Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 641 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
PAUPER Pauper i Malmö... Feldon's Cane i pauper? ...
Pauper - Enchantment Kontroll
Senast läst: 04:11:39, 20/4 -24. Läst 5105 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

Pauper - Enchantment Kontroll 10:54:58, 29/1 -18  
Tips på förbättringar, och udda men mysiga auror och enchantments uppskattas


 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever

Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

1. Pillory of the Sleepless kan j... 11:50:55, 29/1 -18  
Pillory of the Sleepless kan ju agera extra wincon, om du inte bara vill köra på Pestilence.

Lignify funkar bra i combo med Pestilence. Gör om deras Gurmag Angler eller vad dom nu har till en 0/4, så att Pestilence inte dör i eot, så kan du pinga för 3 per turn i lugn och ro.

Auramancer kan funka i bräda/main för att få tillbaks key enchantments från gy.

Uppdaterad: 11:56:45, 29/1 -18
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

2. Jag såg den här leken någonsta... 12:21:39, 29/1 -18  
Jag såg den här leken någonstans för ett tag sen och blev glad. Den känns så mysigt toolboxig. Har redan 8 pauper och håller på med två till men måste nog slänga ihop den här också. För mys

[Edit] Känns landbasen optimal? Ash Barrens, Terramorphic Expanse, Bojuka Bog går ju in. Minst ett basic swamp.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
Uppdaterad: 12:25:15, 29/1 -18
maleus

Azorius
MEDLEM
Lomma
@svm s. 19/7 -13

12 rubriker
42 svar

3. Oubliette Oubliette är en mysi... 13:27:18, 29/1 -18  
Oubliette Oubliette är en mysig enchantment is svart :)
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

4. Gillar leken starkt! Alltid gö... 16:19:27, 29/1 -18  
Gillar leken starkt! Alltid gött att se pauperbrews dyka upp som ser spelbara ut.

Jag kan ju börja och vara glädjedödaren och fråga hur du tänkt hantera Tranquility, Patrician's Scorn och Serene Heart? I och med att boogles är en störande lek får man räkna med att dessa dyker upp. Min personliga rekommendation är tyvärr 'Scoop! Hoppas jag tar honom nästa game.'.

Vad tycker du om Yavimaya Enchantress? Seal of Primordium är lättare för dig att casta än Seal of Cleansing med dina nuvarande länder. Angelic Renewal kanske kan vara rolig?
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

5. Bevakar tråden då detta är en ... 16:24:29, 29/1 -18  
Bevakar tråden då detta är en lek jag vill bygga! :D Så jag kan hänga med lite.

Älskar udda Pauper :D
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

6. Pillory of the Sleepless kan f... 17:22:17, 29/1 -18  
Green skrev 11:50, 29/1 -18 Pillory of the Sleepless kan ju agera extra wincon, om du inte bara vill köra på Pestilence.

Lignify funkar bra i combo med Pestilence. Gör om deras Gurmag Angler eller vad dom nu har till en 0/4, så att Pestilence inte dör i eot, så kan du pinga för 3 per turn i lugn och ro.

Auramancer kan funka i bräda/main för att få tillbaks key enchantments från gy.

Pillory of the Sleepless kan fungera, men är jobbigare på manan och dyrare än de andra korten. Pestilence fungerar bra som wincon, men Pillory kan vara värd att testa.

Lignify har vi redan en av.

Auramancer är nice, men vi vill gärna ha minst 30 enchantments i leken för Kruphix Insight.
Vad ska plockas bort för Auramancer?
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

7. Visst är leken mysig? : ] M... 17:23:52, 29/1 -18  
Skopsen skrev 12:21, 29/1 -18 Jag såg den här leken någonstans för ett tag sen och blev glad. Den känns så mysigt toolboxig. Har redan 8 pauper och håller på med två till men måste nog slänga ihop den här också. För mys

[Edit] Känns landbasen optimal? Ash Barrens, Terramorphic Expanse, Bojuka Bog går ju in. Minst ett basic swamp.

Visst är leken mysig? : ]

Manabasen blir snabbt fin med 4 Abundant Growth och 4 Fertile Ground effekter. Går självklart att tweaka dock.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

8. Tranquility just när vi har må... 17:29:37, 29/1 -18  
nargluj skrev 16:19, 29/1 -18 Gillar leken starkt! Alltid gött att se pauperbrews dyka upp som ser spelbara ut. :)

Jag kan ju börja och vara glädjedödaren och fråga hur du tänkt hantera Tranquility, Patrician's Scorn och Serene Heart? I och med att boogles är en störande lek får man räkna med att dessa dyker upp. Min personliga rekommendation är tyvärr 'Scoop! Hoppas jag tar honom nästa game.'.

Vad tycker du om Yavimaya Enchantress? Seal of Primordium är lättare för dig att casta än Seal of Cleansing med dina nuvarande länder. Angelic Renewal kanske kan vara rolig?

Tranquility just när vi har många nedlåsta gubbar kan bli riktigt jobbigt, kan vi inte följa upp deras entré med en Pestilence så kan det definitivt bli riktigt tufft.

Jag föredrar Aura Gnarlid före Yavimaya Enchantress, men den är onödig som wioncon, det är lättare att bara vinna med Pestilence eller en oneoff Ancestral Mask från ingenstans.

Seal of Primordium är definitivt bättre än Seal of Cleansing i den här leken, den byter jag ut direkt :]

Ancestral Renewal kan vara mysig när våra Heliod's Pilgrim dör, men frågan är om det är värt det? Vad bör vi ta ut för den?
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

9. Angelic Renewal är mest söt oc... 21:49:06, 29/1 -18  
Angelic Renewal är mest söt och rolig i min mening, tror inte det är värt det även om en gratisblocker för fem mana som tutar upp en enchantment är gött. Tror den ligger bäst i brädan mot grindlekar om något.

Edit: Håller med om Aura Gnarlid över enchantressen. Unblockable är kung för stora gubbar.

Uppdaterad: 21:51:03, 29/1 -18
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

10. Har du spelat leken något och ... 00:19:34, 1/2 -18  
Har du spelat leken något och i sådana fall, hur bra fungerar den? Jag sitter på en 10-12 pauperlekar och är lite sugen på att lägga till denna till min samling.



Edit: Såg nu att Unbridled Growth är ett kort. Kanske sämre än Fertile Ground i och för sig.

Uppdaterad: 00:26:33, 1/2 -18
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

11. Jag har inte spelat leken någo... 00:29:17, 1/2 -18  
Jag har inte spelat leken något, men jag håller på att bygga den hursom :] Alla korten ska självklart vara foil och pimp, det enda rätta sättet att spela pauper.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

12. Blir spännande att se hur leke... 00:40:12, 1/2 -18  
Ichorid skrev 00:29, 1/2 -18 Jag har inte spelat leken något, men jag håller på att bygga den hursom Alla korten ska självklart vara foil och pimp, det enda rätta sättet att spela pauper.

Blir spännande att se hur leken fungerar. Glöm inte att uppdatera mig om det!

Håller med om pimp i pauper. Tyvärr har jag lite svårt med att dra ett rakt streck mellan närliggande projekt och att fullpimpa alla lekarna är för mycket. Håller mig till min helfoilade pauper/common-kub (320 kort).
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

13. Myslek :)... 09:25:10, 1/2 -18  
Myslek
 
Gillar du old-school spelböcker som ensamma vargen så spana in min tremännings nya verk, som är den första helt svenskproducerade spelboken att nå marknaden Finns Här! , Behöver du MTGO Tix, har massor, bra och snabb service utlovas!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

14. Originallistan hittade jag på ... 13:04:42, 1/2 -18  
Originallistan hittade jag på https://www.mtggoldfish.com/deck/909149#paper

Jag hittade lite videos om leken på youtube :]
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

15. Tack för youtube-länken. Man s... 22:13:16, 1/2 -18  
Tack för youtube-länken. Man ser ju verkligen att det inte är en snabb lek på något sätt.
 
Bekämpa förtrycket och förnekelsen! Låt oss ger den den rätta plats bland de sex den alltid borde haft! Erkänn Dredge som Magics sjunde färg!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

16. ... 14:35:46, 2/2 -18  
nargluj skrev 00:40, 1/2 -18
Ichorid skrev 00:29, 1/2 -18 Jag har inte spelat leken något, men jag håller på att bygga den hursom :] Alla korten ska självklart vara foil och pimp, det enda rätta sättet att spela pauper.

Blir spännande att se hur leken fungerar. Glöm inte att uppdatera mig om det!

Håller med om pimp i pauper. Tyvärr har jag lite svårt med att dra ett rakt streck mellan närliggande projekt och att fullpimpa alla lekarna är för mycket. Håller mig till min helfoilade pauper/common-kub (320 kort).


 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!