Magic the Gathering
Magic the Gathering34882 medlemmar 640 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Banna personer från sina aukti... Specifik utbetalningsdag för k ...
Stänga av meddelanden som veckans regelfråga
Senast läst: 01:07:29, 19/4 -24. Läst 6802 gånger.
kaskelolz
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 25/9 -14

12 rubriker
27 svar

Stänga av meddelanden som veckans regelfråga 19:18:12, 21/1 -18  
Hej!

Undrar om det går och i så fall hur man stänger av meddelanden av typen "veckans regelfråga" och liknande så man slipper uttropstecknet när man loggar in

Vänligen, Kask

tix74
MEDLEM
@svm s. 19/1 -04

267 rubriker
2800 svar

1. Nej det kan du inte med regelf... 19:37:17, 21/1 -18  
Nej det kan du inte med regelfrågan.
En del andra saker kan du stänga av under profil sen inställningar.
 
Min tråd för Kortspelet: Rage: Apocalypse


Min tråd för: Deciphers Star Wars CCG och Lotr TCG
donhaggis
MEDLEM
Malmö
@svm s. 27/5 -10

26 rubriker
139 svar

2. 99% vill bli av med det men li... 20:12:54, 21/1 -18  
99% vill bli av med det men likt förbenat är det kvar år för år.
Ärke
MEDLEM
Strängnäs
@svm s. 27/10 -03

57 rubriker
636 svar

3. Ja verkligen, vore jättskönt a... 20:13:36, 21/1 -18  
Ja verkligen, vore jättskönt att kunna slippa den notisen vecka ut och vecka in
 
Angus McKenzie EDH
Min köp/sälj!
Jag vill ha Legends (eng)!
kaskelolz
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 25/9 -14

12 rubriker
27 svar

4. Känns bra att vi är fler som d... 20:15:42, 21/1 -18  
Känns bra att vi är fler som delar känslan i alla fall. Jag tycker det är speciellt jobbigt när man loggar in på telefonen och ska lyckas pricka det där krysset med inzoomning.
diji

Boros
MEDLEM
Skövde
@svm s. 14/8 -11

0 rubriker
91 svar

5. Ha frågan på första sidan istä... 20:27:44, 21/1 -18  
Ha frågan på första sidan istället. Tycker den är rolig men vill inte ha notis om den :-)
Shamaatae
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 18/10 -11

89 rubriker
1185 svar

6. +1000... 20:52:18, 21/1 -18  
+1000
Moo
MEDLEM
Bunkeflostrand
@svm s. 21/10 -14

19 rubriker
306 svar

7. +1001... 20:57:38, 21/1 -18  
+1001
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

8. Det är i snitt ca 200 pers som... 07:54:40, 22/1 -18  
donhaggis skrev 20:12, 21/1 -18 99% vill bli av med det men likt förbenat är det kvar år för år.

Det är i snitt ca 200 pers som varje vecka engagerar sig i detta, förutom det mörkertal som läser men inte svarar. Om de bara är 1% betyder det att SvM varje vecka har 20 000 unika besökare...

Av dem som inte engagerar sig är det inte heller alla som vill bli av med det. Så var får du dina siffror ifrån?
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

9. Varför är det så viktigt för d... 08:45:44, 22/1 -18  
Varför är det så viktigt för dig att försvara att det ska ligga kvar som ett obligatoriskt alternativ partysmurphen? Vi förstår alla att detta är ditt hjärtebarn men vi andra som inte håller på med format där regelinteraktioner som du tar upp gäller tycker att det är väldigt ointressant.

Frågan är väl istället varför vi inte ska få välja bort dina posts?
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

10. Jag gillar frågorna och vill g... 09:06:24, 22/1 -18  
Jag gillar frågorna och vill gärna ha kvar notisen :)
 
"Drog inga land"
donhaggis
MEDLEM
Malmö
@svm s. 27/5 -10

26 rubriker
139 svar

11. Jag har givetvis inga siffror ... 09:36:01, 22/1 -18  
partysmurphen skrev 07:54, 22/1 -18
donhaggis skrev 20:12, 21/1 -18 99% vill bli av med det men likt förbenat är det kvar år för år.

Det är i snitt ca 200 pers som varje vecka engagerar sig i detta, förutom det mörkertal som läser men inte svarar. Om de bara är 1% betyder det att SvM varje vecka har 20 000 unika besökare...

Av dem som inte engagerar sig är det inte heller alla som vill bli av med det. Så var får du dina siffror ifrån?

Jag har givetvis inga siffror på detta, se det mer som ett talesett för en överväldigande majoritet.

Hur som helst är det bara anmärkningsvärt att man tvingas på somlig information, varför kan inte de som vill ha kvar notisen få ha detta och de som inte vill ha möjligheten att stänga av det!? I det stora hela är det såklart en piss i mississippi och kandidat till årets I-landsproblem, men det gör det ju inte mindre störigt.
Suzolid

Izzet
HEDERSMEDLEM
Norrköping
@svm s. 11/4 -04

151 rubriker
3061 svar

12. Det går väl att ta önska att d... 10:58:53, 22/1 -18  
Det går väl att ta önska att det tas bort som obligatorium men ändå hålla en trevlig ton? För övrigt är det ju ändå veckans höjdpunkt! =D
 
Säljer alla kort på min Have.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

13. Tycker nog att tonen varit tre... 11:03:21, 22/1 -18  
Suzolid skrev 10:58, 22/1 -18 Det går väl att ta önska att det tas bort som obligatorium men ändå hålla en trevlig ton? För övrigt är det ju ändå veckans höjdpunkt!

Tycker nog att tonen varit trevlig än så länge. Utöver det kanske tonen påverkas va att ämnet lyfts ett hundratal gånger.
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
Lokomotivet
MEDLEM
@svm s. 22/1 -15

14 rubriker
215 svar

14. Det finns ingen mening med att... 11:12:03, 22/1 -18  
Det finns ingen mening med att x antal personer som ändå inte är intresserade ska få den. Låt de som vill ta del av infon och låt de som inte vill slippa ”tvingas” till det så blir nog alla nöjda:)

Uppdaterad: 12:35:20, 22/1 -18
Felix

Dimir
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 5/9 -02

24 rubriker
249 svar

15. Vad sägs om en veckans undersö... 14:03:02, 22/1 -18  
Vad sägs om en veckans undersökning för att få reda på hur många som är intresserade av att det ska vara möjligt att stänga av den? Jag förstår att Partysmurphen lägger ner mycket tid och tankekraft på det (kudos) och att det finns ett intresse av det, jag svarar (gissar) då och då om ämnet är intressant.

Oftast blir det snarare "Ooh! Nya notiser, då kanske eftersläntraren från auktionen äntligen betalat så jag kan fixa min have/want eller att den där viktiga bizen jag föreslog godkändes... Jaha. Veckans regelfråga. Igen. "
 
"You've got a generation raised on the welfare state - enjoyed all its benefits and did just great. But as soon as they were settled as the richest of the rich - they kicked away the ladder, told the rest of us that life's a bitch." -Frank Turner
Zeldan_Zelodon
HEDERSMEDLEM
Arvika
@svm s. 18/4 -05

91 rubriker
1285 svar

16. Tummen upp för detta. Oavse... 15:35:32, 22/1 -18  
Felix skrev 14:03, 22/1 -18 Vad sägs om en veckans undersökning för att få reda på hur många som är intresserade av att det ska vara möjligt att stänga av den? Jag förstår att Partysmurphen lägger ner mycket tid och tankekraft på det (kudos) och att det finns ett intresse av det, jag svarar (gissar) då och då om ämnet är intressant.

Oftast blir det snarare "Ooh! Nya notiser, då kanske eftersläntraren från auktionen äntligen betalat så jag kan fixa min have/want eller att den där viktiga bizen jag föreslog godkändes... Jaha. Veckans regelfråga. Igen. :/"

Tummen upp för detta.

Oavsett vad man har för åsikt i frågan så borde man ändå kunna vara överens om att böja sig för vad majoriteten tycker. (Eller gå med på att göra notisen valbar i inställningarna så var och en själv kan få välja - förstår inte hur någon kan vara emot ett sådant upplägg alls tbh.)
 
That which has been tapped cannot be untapped.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

17. Eftersom du uppenbarligen inte... 16:32:49, 22/1 -18  
useL skrev 08:45, 22/1 -18 Varför är det så viktigt för dig att försvara att det ska ligga kvar som ett obligatoriskt alternativ partysmurphen? Vi förstår alla att detta är ditt hjärtebarn men vi andra som inte håller på med format där regelinteraktioner som du tar upp gäller tycker att det är väldigt ointressant.

Frågan är väl istället varför vi inte ska få välja bort dina posts?

Eftersom du uppenbarligen inte läser regelfrågorna så kan du inte veta att de är ointressanta för ett visst format. Eller?

Jag gissar att du en gång i tiden läste (några av) dem och att det kanske var så som du beskriver då. Situationen nu är dock helt motsatt. Dvs. du skulle antagligen tycka att det vore rätt intressanta frågor nu om du väl läste dem (givet att det är anledningen du anger som är orsaken till ditt ointresse).

Vill bara att rätt ska vara rätt...
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

18. Ska väl ta och klargöra min sy... 17:39:51, 22/1 -18  
Ska väl ta och klargöra min syn på det hela innan ännu fler lägger ord i min mun. Vad jag minns är merparten detta gammal skåpmat och redan utrett i en och annan tråd på detta ämne men precis som för allt annat i de trådarna så verkar minnet vara kort.


A. Jag ser ingen anledning till varför någon som inte vill ha notifikationer ska tvingas få dem. Varför skulle någon vilja det?

B. Jag ser ingen rimlighet i att man ska kan kräva att saker är utformade precis som man själv vill av en tjänst man inte betalar för.

C. Vi kan lika gärna rösta för att Trump ska donera alla sina pengar till Rädda Barnen. Förstår inte vad folk tror en omröstning kommer uppnå, förutom en mer representativ siffra än donhaggis analys.

D. Givetvis hade funktionen varit avstängbar om man tänkt på det hela från början. Nu är det inte så, och det är en arbetsinsats att få det fixat. Läs gärna punkt B en gång till och tänk riktigt ordentligt på vad just du anser vara rimligt.


Hela den här typen av diskussioner känns som ett gäng tonåringar som beklagar sig över att det finns handikappsramper som ser fula ut - "Vore det inte snyggare om de togs bort? Låt oss rösta och se hur många det är som egentligen behöver dem!"

Men när vi ändå är inne på antal för eller emot, så betänk detta. Det är varierande antal som svarar på veckans regelfråga men rätt stabilt mellan 100 till 400 st, typiskt 250. Hur många unika individer har yttrat sig i de här trådarna? Räknade snabbt till ca 10 st i den här tråden so far. Och det är precis skälet till varför jag kommenterade donhaggis kommentar om 99%. Det är lätt att tro att man är majoritet när det i själva verket bara är de som gnäller som man hör.

Uppdaterad: 17:41:34, 22/1 -18
donhaggis
MEDLEM
Malmö
@svm s. 27/5 -10

26 rubriker
139 svar

19. Jag tvivlar på att det öht fin... 17:53:48, 22/1 -18  
partysmurphen skrev 17:39, 22/1 -18 Ska väl ta och klargöra min syn på det hela innan ännu fler lägger ord i min mun. Vad jag minns är merparten detta gammal skåpmat och redan utrett i en och annan tråd på detta ämne men precis som för allt annat i de trådarna så verkar minnet vara kort.


A. Jag ser ingen anledning till varför någon som inte vill ha notifikationer ska tvingas få dem. Varför skulle någon vilja det?

B. Jag ser ingen rimlighet i att man ska kan kräva att saker är utformade precis som man själv vill av en tjänst man inte betalar för.

C. Vi kan lika gärna rösta för att Trump ska donera alla sina pengar till Rädda Barnen. Förstår inte vad folk tror en omröstning kommer uppnå, förutom en mer representativ siffra än donhaggis analys.

D. Givetvis hade funktionen varit avstängbar om man tänkt på det hela från början. Nu är det inte så, och det är en arbetsinsats att få det fixat. Läs gärna punkt B en gång till och tänk riktigt ordentligt på vad just du anser vara rimligt.


Hela den här typen av diskussioner känns som ett gäng tonåringar som beklagar sig över att det finns handikappsramper som ser fula ut - "Vore det inte snyggare om de togs bort? Låt oss rösta och se hur många det är som egentligen behöver dem!"

Men när vi ändå är inne på antal för eller emot, så betänk detta. Det är varierande antal som svarar på veckans regelfråga men rätt stabilt mellan 100 till 400 st, typiskt 250. Hur många unika individer har yttrat sig i de här trådarna? Räknade snabbt till ca 10 st i den här tråden so far. Och det är precis skälet till varför jag kommenterade donhaggis kommentar om 99%. Det är lätt att tro att man är majoritet när det i själva verket bara är de som gnäller som man hör.

Jag tvivlar på att det öht finns 1 individ som KRÄVER att detta ska ändras. Men det hindrar väl inte folk att yttra sin åsikt, svm borde även ha något form av egenintresse att skapa en attraktiv produkt och få höra feedback från sina användare. Detta oavsett om det är en gratis tjänst eller inte.

Ditt inlägg gör för övrigt mig så otroligt taggad på ovan nämnda undersökning...
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

20. Självklart finns det ett egeni... 18:59:12, 22/1 -18  
Självklart finns det ett egenintresse att införa denna funktion. Det finns dock inte tid och ligger troligtvis lååångt ner på priolistan. Det är som det är.

Vad gäller undersökningen så förstår jag inte varför den skulle vara intressant överhuvudtaget. Sen är det ju rätt stor skillnad på Felix frågeställning ( Hur många är intresserade av att det ska vara möjligt att stänga av den?) och din frågeställning (Hur många vill stänga av den?).

Jag ställer mig bakom idén att det vore bra om det gick att stänga av till 100%. Din teori om att en överväldigande majoritet skulle vilja stänga av den ställer jag mig mer tveksam till


Men oavsett så spelar det ingen roll. Frågeställningen kunde lika gärna vara "Vill du ha en miljon kronor?". 100% är för, vilket inte alls är orimligt för Felix frågeformulering. Sen då?
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!