MEDLEM
Gråbo
@svm s. 14/12 -11

1 rubriker
14 svar

3. Du spelar Final Parting och le... 17:12:34, 15/5 -18  
Du spelar Final Parting och letar upp två kort, det ena stoppar du i handen och Gaea's Blessing stoppar du i din graveyard.
När Gaea's Blessing hamnar i din graveyard så blandar du in hela din graveyard i ditt library.

Besvarar det din fråga? Vet inte om jag uppfattat den rätt.

Uppdaterad: 17:13:09, 15/5 -18
Naikiizz

Dimir
MEDLEM
Örebro
@svm s. 11/9 -10

8 rubriker
13 svar

4. Tack Steffe! aa! Svarade på fr... 17:13:38, 15/5 -18  
Tack Steffe! aa! Svarade på frågan :)
 
"My child grew from rot and ruin, yet she bloomed."-Multani
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

468 rubriker
8118 svar

5. Det är en triggered ability so... 17:58:28, 15/5 -18  
Naikiizz skrev 17:09, 15/5 -18 Typ att abiliten inte "går igång" då den inte riktigt lämnar librariet genom "normal means" :)

Det är en triggered ability som givetvis "fisslar" om kortet skulle komma i graven på något annat sätt än via libraryt, en sådan omväg kan uppstå om du har kortet i library och det castas av motståndaren via Villainous Wealth, men jag vet inte om det är någon vidare tydlig jämförelse eftersom kortet då dessutom castas efter att det exilas.

Jag tror att det också finns kort som byter bibblan med graveyard och att kortet "fisslar" eftersom den måste ta en omväg via exile, men är inte säker på vad korten heter eller vad som står på dem.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 17:58:44, 15/5 -18

Steelrose presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion
Foils! Foils! Bara massa foils!
36 dagar kvar
Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!