Magic the Gathering
Magic the Gathering34872 medlemmar 663 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Draft i Oslo? ... Kluring ...
magical capitalism
Senast läst: 04:43:47, 16/4 -24. Läst 11387 gånger.
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

magical capitalism 14:13:28, 24/4 -18  
Intressant post från killing a goldfish:

http://blog.killgold.fish/2018/04/magical-capitalism.html
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!

Petardrush

Golgari
MEDLEM
Åsbro
@svm s. 1/12 -16

12 rubriker
87 svar

1. Summering: kapitalism är dålig... 17:15:42, 24/4 -18  
Summering: kapitalism är dåligt, vita män är onda, allt åt alla.
Vilwe

Gruul
MEDLEM
Årsta
@svm s. 6/12 -17

25 rubriker
37 svar

2. Kanske lite väl lång artikel, ... 17:42:10, 24/4 -18  
Kanske lite väl lång artikel, men intressant.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

3. Kanonbra för att få lite vila ... 18:41:03, 24/4 -18  
Kanonbra för att få lite vila och somna till, snacka om att vilja skriva för långt. Tack för den länken!
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Morefx
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 19/11 -01

39 rubriker
1002 svar

4. Jag kan bli så trött på folk s... 22:00:33, 24/4 -18  
Jag kan bli så trött på folk som gnäller över att Magic är dyrt. En standardlek kostar runt 2k, modern 5k och legacy 10-15k.

Vilken annan hobby/sport/lek som helst kostar också pengar up-front.

Jag väljer MTG över tex PC-gaming, då korten tenderar att stiga i värde. Jämfört med tex utdaterade spel och hårdvara som kostar att uppgraderas för att "hänga med".

Visst jag kanske har det förspänt med jobb och varit (hyfsat) aktiv inom spelet genom åren så min "tröskel" är relativt låg. Däremot inbillar jag mig att det är min "belöning" för tiden jag lagt på detta underbara spelet...

Att butiker tjänar pengar på löskort? So what, det är ju vi som konsumenter som betalar för den tjänsten. Hur många retailers har inte gått omkull genom åren för att önska rida på denna våg? Det har ju inte drabbat spelarna direkt.

/rant over
 


Uppdaterad: 22:01:42, 24/4 -18
Petardrush

Golgari
MEDLEM
Åsbro
@svm s. 1/12 -16

12 rubriker
87 svar

5. Håller fullständigt med!... 22:22:10, 24/4 -18  
Morefx skrev 22:00, 24/4 -18 Jag kan bli så trött på folk som gnäller över att Magic är dyrt. En standardlek kostar runt 2k, modern 5k och legacy 10-15k.

Vilken annan hobby/sport/lek som helst kostar också pengar up-front.

Jag väljer MTG över tex PC-gaming, då korten tenderar att stiga i värde. Jämfört med tex utdaterade spel och hårdvara som kostar att uppgraderas för att "hänga med".

Visst jag kanske har det förspänt med jobb och varit (hyfsat) aktiv inom spelet genom åren så min "tröskel" är relativt låg. Däremot inbillar jag mig att det är min "belöning" för tiden jag lagt på detta underbara spelet...

Att butiker tjänar pengar på löskort? So what, det är ju vi som konsumenter som betalar för den tjänsten. Hur många retailers har inte gått omkull genom åren för att önska rida på denna våg? Det har ju inte drabbat spelarna direkt.

/rant over

Håller fullständigt med!
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8355 svar

6. Vilken legacylek kostar 10k?... 00:09:06, 25/4 -18  
Vilken legacylek kostar 10k?
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

7. Väldigt mycket all over the pl... 00:58:39, 25/4 -18  
Väldigt mycket all over the place. Vissa poänger är bra andra inte. Röda tråden finns inte riktigt där.

Visst Magic har många nackdelar men utan dessa hade det varit ett helt annat spel. Poängen är ju att folk tycker dwt är så kul att det är värt pengarna. Folk speltestar inte för att de ska bli ekonomiskt oberoende utan för att vara förberedda nästa turnering.
 
Ranking av svenska magispelare 1996-2014
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

8. Death and Taxes, så länge man ... 09:02:22, 25/4 -18  
214 skrev 00:09, 25/4 -18 Vilken legacylek kostar 10k?

Death and Taxes, så länge man inte splasha rött är alla korten omtryckta nyligen. Leken kostar mindre än 1 The Tabernacle at Pendrell Vale.

Menmen, DnT är kanske inte en "riktig" legacylek. Allt som kräver fetchar, en hög duals och blåa Staples kostar ~20k+
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
Uppdaterad: 09:03:15, 25/4 -18
baggeman
HEDERSMEDLEM
Färgelanda
@svm s. 13/4 -09

15 rubriker
182 svar

9. Några lekar som ligger i spann... 10:14:44, 25/4 -18  
214 skrev 00:09, 25/4 -18 Vilken legacylek kostar 10k?

Några lekar som ligger i spannet 10-15k är väl:
DnT som nämnts
Eldrazi Stompy
Turbo Depths
Br Reanimator
Alver
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8355 svar

10. DNT är absolut en legacylek oc... 12:16:49, 25/4 -18  
DNT är absolut en legacylek och den kan man nog få för 10k.
Eldrazi stompy är ju lätt över 15k om man inte spelar någon budgetvariant.
Turbodepths är väl knappt en lek? Dessutom vill man ju ha en tabernacle i den.
BR reanimstor/belcher/Spanishinquisition/8hermits etc är ju budgetvarianter på bra lekar.
Ska man spela alver får man ju lägga 15 lök på manabasen idag.


Det går absolut att spela legacy på budgetnivå för 10-15k, men det innebär inte att en legacylek kostar 10-15k. De flesta lekar kostar en bra bit över 20k idag.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Uppdaterad: 12:17:43, 25/4 -18
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

11. Jag skulle definitivt säga att... 12:25:13, 25/4 -18  
Jag skulle definitivt säga att Turbo Depths är en lek, den har fått mängder med fina placeringar.

Jag har aldrig köpt kort för att tjäna pengar på dem, har aldrig funderat på att sälja min power jag köpt av 214 för 6 år sedan. Jag tycker verkligen inte det känns så roligt att behöva gå runt med 150k i fickan för att spela vintage. Att folk som spelar oldschool har lekar som kostar som ett hus är helt absurt.

Jag hade tyckt att det varit roligt om flera personer hade kunnat spela, om Magic hade kostat som det gjorde idag så är jag inte säker på att vi hade haft så mycket eternal/oldschool i Sverige (det här resonemanget är naturligtvis helt hypotetiskt då det är spelarna som ökar efterfrågan och driver upp priset).
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!

Vinnare av lagturneringen i 93/94-VM 2016 med laget "Sveriges Reservhuvudstad & Åland Overdrive"
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

12. Artikeln tar upp en del intres... 13:31:57, 25/4 -18  
Artikeln tar upp en del intressanta poänger, men inga lösningar för de problem som den presenterar.

Hursom så är det ju en himla tur att vi människor inte är tvingade att spela turneringsmagic för att överleva på denna jord. Vi får dock, om vi vill. Vi får till och med spela magic precis hur vi vill, såvida vi inte spelar i en turnering dådå.

Pauper to the rescue! för de människor som tycker om att spela magic kompetitivt.

Vill man spela 93/94, så får man leken tåla (pun intended).
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Felixander

Boros
MEDLEM
Handen
@svm s. 20/5 -16

0 rubriker
3 svar

13. Visst är det tråkigt att trösk... 14:27:02, 25/4 -18  
Visst är det tråkigt att tröskeln för att spela turneringar bara blir högre för varje år. Det måste vara otroligt svårt att komma in som underdog när de som var med från början har så mycket bättre kort.

Själv nöjer jag mig med att spela casual och lägger lite pengar varje månad på att belöna mig med nya kort. Jag tycker det är mycket roligare att spela intressanta och överraskande lekar än att oroa mig för att de inte är tillräckligt tävlingsinriktade.
Jag tycker att idén med Masters är kul när man får testa på gamla kort och har chansen att dra något riktigt värdefullt.

Själva grundvisionen, att det skulle vara en oändlig variation, stämmer i stort sätt för alla nya spelare då det alltid finns hundratals nya kort att upptäcka. Personligen tycker jag att det är tråkigt när man har en komplett överblick över spelet och aldrig blir överraskad, men veteranspelarna verkar också kunna hitta något som tilltalar dem.
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

14. Vissa spelare spelar detta spe... 15:21:12, 25/4 -18  
Felixander skrev 14:27, 25/4 -18 Visst är det tråkigt att tröskeln för att spela turneringar bara blir högre för varje år. Det måste vara otroligt svårt att komma in som underdog när de som var med från början har så mycket bättre kort.

Själv nöjer jag mig med att spela casual och lägger lite pengar varje månad på att belöna mig med nya kort. Jag tycker det är mycket roligare att spela intressanta och överraskande lekar än att oroa mig för att de inte är tillräckligt tävlingsinriktade.
Jag tycker att idén med Masters är kul när man får testa på gamla kort och har chansen att dra något riktigt värdefullt.

Själva grundvisionen, att det skulle vara en oändlig variation, stämmer i stort sätt för alla nya spelare då det alltid finns hundratals nya kort att upptäcka. Personligen tycker jag att det är tråkigt när man har en komplett överblick över spelet och aldrig blir överraskad, men veteranspelarna verkar också kunna hitta något som tilltalar dem.

Vissa spelare spelar detta spelet på samma nivå som en annan spelar Risk eller Monopol andra har som målsättning att spela på Pro Touren det är bara att acceptera. Beteendet hos de två grupperna skiljer sig åt väsentligt.

Jag har sett Magic med rollspelselement där en person lever sig in i sin roll som skogsalv och spelar typ köksbordsmagic med inspelade skogsljud via youtube och sitter i en brun kåpa av säckväv och lösöron och rollspelar sin lek. Inget är bättre eller sämre än något annat, bara olika. Dock på en sida som denna är tävlingsinriktade spelare av naturliga skäl i majoritet.

Gällande tävlingar så är Magic extremt komplext och man kan vara bra på olika saker. Jag tror att det faktist finns en viss balans mellan de som tycker att pengarna är ett problem och de som tycker att tiden är ett problem.

Själv är jag småbarnsförälder med heltidsjobb. Att köpa en lek för 5000SEK till en turnering som är viktig är inget större problem, men att speltesta mer än 2-3 timmar är jättesvårt. Folk som inte kan lägga 10000-tals kronor på spelet tenderar att kunna speltesta varje dag. Men visst finns knösar med fritid.

Tycker mest det är intressant att det går runt miljontals människor som är stensäkra på att få tillbaka pengarna på sina lekar om spelet skulle läggas ner av Wizards.
 
Ranking av svenska magispelare 1996-2014
easyasgoblinpie

Simic
MEDLEM
Nässjö
@svm s. 23/1 -15

2 rubriker
7 svar

15. Det finns en enkel lösning om ... 15:27:26, 25/4 -18  
Det finns en enkel lösning om en bara spelar med vänner: proxys. En kan få till riktigt snygga också med MTG Press (fantastisk sida!) bara en har tillgång till en färgskrivare, skräpkort som rygg samt sleeves. Och om en färgskrivare är för dyr finns det säkert något bibliotek eller medborgarkontor i närheten som har den tjänsten. Det finns alltid genvägar om en har ont om pengar men ändå vill spela specifika Magic-format med vänner. En är inte enbart låst till format som Pauper bara för att en inte är rik. Blir så trött på folk som gnäller över kostnad när möjligheterna att spela on the cheap finns.
Turneringar är såklart en annan sak. Tur för mig att jag inte är intresserad!
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

16. Det är absolut en lösning, nåt... 19:56:32, 25/4 -18  
easyasgoblinpie skrev 15:27, 25/4 -18 Det finns en enkel lösning om en bara spelar med vänner: proxys. En kan få till riktigt snygga också med MTG Press (fantastisk sida!) bara en har tillgång till en färgskrivare, skräpkort som rygg samt sleeves. Och om en färgskrivare är för dyr finns det säkert något bibliotek eller medborgarkontor i närheten som har den tjänsten. Det finns alltid genvägar om en har ont om pengar men ändå vill spela specifika Magic-format med vänner. En är inte enbart låst till format som Pauper bara för att en inte är rik. Blir så trött på folk som gnäller över kostnad när möjligheterna att spela on the cheap finns.
Turneringar är såklart en annan sak. Tur för mig att jag inte är intresserad!

Det är absolut en lösning, nåt jag saknar efter att ha börjat spela kompetetiv Magic. Numera kan jag inte proxa en lek utan att köpa den i efterhand, men jag tillhör ju också den gruppen som har råd att köpa men inte så mycket tid att spela.

För att inte gå alldeles för mycket över styr skaffar jag inga fler lekar, utan nöjer mig med vad jag har. Dock måste man ju hålla dem uppdaterade och det kostar med...

Mtgo kan jag däremot hålla med om, det är surt att lägga pengar på korten där. Hade hellre sett att man kunde få tillgång till hela kortpoolen och spela vad man ville, fast att man spelar om tix ändå för att hålla det tävlingsinriktat. Problemet är väl att de inte får betala ut vinstpengarna utan att det klassas som hasardspel.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
OrC_MeD_StiL
MEDLEM
Bromma
@svm s. 10/9 -04

18 rubriker
505 svar

17. Författaren tangerar, men når ... 22:03:20, 25/4 -18  
Författaren tangerar, men når inte riktigt fram till, en intressant frågeställning: "Kan Magic fortsätta existera i en stor skala om samlaraspekten elimineras?"

Man kan ägna ett helt liv åt ideologiskt betonade resonemang om rättvisa men jag tycker frågan är intressant ur ett praktiskt perspektiv. Rent praktiskt behöver det finnas någon institution som hanterar R&D, errata, sanktionerade turneringar, rules enforcement, officiella banned & restricted lists, korttryckeri m.m. och som det ser ut idag finansieras den institutionen genom att korten har ett ekonomiskt värde. Skulle ett sådant enormt maskineri kunna hållas pumpande på något annat sätt, om korten i sig var helt värdelösa? Kanske.

Jag tänker mig att någon typ av subscription service kunde fungera. Folk får betala en viss summa i månaden, kanske 100-200 spänn. Man får då tillgång till hela kortpoolen online, eller kanske olika stora kortpooler beroende på hur mycket man betalar (standard är billigast, vintage är dyrast). Det är sedan fritt fram att printa korten bäst man vill. Här kan Wizards kränga lyxigt papper att printa på. Vill man delta i en DCI-sanktionerad modern-turnering i papper så får man visa upp att man har en modern-prenumeration (eller legacy/vintage). För limited kan det finnas en sofistikerad slumpgenerator som hjälper en att generera boosters som även kan tryckas fysiskt för alla som föredrar det. Vill man drafta 3x Urza's Saga så kan man göra det gratis och det är fritt fram att skapa fysiska boosters för att spela hemma med vänner (snarare än att vänta online på att 8 spelare vill lira ett obskyrt format). Med detta upplägg skulle stora delar av Magic se ut precis som idag: expansioner som släpps med jämna mellanrum, ett roterande standardformat, stort utrymme för kompetitivt spel, und so weiter. Det skulle samtidigt finnas en ökad frihet som jag tror att många spelare skulle uppskatta.

Detta är ju på en helt teoretisk nivå och Wizards har ett inkomstgenererande koncept som de inte lär överge. Jag hade dock gärna sett mer av den här sortens resonemang i artikeln för det är enligt mig inte fullkomligt uppenbart att Magic måste ha en stark samlarkomponent för att fortsätta växa.
 
Gulligt djur

Säljes: Äkta mearl pearl från slphs!
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

18. Som tidigare nämns ligger väll... 09:50:55, 26/4 -18  
Som tidigare nämns ligger väll legacylekar nu för tiden mellan 15-20 istället för 10-15 men det går självklart att spela både dyrare och billigare lekar som ändå är kompetetiva. Själv spelar jag Esper Deathblade vilket är en väldigt bra lek men ändå ganska "budget". Min lista tror jag ligger någonstans runt 15k utan massa pimp C:
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

19. Fast Wizards tjänar inget på a... 13:37:32, 26/4 -18  
OrC_MeD_StiL skrev 22:03, 25/4 -18 Författaren tangerar, men når inte riktigt fram till, en intressant frågeställning: "Kan Magic fortsätta existera i en stor skala om samlaraspekten elimineras?"

Man kan ägna ett helt liv åt ideologiskt betonade resonemang om rättvisa men jag tycker frågan är intressant ur ett praktiskt perspektiv. Rent praktiskt behöver det finnas någon institution som hanterar R&D, errata, sanktionerade turneringar, rules enforcement, officiella banned & restricted lists, korttryckeri m.m. och som det ser ut idag finansieras den institutionen genom att korten har ett ekonomiskt värde. Skulle ett sådant enormt maskineri kunna hållas pumpande på något annat sätt, om korten i sig var helt värdelösa? Kanske.

Jag tänker mig att någon typ av subscription service kunde fungera. Folk får betala en viss summa i månaden, kanske 100-200 spänn. Man får då tillgång till hela kortpoolen online, eller kanske olika stora kortpooler beroende på hur mycket man betalar (standard är billigast, vintage är dyrast). Det är sedan fritt fram att printa korten bäst man vill. Här kan Wizards kränga lyxigt papper att printa på. Vill man delta i en DCI-sanktionerad modern-turnering i papper så får man visa upp att man har en modern-prenumeration (eller legacy/vintage). För limited kan det finnas en sofistikerad slumpgenerator som hjälper en att generera boosters som även kan tryckas fysiskt för alla som föredrar det. Vill man drafta 3x Urza's Saga så kan man göra det gratis och det är fritt fram att skapa fysiska boosters för att spela hemma med vänner (snarare än att vänta online på att 8 spelare vill lira ett obskyrt format). Med detta upplägg skulle stora delar av Magic se ut precis som idag: expansioner som släpps med jämna mellanrum, ett roterande standardformat, stort utrymme för kompetitivt spel, und so weiter. Det skulle samtidigt finnas en ökad frihet som jag tror att många spelare skulle uppskatta.

Detta är ju på en helt teoretisk nivå och Wizards har ett inkomstgenererande koncept som de inte lär överge. Jag hade dock gärna sett mer av den här sortens resonemang i artikeln för det är enligt mig inte fullkomligt uppenbart att Magic måste ha en stark samlarkomponent för att fortsätta växa.

Fast Wizards tjänar inget på att andrahandsmarknaden har höga priser. Om man tryckte om hela reserved list för normala boosterpriser skulle det köpas något enormt. Alpha/Beta skulle fortfarande ha höga värden eftersom samlaraspekten finns där.
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8355 svar

20. Wizards tjänar på att kort är ... 16:37:42, 26/4 -18  
Bjorn skrev 13:37, 26/4 -18
OrC_MeD_StiL skrev 22:03, 25/4 -18 Författaren tangerar, men når inte riktigt fram till, en intressant frågeställning: "Kan Magic fortsätta existera i en stor skala om samlaraspekten elimineras?"

Man kan ägna ett helt liv åt ideologiskt betonade resonemang om rättvisa men jag tycker frågan är intressant ur ett praktiskt perspektiv. Rent praktiskt behöver det finnas någon institution som hanterar R&D, errata, sanktionerade turneringar, rules enforcement, officiella banned & restricted lists, korttryckeri m.m. och som det ser ut idag finansieras den institutionen genom att korten har ett ekonomiskt värde. Skulle ett sådant enormt maskineri kunna hållas pumpande på något annat sätt, om korten i sig var helt värdelösa? Kanske.

Jag tänker mig att någon typ av subscription service kunde fungera. Folk får betala en viss summa i månaden, kanske 100-200 spänn. Man får då tillgång till hela kortpoolen online, eller kanske olika stora kortpooler beroende på hur mycket man betalar (standard är billigast, vintage är dyrast). Det är sedan fritt fram att printa korten bäst man vill. Här kan Wizards kränga lyxigt papper att printa på. Vill man delta i en DCI-sanktionerad modern-turnering i papper så får man visa upp att man har en modern-prenumeration (eller legacy/vintage). För limited kan det finnas en sofistikerad slumpgenerator som hjälper en att generera boosters som även kan tryckas fysiskt för alla som föredrar det. Vill man drafta 3x Urza's Saga så kan man göra det gratis och det är fritt fram att skapa fysiska boosters för att spela hemma med vänner (snarare än att vänta online på att 8 spelare vill lira ett obskyrt format). Med detta upplägg skulle stora delar av Magic se ut precis som idag: expansioner som släpps med jämna mellanrum, ett roterande standardformat, stort utrymme för kompetitivt spel, und so weiter. Det skulle samtidigt finnas en ökad frihet som jag tror att många spelare skulle uppskatta.

Detta är ju på en helt teoretisk nivå och Wizards har ett inkomstgenererande koncept som de inte lär överge. Jag hade dock gärna sett mer av den här sortens resonemang i artikeln för det är enligt mig inte fullkomligt uppenbart att Magic måste ha en stark samlarkomponent för att fortsätta växa.

Fast Wizards tjänar inget på att andrahandsmarknaden har höga priser. Om man tryckte om hela reserved list för normala boosterpriser skulle det köpas något enormt. Alpha/Beta skulle fortfarande ha höga värden eftersom samlaraspekten finns där.

Wizards tjänar på att kort är dyra, titta på ftv jace och alla mastersprodukter
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!

RRWH presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Birds of Paradise (EX, Foil) 275:-

Wrath of God (Foil)

2 Karn, Silver Golem (Foil) 40:-

Cyclonic Rift

Rest in Peace

2 Loyal Retainers (Foil) 800:-

Chromatic Lantern

2 Azorius Guildmage

Steam Vents

3 Elspeth, Knight-Errant (Signerad)

Pillar of the Paruns

2 Seachrome Coast 45:-

Elvish Champion (Foil)

2 Azusa, Lost but Seeking (Foil) 25:-

2 Mana Leak

Scroll Rack (Foil) 250:-

Mutavault (Foil)

Karrthus, Tyrant of Jund (Foil) 25:-

Kaalia of the Vast (Foil) 400:-

Sorin, Lord of Innistrad 500:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!