Magic the Gathering
Magic the Gathering34880 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Var kan man köpa triple sleeve... Reprints kommer att döda Magic ...
Val av Kortpärm?
Senast läst: 15:42:43, 15/4 -24. Läst 1951 gånger.
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

Val av Kortpärm? 18:31:43, 16/3 -18  
Hej

Jag undra ifall ni kan rekommendera någon bra kortpärm för att har Magic kort i som inte kosta allt för mycket.

Jag har i dag en vanlig pärm med lösa plastflickor, mitt problem är att plastfickorna är så pass tunga att de hänger snett i pärmen och att de ramla gärna ut (fickorna) tros att pärmen inte är överfull (den är full men inte mer än så)

Det jag leta efter är en pärm i A4 format med hård rygg med fasta eller löstagbara flickor att ha hemma enbart så det behövs inget avancerat med dragkedja och stoppning.

Kan ni rekommenderat något?

Uppdaterad: 18:35:37, 16/3 -18

jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

1. Billigaste och bästa lösningen... 18:47:38, 16/3 -18  
Billigaste och bästa lösningen för dina kort är att förvara pärmen liggande, så slipper du att nåt trillar ut eller får s.k. binder dings.

Annars är Four pärmarna trevliga, får plats med playsets på rad men kostar en del. Har själv Ultimate guards med dragkedja, smidigt när man har bytespärmen med sig.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
Uppdaterad: 18:52:41, 16/3 -18
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

2. Tyvärr är problemet att även o... 18:49:51, 16/3 -18  
jd skrev 18:47, 16/3 -18 Billigaste och bästa lösningen för dina kort är att förvara pärmen liggande, så slipper du tröttnat nåt trillar ut eller får s.k. binder dings.

Annars är Four pärmarna trevliga, får plats med playsets på rad men kostar en del. Har själv Ultimate guards med dragkedja, smidigt när man har bytespärmen med sig.

Tyvärr är problemet att även om jag kanske kan förvara den liggande så går det inte bläddra i den pga av sidorna ramlar ut och att flickor sitter helt skevt pga av sin vikt.
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

3. Är du en sån som jag var förr ... 19:00:23, 16/3 -18  
MagicOfJesper skrev 18:49, 16/3 -18
jd skrev 18:47, 16/3 -18 Billigaste och bästa lösningen för dina kort är att förvara pärmen liggande, så slipper du tröttnat nåt trillar ut eller får s.k. binder dings.

Annars är Four pärmarna trevliga, får plats med playsets på rad men kostar en del. Har själv Ultimate guards med dragkedja, smidigt när man har bytespärmen med sig.

Tyvärr är problemet att även om jag kanske kan förvara den liggande så går det inte bläddra i den pga av sidorna ramlar ut och att flickor sitter helt skevt pga av sin vikt.

Är du en sån som jag var förr som petar ner 7-8 kort i varje ficka? Då blir det tungt men hade inte problem att saker föll ut. Numera har jag bara finkort i pärm och då vill jag inte tränga ihop för många. Har dessutom alla i perfect size ficka.

Fanns nåt som hette collectors album eller nåt från ultra pro, väldigt billiga enkla pärmar med fasta fickor. Vet inte om de säljs längre, alla har fått Ultimate guard feber på senare år
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

4. Kanske inte 7-8 kort men mella... 19:03:37, 16/3 -18  
Kanske inte 7-8 kort men mellan 1-4 kort just nu, men ja, lägger playset och dubellter i samma för att spara plats.
Fork
MEDLEM
Skutskär
@svm s. 17/11 -02

153 rubriker
2522 svar

5. Jag beställde här nyss https:/... 19:59:38, 16/3 -18  
Jag beställde här nyss https://www.coolcard.se/category/magic-parmar
Köpte en Four som jag har länder i för där använder man sällan helt playset så kändes bättre att hålla koll. Bygger man mycket lekar är det lite bökigt med bara Four pärmar. Annars använder jag probinder när jag stoppar in play set i en ficka. Jag rekommenderar att köpa en pärm som du sätter i korten ifrån sidan. En del av de andra pärmarna brukar korta ramla ut när man flyttar dem eller lägger ner för snabbt tyvärr. Med vänlig hälsning Fork
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

6. Det där med att det hänger ut ... 21:39:17, 16/3 -18  
Det där med att det hänger ut etc beror på att det är för många fickor. I pärmar som är mellan tjocka, 20 fickor, tunna 10 och grövre pärmar 30 fickor.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!