Magic the Gathering
Magic the Gathering34873 medlemmar 664 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Banned list för standard, 15 J... Hotta upp LILIANA, DEATH WIELD ...
Blå-Svarta skattsökarpirater. Ge mig tips
Senast läst: 14:10:38, 11/4 -24. Läst 1548 gånger.
Vilwe

Gruul
MEDLEM
Årsta
@svm s. 6/12 -17

25 rubriker
37 svar

Blå-Svarta skattsökarpirater. Ge mig tips 00:55:03, 13/1 -18  
Hallå.
Jag spelade en turnering idag på FNM Dragons Lair.
Spelade med den här piratleken som jag byggt själv.

https://tappedout.net/mtg-decks/treasure-master-of-anguish/

Gick 1, 2, 1 och är rätt nöjd ändå med tanke på att det var första gången jag testade leken.
Vann mot fyrfärgs-energy, gick lika med sultai energy och förlorade mot en annan sultai energy.

Jag fick rätt bra snurr på mina treasures och fick till kombon med Marionette master bra men jag känner att den kan bli bättre. Någon som har tips?

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

1. Creature (24) 3 Deadeye Plund... 08:44:03, 13/1 -18  
Creature (24)
3 Deadeye Plunderers
4 Dire Fleet Hoarder
3 Herald of Anguish
3 Hostage Taker
3 Marionette Master
2 Prosperous Pirates
2 Ruthless Knave
4 Sailor of Means

Land (22)
4 Drowned Catacomb
2 Fetid Pools
7 Island
9 Swamp

Instant (4)
3x Siren's Ruse
1 Vraska's Contempt
Sorcery (7)

4 Chart a Course
3 Walk the Plank
Planeswalker (3)

2 Tezzeret the Schemer
1 Vraska, Relic Seeker
Sideboard (15)

1 Hostage Taker
2 Hour of Glory
2 Kefnet's Last Word
4 Negate
3 River's Rebuke
2 Spell Swindle
1 Walk the Plank

Tycker du att du har tillräckligt snabba removals? Hur fungerar the Schemer i leken?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 16:15:41, 13/1 -18
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

2. Artikeln "3 Ways To Approach P... 17:11:05, 13/1 -18  
Artikeln "3 Ways To Approach Pirates" av Peter Ingram på Starcitygames har en hel del nice info.

Och glöm inte att spela The Scarab God, lekens bästa kort.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

3. Jättetrist, men jag tror att i... 19:26:59, 13/1 -18  
Jättetrist, men jag tror att ichorid har rätt i att den blåsvarta guden inte bara är bra (standards bästa kort?), utan passar utmärkt i en här konstellationen. :/

ichorid: Kul, okej artikel att få läsa.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Uppdaterad: 20:31:08, 13/1 -18
Vilwe

Gruul
MEDLEM
Årsta
@svm s. 6/12 -17

25 rubriker
37 svar

4. Tack för bra tips. Jag håller ... 21:12:52, 13/1 -18  
Tack för bra tips. Jag håller verkligen med att skalbaggeguden vore perfekt men jag är lite ovillig att punga ut för den så jag försöker byta till mig den men det är inte lätt. Sen vore ju fatal push också väldigt najs eftersom jag kan styra själv om jag ska trigga revolt på den om jag betalar den med en treasure. Det är ju onekligen trist att walk the plank är sorcery speed men ju nu har jag inga fatal pusha men det kanske man borde skaffa.

Min gameplan är att försöka få massor av treasures och:
1. Sacka 5 st för att döda motståndaren när jag lagt ut marionette master.
2. Få stora creatures stt slå med snabbt (deadeye plunderers blir lätt en 7/7 eller 8/8 när jag får ut den).
3. Få ut herald of anguish för två svarta och sedan sacka treasures för att rensa bort det mesta på spelplanen.

Ett av lekens viktigaste kort har jag märkt är sirens ruse. Jag kan då dodga en fatal push som nån lägger på hostager taker, sen kan jag också använda om hostage takern med den. Sen funkar den ju också som en allmän kontring mot removal med fördelen att jag får dra ett kort och att många pirater har enter the battlefield triggers får jag ofta även treasure.

Tezzeret har jag för att få treasures (etherium cells) och att lyckas jag inte få hans ulti så att mina treasures blir 5/5:or kan hag använda han som removal istället.

Jag har funderat en massa på om jag skulle ha in fler kontrollkort i leken men jag har så svårt att komma på vad jag ska ta ut.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!