Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 651 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Mairsil the pretender... Ruric Thar unbowed ...
Riku of Two Reflections
Senast läst: 01:20:58, 16/4 -24. Läst 1997 gånger.
Glider
MEDLEM
Västerås
@svm s. 20/11 -16

38 rubriker
42 svar

Riku of Two Reflections 22:01:21, 15/2 -18  
Håller på filar fram o tillbaka på min
Riku of Two Reflections

Lek

Men har lite svårt o bestämma hur jag vill spela den.

Nu kör jag mest creatures med ett effekter. Har försökt byggt med både gubbar o spells men får ej plats då för man vill lira så mkt roliga saker.

Ruric Thar, the Unbowed

Är den bättre som.commander eller.är den grym.i Riku också?

Förslag på strategier med Riku är välkommet

Uppdaterad: 09:13:26, 28/2 -18

Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

1. Det är lite vad du gillar att ... 22:07:57, 15/2 -18  
Det är lite vad du gillar att spela. Creaturebaserat ? Spellbaserat ? Powerlvl ?

Håller faktiskt på att bygga en Riku igen och filar på den. Den blir nog mer creaturebaserad med mycket cloneeffekter. Finns mycket alternativ i färgerna vad man faktiskt vill spela.
Glider
MEDLEM
Västerås
@svm s. 20/11 -16

38 rubriker
42 svar

2. Rashmi, Eternities Crafter +... 02:52:24, 16/2 -18  
Rashmi, Eternities Crafter
+ Mind's Dilation

Vilken typ av lekar passar de bäst i?

Funkar de bra i en Riku lek eller Yasova Dragonclaw
Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

18 rubriker
175 svar

3. Är du öppen för att byta gener... 08:03:41, 16/2 -18  
Är du öppen för att byta general och vill ha en mindre "klonkig" lek skulle jag rekommendera att köra med Kraum, Ludevic's Opus och Kydele, Chosen of Kruphix. Riku är lättare att ha som en av de 99, och det går fortfarande att bygga leken runt Riku. Spela Time of Need för att kunna hitta Riku senare, när du har tillräckligt med mana för att kunna göra något vettigt med honom. Generalerna med partner är mångsidiga och hjälper dig att ta dig dit. Jag har upplevt att när jag kört Riku tidigare så harr folk varit väldigt rädda för honom och dödat mig tidigt, och i själva verket så hann jag nästan aldrig spela honom då jag ofta dog innan det.

Glöm inte mitt favoritkort i Temur; Guided Passage!
toothpick_jack
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/8 -02

214 rubriker
1189 svar

4. Tricket med Riku (IMO) är att ... 12:07:34, 19/2 -18  
Tricket med Riku (IMO) är att spela spells och varelser som har hög powerlevel med en låg manakostnad och utan krav på att spendera mer mana (som med Snapcaster Mage). Exempel kanske vore Ohran Viper, Jadelight Ranger, Eternal Witness, Solemn Simulacrum. Alla dessa har kraftfulla ETB effekter som betalar igen sig själva rätt snabbt.

Samma sak gäller spells. Titta på kort som Electrolyze, Mizzium Mortars eller en enkel draw-spell som Fact or Fiction. Du vill ha saker som är värda att kopiera för två mana och alltid är värda att kopiera (till skillnad från exempelvis kontringar). En kontring som är värd att spela (och kopiera) är Supreme Will, då den kan användas som både draw och counter.
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

5. Precis som Jack nämner! M... 13:43:20, 19/2 -18  
toothpick_jack skrev 12:07, 19/2 -18 Tricket med Riku (IMO) är att spela spells och varelser som har hög powerlevel med en låg manakostnad och utan krav på att spendera mer mana (som med Snapcaster Mage). Exempel kanske vore Ohran Viper, Jadelight Ranger, Eternal Witness, Solemn Simulacrum. Alla dessa har kraftfulla ETB effekter som betalar igen sig själva rätt snabbt.

Samma sak gäller spells. Titta på kort som Electrolyze, Mizzium Mortars eller en enkel draw-spell som Fact or Fiction. Du vill ha saker som är värda att kopiera för två mana och alltid är värda att kopiera (till skillnad från exempelvis kontringar). En kontring som är värd att spela (och kopiera) är Supreme Will, då den kan användas som både draw och counter.

Precis som Jack nämner!


Många tänker stora gubbar och stora spells. Problemet är att man måste samla ihop så mycket mana eller hoppas på att Riku lever en runda till (Vilket den inte brukar göra)

Här är lite tips aswell om du vill köra std-Riku

Coiling Oracle
Sakura-Tribe Elder
Reclamation Sage
Mulldrifter (Evoke)
Faerie Artisans
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!