Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 649 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Råd inför köp av The Tabernacl... Innersleeves och förvaring av ...
Otappat designutrymme?
Senast läst: 02:51:22, 19/4 -24. Läst 8008 gånger.
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

21. Enchant Zones... 10:12:25, 14/1 -18  
Enchant Zones
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
OrC_MeD_StiL
MEDLEM
Bromma
@svm s. 10/9 -04

18 rubriker
505 svar

22. Om det trycktes ett kort som m... 10:20:22, 14/1 -18  
Bloodspawn skrev 07:37, 14/1 -18 Utanför legacy har jag aldrig sett fler än tre spells på stacken samtidigt (Grizzly Bears, Counterspell, Dispel). Även om korten är häftiga i sig känns det som att risken finns att de blir ungefär lika relevanta som Trait Doctoring.

Om det trycktes ett kort som manipulerade stacken, som var tillräckligt bra för att spelas i Legacy, så vore det ascoolt och det skulle alla tycka. Det jag vill framhäva är egentligen att på 17000 kort (minus Un-set och annat bjäfs) finns det i princip noll som ens nämner stacken. I nuläget är det rentav sekundärt om korten hade spelats eller inte. Det kunde ha funnits 5-6 coola kort i stil med de jag radade upp men Wizards har varit för räddhågade.
 
When nothing remains, everything is equally possible.

Gulligt djur
pelle

Rakdos
REDAX
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 24/11 -01

1074 rubriker
3982 svar

23. Eller så har de testat och kom... 12:32:26, 14/1 -18  
OrC_MeD_StiL skrev 10:20, 14/1 -18
Bloodspawn skrev 07:37, 14/1 -18 Utanför legacy har jag aldrig sett fler än tre spells på stacken samtidigt (Grizzly Bears, Counterspell, Dispel). Även om korten är häftiga i sig känns det som att risken finns att de blir ungefär lika relevanta som Trait Doctoring.

Om det trycktes ett kort som manipulerade stacken, som var tillräckligt bra för att spelas i Legacy, så vore det ascoolt och det skulle alla tycka. Det jag vill framhäva är egentligen att på 17000 kort (minus Un-set och annat bjäfs) finns det i princip noll som ens nämner stacken. I nuläget är det rentav sekundärt om korten hade spelats eller inte. Det kunde ha funnits 5-6 coola kort i stil med de jag radade upp men Wizards har varit för räddhågade.

Eller så har de testat och kommit fram till att "meh, det här verkar inte så spännande".

Bara för att något inte har kommit hela vägen till tryck betyder det ju inte att de inte har testat det eller att de är rädda.
 
"Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson

KAVU-mästare 2011.
OrC_MeD_StiL
MEDLEM
Bromma
@svm s. 10/9 -04

18 rubriker
505 svar

24. Jag får en liten kick av att r... 13:58:56, 14/1 -18  
pelle skrev 12:32, 14/1 -18
OrC_MeD_StiL skrev 10:20, 14/1 -18
Bloodspawn skrev 07:37, 14/1 -18 Utanför legacy har jag aldrig sett fler än tre spells på stacken samtidigt (Grizzly Bears, Counterspell, Dispel). Även om korten är häftiga i sig känns det som att risken finns att de blir ungefär lika relevanta som Trait Doctoring.

Om det trycktes ett kort som manipulerade stacken, som var tillräckligt bra för att spelas i Legacy, så vore det ascoolt och det skulle alla tycka. Det jag vill framhäva är egentligen att på 17000 kort (minus Un-set och annat bjäfs) finns det i princip noll som ens nämner stacken. I nuläget är det rentav sekundärt om korten hade spelats eller inte. Det kunde ha funnits 5-6 coola kort i stil med de jag radade upp men Wizards har varit för räddhågade.

Eller så har de testat och kommit fram till att "meh, det här verkar inte så spännande".

Bara för att något inte har kommit hela vägen till tryck betyder det ju inte att de inte har testat det eller att de är rädda.

Jag får en liten kick av att ranta om Wizards på månatlig basis och du har en relevant poäng. Det måste ha funnits minst en R&D-anställd (om inte MaRo själv så kanske någon fantasifull feriearbetare) som någon gång lagt fram idén om ett kort som lägger en spell på botten av stacken. Jag lutar dock åt att "feghet" - t.ex. oro inför att skrämma nya spelare genom att trycka för krångliga kort - sköt denna ljuvliga idé i sank, snarare än att den inte är spännande.
 
When nothing remains, everything is equally possible.

Gulligt djur
pelle

Rakdos
REDAX
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 24/11 -01

1074 rubriker
3982 svar

25. Exakta anledningen kan vi ju e... 14:07:05, 14/1 -18  
OrC_MeD_StiL skrev 13:58, 14/1 -18
pelle skrev 12:32, 14/1 -18
OrC_MeD_StiL skrev 10:20, 14/1 -18
Bloodspawn skrev 07:37, 14/1 -18 Utanför legacy har jag aldrig sett fler än tre spells på stacken samtidigt (Grizzly Bears, Counterspell, Dispel). Även om korten är häftiga i sig känns det som att risken finns att de blir ungefär lika relevanta som Trait Doctoring.

Om det trycktes ett kort som manipulerade stacken, som var tillräckligt bra för att spelas i Legacy, så vore det ascoolt och det skulle alla tycka. Det jag vill framhäva är egentligen att på 17000 kort (minus Un-set och annat bjäfs) finns det i princip noll som ens nämner stacken. I nuläget är det rentav sekundärt om korten hade spelats eller inte. Det kunde ha funnits 5-6 coola kort i stil med de jag radade upp men Wizards har varit för räddhågade.

Eller så har de testat och kommit fram till att "meh, det här verkar inte så spännande".

Bara för att något inte har kommit hela vägen till tryck betyder det ju inte att de inte har testat det eller att de är rädda.

Jag får en liten kick av att ranta om Wizards på månatlig basis och du har en relevant poäng. Det måste ha funnits minst en R&D-anställd (om inte MaRo själv så kanske någon fantasifull feriearbetare) som någon gång lagt fram idén om ett kort som lägger en spell på botten av stacken. Jag lutar dock åt att "feghet" - t.ex. oro inför att skrämma nya spelare genom att trycka för krångliga kort - sköt denna ljuvliga idé i sank, snarare än att den inte är spännande.

Exakta anledningen kan vi ju egentligen bara spekulera om. Ville mest lyfta fram att det inte är självklart
 
"Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson

KAVU-mästare 2011.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

26. Tycker den borde printas i ett... 15:48:18, 14/1 -18  
OrC_MeD_StiL skrev 13:58, 14/1 -18
pelle skrev 12:32, 14/1 -18
OrC_MeD_StiL skrev 10:20, 14/1 -18
Bloodspawn skrev 07:37, 14/1 -18 Utanför legacy har jag aldrig sett fler än tre spells på stacken samtidigt (Grizzly Bears, Counterspell, Dispel). Även om korten är häftiga i sig känns det som att risken finns att de blir ungefär lika relevanta som Trait Doctoring.

Om det trycktes ett kort som manipulerade stacken, som var tillräckligt bra för att spelas i Legacy, så vore det ascoolt och det skulle alla tycka. Det jag vill framhäva är egentligen att på 17000 kort (minus Un-set och annat bjäfs) finns det i princip noll som ens nämner stacken. I nuläget är det rentav sekundärt om korten hade spelats eller inte. Det kunde ha funnits 5-6 coola kort i stil med de jag radade upp men Wizards har varit för räddhågade.

Eller så har de testat och kommit fram till att "meh, det här verkar inte så spännande".

Bara för att något inte har kommit hela vägen till tryck betyder det ju inte att de inte har testat det eller att de är rädda.

Jag får en liten kick av att ranta om Wizards på månatlig basis och du har en relevant poäng. Det måste ha funnits minst en R&D-anställd (om inte MaRo själv så kanske någon fantasifull feriearbetare) som någon gång lagt fram idén om ett kort som lägger en spell på botten av stacken. Jag lutar dock åt att "feghet" - t.ex. oro inför att skrämma nya spelare genom att trycka för krångliga kort - sköt denna ljuvliga idé i sank, snarare än att den inte är spännande.

Tycker den borde printas i ett set där kortet är menat för legacy (t.ex. i en EDH produkt, samtidigt som jag inte vill se den i en sådan produkt då det kommer öka marknadsvärdet onödigt mycket).
Jag tycker det är intressant, ett nytt sätt för att kontra spells och ta död på motståndaren.

"Jahaja, du kontrar min fireballs för 12? Svarar med: Switcherooski! Jag lägger Fireball på botten av på stacken så den resolvar först!"

Tänk om den kan flytta på triggers.

När motståndaren svarar på Pact of Negation med att comboa loss och man spelar Switcherooski och flyttar triggern så den åker längst ner på stacken.

"Betalar du inte 4 mana så förlorar du!"
bolta

Izzet
MEDLEM
@svm s. 7/9 -15

0 rubriker
9 svar

27. Planeswalkers som kan göra sak... 17:25:53, 14/1 -18  
Planeswalkers som kan göra saker i instant speed och under motståndarens tur, känns lite segt att de endast går att använda/spela main phase. här finns hur mycket designutrymme som helst.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

28. Nja, så särskilt mycket design... 17:37:23, 14/1 -18  
bolta skrev 17:25, 14/1 -18 Planeswalkers som kan göra saker i instant speed och under motståndarens tur, känns lite segt att de endast går att använda/spela main phase. här finns hur mycket designutrymme som helst.

Nja, så särskilt mycket designutrymme är det ändå inte. Vi snackar ju max ett kort per utgåva här. Jag tänker mig lite större än så, hela koncept liksom.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

29. Jag tycker antalet bibliotek o... 23:36:30, 14/1 -18  
Jag tycker antalet bibliotek och gravar per spelare är alldeles för få i antal.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

30. Madness fast för mill vore kan... 00:28:17, 15/1 -18  
Madness fast för mill vore kanske något? Känns ganska så givet om det någonsin kommer en mill utgåva.


 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
ScwesterN

Golgari
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 22/11 -07

115 rubriker
791 svar

31. Det finns ju mängder med effek... 17:31:19, 15/1 -18  
Det finns ju mängder med effekter som använder stacken, som nämndes ovan, t.ex. Nomad's En-Cor. Det dräller av sådana gubbar och enchantments så vi skulle se en helt ny phletora av kombolekar ifall denna typ av kort skulle skapas. Tycker det låter spännande. Dock skulle Magic bli än mer komplicerat för den nya spelaren. Det är ju som bekant redan en extremt hög inlärningskurva som det är. Rörande detta så satt jag och bläddrade i en Duelist häromdagen som kom ut i samband med Tempest-block där två insändare invände mot de komplicerade regler som hade skapats mellan 1993-96. Om man tittar på Magic idag så är reglerna oändligt mycket mer avancerade och det är frågan hur långt man kan ta komplexiteten innan det slår bakut för spelet som helhet?
 
<")))))><

Söker du pauperkort, kolla in min Have
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

32. Kort som lägger till ny phase?... 18:33:01, 15/1 -18  
Kort som lägger till ny phase? Vet inte vad som skulle kunna hända i tänkt fas men något kul :)
 
"Drog inga land"
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

33. Konstig tråd, finns garanterat... 19:03:26, 15/1 -18  
Konstig tråd, finns garanterat hur mycket som helst kvar.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
OrC_MeD_StiL
MEDLEM
Bromma
@svm s. 10/9 -04

18 rubriker
505 svar

34. ”Jag fattar inte varför folk d... 13:28:49, 16/1 -18  
Sajkobeer skrev 19:03, 15/1 -18 Konstig tråd, finns garanterat hur mycket som helst kvar.

”Jag fattar inte varför folk diskuterar vetenskap. Det finns ju hur mycket som helst att upptäcka!”

Okaay.
 
When nothing remains, everything is equally possible.

Gulligt djur
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

35. Tja ingen är ju så dum så de g... 20:29:23, 16/1 -18  
Tja ingen är ju så dum så de går runt och påstår att allt är upptäckt inom vetenskapen iaf. Och kom inte dragandes med det där uttjatade citatet från patentverkschefen i USA i slutet av 1800-talet.
 
The vast majority of people have more legs than the average person.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

36. *facepalm*... 20:31:43, 16/1 -18  
*facepalm*
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
holmen
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/2 -03

252 rubriker
1880 svar

37. Varför är Sajkobeer arg?... 08:14:21, 18/1 -18  
Varför är Sajkobeer arg?
pelle

Rakdos
REDAX
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 24/11 -01

1074 rubriker
3982 svar

38. Hur gör det faktum att det fin... 16:15:43, 18/1 -18  
Sajkobeer skrev 19:03, 15/1 -18 Konstig tråd, finns garanterat hur mycket som helst kvar.

Hur gör det faktum att det finns hur mycket som helst kvar det här till en konstig tråd?

Eftersom det finns mycket designutrymme kvar är det inte relevant att brainstorma kring vad det designutrymmet kan innehålla? Om det är så du menar (vilket jag inte är säker på) så verkar det om något vara en konstig ståndpunkt.
 
"Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson

KAVU-mästare 2011.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!