Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 635 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Datorstrul... Yu-gi-oh n00b-fråga ...
"Lagg i PS4"
Senast läst: 07:24:59, 20/4 -24. Läst 2545 gånger.
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

"Lagg i PS4" 19:20:41, 17/2 -18  
Hej!

Efter att ha stoppat in mitt PS4 efter något år så påmindes jag direkt om att jag hade någon form av inputlag när jag "siktar"

Det är inte fördröjt på det sättet utan det känns inte smidigt när jag aimar, känns som kola typ.

Har istället på spel osv på TV men inget jag ändrar funkar. Jag läste någonstans om att vissa LG-apparater inte är kompatibla med PS4:orna

Om ajg bara står still och snurrar runt 360 grader så saktar den in ibland och kör inte med samma hastighet.

Kanske är dåligt förklarat men jag hoppas någon förstår!


Någon som har något tips här?

//Dal

Uppdaterad: 19:22:27, 17/2 -18

nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

1. Har aldrig rört ett ps4 men de... 20:31:02, 17/2 -18  
Har aldrig rört ett ps4 men det borde hjälpa om du anger vad för TV du har (tillverkare, modell mm.). Tänk på att TV apparater och datorskärmar har olika responstider om det är det du jämför med.
 
Bekämpa förtrycket och förnekelsen! Låt oss ger den den rätta plats bland de sex den alltid borde haft! Erkänn Dredge som Magics sjunde färg!
Arbalah

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 27/8 -14

2 rubriker
111 svar

2. Kan det vara nåt vajsing med s... 21:11:46, 17/2 -18  
Kan det vara nåt vajsing med styrspakarna? Nu är jag inte expert, men jag skulle ge en sliten gissning på att det fastnat damm i kontrollen. Jag har själv en gammal LG-tv och har inte upplevt några problem.
 
hij
GooZer

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

78 rubriker
172 svar

3. Jag har upplevt det, i mitt fa... 21:44:19, 17/2 -18  
Jag har upplevt det, i mitt fall var det att en av styrspakarna hade en mindre skada vilket gjorde att det blev olika input ibland. Jag upptäckte det genom att testa en annan kontroll och då fungera allt felfritt
 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. Isen't that why some people appear bright untill you hear them speak!"
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

4. Jag hade också samma problem o... 23:13:40, 17/2 -18  
Jag hade också samma problem och lokaliserade det fort till vänster styrspak på en svart DualShock. Märkte det dock bara först i spelet Lost Sphear när jag gick med typ 91° vinkel åt höger. Karaktären slutade i denna vinkel springa och började gå. Dagarna kring uppkomsten av det här märktes det även i Rocket League. Tryckte in spaken ordentligt en gång och sen dess har det funkat. Du kan även prova att re-synca kontroll med konsol.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

5. Har en LG 60PM970T Det verk... 19:56:20, 18/2 -18  
Har en LG 60PM970T

Det verkar som om TV:n har en hög Input-lag gentemot andra apparater, trodde dock inte man skulle behöva tänkta på det när man köper en ny TV.

Jag har spelläge och optimera alla andra inställningar som man skall. Alla andra knappar och responser sitter som ett smäck

Jag har även provat byta kontroll men det hjälper inte. Provat även att ha sladd i och sitta med bra kontakt med konsolen för att inte få störning
Davorac

Izzet
STANDARDKUNGEN 2010
JUDGE L1
Vallentuna
@svm s. 28/10 -02

95 rubriker
1128 svar

6. Har du testat PS4an med en ann... 10:30:02, 19/2 -18  
Har du testat PS4an med en annan tv/skärm? Bara för att utesluta alla andra felkällor.

Antar att du även kopplat in den med en HDMI-kabel, testat en annan kabel?
 
"Att säga att det är ett bombformat och ett format med bomber i är olika saker. Att säga att det finns bomber i limited är som att säga att det finns fiskar i luften. Vilket det gör i Zendikar."
- Cranky angående M10-limited vs Zendikar-limited

"Legacy är ett format man spelar i 50 minuter, sedan vinner elof_the_mighty"
- Scale
Uppdaterad: 10:30:54, 19/2 -18
Boo116

Izzet
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 14/1 -18

11 rubriker
66 svar

7. Vilken tv har du, det kan nog ... 14:05:31, 21/2 -18  
Vilken tv har du, det kan nog vara det.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!