Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
PAUPER Min första pauper lek!... Pauper i Malmö ...
Feedback till Jund Tortured Existence
Senast läst: 01:19:01, 18/4 -24. Läst 3853 gånger.
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

Feedback till Jund Tortured Existence 13:47:51, 14/3 -18  
Jag håller på och brew:ar på hur en Tortured Existence lek kan se ut i pauper med jundfärgerna. Kollade runt på lite leklistor som finns och plockade ihop en röra som ser mysig ut. Vill gärna ha lite tankar och idéer om den innan jag bygger ihop den.

För er som inte sätt leken innan handlar det om en midrange-/grindlek som generera övertag med Tortured Existence + Grave Scrabbler/Golgari Brownscale eller recurring sweeper/fog/mm. beroende på vilka gubbar man har.

Putrid Leech vs. Gurmag Angler ?

Terminate vs. Chainer's Edict ?

Fördelningen och val av sökeffekter för TE? (Vessel of Nascency , Tormenting Voice alt. Cathartic Reunion, Faithless Looting)

Fume Spitter verkar standard i listor. Varför? Meta? Finns det ingen bättre 'removal på pinne'?

Seal of Fire vs. Lightning Bolt?


 
Bekämpa förtrycket och förnekelsen! Låt oss ger den den rätta plats bland de sex den alltid borde haft! Erkänn Dredge som Magics sjunde färg!
Uppdaterad: 13:49:55, 14/3 -18

Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

1. Har kört leken en del både onl... 14:21:27, 14/3 -18  
Har kört leken en del både online och i paper, testat bgw med combo, BR aggro, BR-value, jund och straight BG-madness. Måste tyvärr säga att jag tycker vanliga BG spelat bäst så här långt, jag trivs verkligen inte med manan i jund. Ett kort som jag dock gillade från R är Lightning Axe.

Största problemet var oftast att ha removal till Spire Golems eller Anglers on time. Att få en extra discard outlet skadar inte. Vann sällan games med Junden där reach från bolt räddade mig heller. Jag föredrog enkelheten i manabasen från BG, det finns snarlika kort i RG som Arrogant Wurm eller Bloodmad Vampire, och svart har bra med removal. Största förlusten är väl Faithless Looting, men det man tjänar i consistency tappar man enligt mig i manan ändå.

Men som sagt, föredrar enkelheten i att loopa brownscales, imps och sporefrogs över att ha halvdan mana och vara begränsad av B för att resolve'a flera TE activations per turn, för att inte nämna Crypt Rats. En stor del av matcherna för min del har leken spelat som en kontroll-lek där man styr matchen med Brownscales, Spore Frog och Crypt Rats.

Överlag är det nog mysigaste leken/kortet i pauper. Har ingen komplett lista, då jag oftast ändrar nått mellan varje speltillfälle.


-Putried Leech/Gurmag Angler: Jag föredrar Arrogant Wurm eller Angler, spelat enstaka Battlefield Scrounger mot kontroll, inget fan alls av Putrid då den blir utklassad och kostar liv i ett race

-Chainer's Edict/Terminate: Terminate är bra, föredrar Geth's Verdict, Chainers och one-ofs som Crippling Fatigue eller Last Gasp, Vicious Hunger/Pharika's Cure i brädan

-Kör bara Vessel/Commune som kortdrag, Faithless i jund och BR, gillar också Insolent Neonate och Lightning Axe i rött. Har oftast 2-4 slots för ramp eller card draw i BG, typ Edge of Autumn eller one of Kodama's Reach/Cultivate. Har man TE i spel känns leken väldigt mana-hungrig, med Scrabbler och nån madness creature kan du utan problem spendera 6-10 mana per turn.

-Last Rites har varit mvp mot kontroll och knepig combo/value.

Lite tankar bara, jag ser inte leken som någon tier 1 i pauper så jakten på den perfekta listan är nog körd. Men den är som sagt rolig nog att väga upp att den är så beroende på TE. Jag har tom testat köra Rofellos's Gift ;)
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Uppdaterad: 14:37:25, 14/3 -18
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

2. Har inte spelat pauper på mång... 14:31:12, 14/3 -18  
Har inte spelat pauper på många många år nu och kan absolut inget om formatet i dagsläget, men när jag spelade Tortured Existence spelade jag med Chittering Rats och Viscera Dragger. Råttan vinner ju matcher på egen hand om det går att loopa den.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

3. Ice_Age Mycket bra i vad du sk... 15:01:48, 14/3 -18  
Ice_Age Mycket bra i vad du skriver. Jag har inte spelat leken själv och det var just den här typen av info och erfarenheter jag ville läsa. Jag vill ändå vara girig och spela rött, måste ta tillfället att spela Death Spark och lära folket att inte blanda gravar. Skall skissa fram en BGr lista med endast några få röda kort.

anthrox: Chittering Rats är mysig men hur hade du tänkt att loopa den? Sac-outlet?
 
Bekämpa förtrycket och förnekelsen! Låt oss ger den den rätta plats bland de sex den alltid borde haft! Erkänn Dredge som Magics sjunde färg!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

4. Måste man ha grön i pauper? ... 17:22:52, 14/3 -18  
Måste man ha grön i pauper?

Kul att någon annan reagerar på gravblandandet! Lycka till!
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

5. Hos wizards senaste Pauper Con... 00:54:43, 15/3 -18  
Hos wizards senaste Pauper Constructed League lista (där vi kan se en nice blandning med lekar som har gått 5-0) så kan ve se en intressant svartröd Tortex lek av FANTASTICMRFOX:

3 Crypt Rats
1 Faerie Macabre
3 Golgari Brownscale
4 Grave Scrabbler
2 Gurmag Angler
2 Horror of the Broken Lands
2 Monstrous Carabid
1 Stinkweed Imp
1 Twins of Maurer Estate

3 Chainer's Edict
4 Faithless Looting
4 Tormenting Voice
4 Lightning Bolt

4 Tortured Existence

4 Bloodfell Caves
3 Mountain
4 Rakdos Carnarium
2 Rakdos Guildgate
9 Swamp

SB
1 Crypt Rats
1 Faerie Macabre
1 Chainer's Edict
2 Aether Chaser
1 Diabolic Edict
2 Electrickery
2 Gorilla Shaman
2 Ingot Chewer
3 Pyroblast
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

6. Ichorid Jo, jag har redan koll... 09:04:52, 15/3 -18  
Ichorid Jo, jag har redan kollat igenom en hel del 5-0 listor från den senaste tiden. De tre listorna som faktiskt spelade jundfärgerna var en person och en som net-deckat av honom. Tack ändå.

Just nu ser det ut att bli BGr eller ren BG av det här lekprojektet.
 
Bekämpa förtrycket och förnekelsen! Låt oss ger den den rätta plats bland de sex den alltid borde haft! Erkänn Dredge som Magics sjunde färg!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!