Magic the Gathering
Magic the Gathering29968 MEDLEMMAR 1075 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Heartless miss vs Emrakul... Mishra's Self-Replicator trigg...
Eldrazi Temple och Obligator
Senast läst: 01:41:02, 25/5 -18. Läst 661 gånger.
Gurgeh
THE PLAYER OF GAMES
Linköping
@svm s. 30/6 -06

10 rubriker
1038 svar

#16 PWP Lifetime

Eldrazi Temple och Obligator 08:10:17, 22/4 -18  
Eldrazi Temple kan producera två mana som kan användas för att "activate abilities of colorless Eldrazi". Eldrazi Obligator är en colorless Eldrazi, och har en triggered ability som kostar två mana, men så som Eldrazi Temple är formulerad är det inte helt klart om man får eller inte får använda dess mana för att betala för förmågan.

Så: Får man använda två mana från ett Eldrazi Temple för att betala för Eldrazi Obligators cast trigger?

Choper
JUDGE L2
Skövde
@svm s. 26/5 -04

44 rubriker
1576 svar

1. Nej. "Aktivate abilitys" = a... 08:24:07, 22/4 -18  
Nej.
"Aktivate abilitys" = activated abilitys.
Eldrazi Obligator har en Triggered ability.

Så tyvärr går det inte in. Du kan ju dock använda Eldrazi Temple för att betla cast costnaden. Antar att du funderar över när du har 2 tempel i spel.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Gurgeh
THE PLAYER OF GAMES
Linköping
@svm s. 30/6 -06

10 rubriker
1038 svar

#16 PWP Lifetime

2. Tack! Det kändes som om det sk... 08:28:38, 22/4 -18  
Choper skrev 08:24, 22/4 -18 Nej.
"Aktivate abilitys" = activated abilitys.
Eldrazi Obligator har en Triggered ability.

Så tyvärr går det inte in. Du kan ju dock använda Eldrazi Temple för att betla cast costnaden. Antar att du funderar över när du har 2 tempel i spel.

Tack! Det kändes som om det skulle vara så, men var inte helt självklart, eftersom det skulle gå att argumentera för vad det innebär att aktivera en ability.

Ja, den kan spela roll om man har två Eldrazi Temple. Det kan även bli aktuellt om man har 5 manakällor, varav minst en är ett Eldrazi Temple, och man spelar en Bloodbraid Elf och cascadar in i Eldrazi Obligator.
OrC_MeD_StiL
MEDLEM
Gävle
@svm s. 10/9 -04

17 rubriker
460 svar

3. En enkel minnesregel är att al... 18:23:18, 22/4 -18  
En enkel minnesregel är att alla activated abilities innehåller ett kolon och följer strukturen ”Kostnad: Effekt”. Om ett textstycke inte har den formen så är det inte en activated ability!
 
When nothing remains, everything is equally possible.

Gulligt djur
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!