Magic the Gathering
Magic the Gathering34880 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Revised och 4th Edition med sv... Sweet Feldon of the Third Path ...
Köp frimärken innan årsskiftet.
Senast läst: 21:52:36, 18/4 -24. Läst 4590 gånger.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

Köp frimärken innan årsskiftet. 21:01:43, 15/12 -17  
Frimärken höjs från 7 till 9 kr st från och med 1 Januari, så vill ni spara en tjuga per karta är det smart att bunkra upp. Frimärken utan tryckt valuta tappar inte värde, så passa på.
 
Jag saccar LED för tre blå.....

tix74
MEDLEM
@svm s. 19/1 -04

267 rubriker
2800 svar

1. Finns redan en topic om detta:... 21:06:12, 15/12 -17  
Finns redan en topic om detta:
http://www.svenskamagic.com/forum/topic.php?ID=166468
 
Min tråd för Kortspelet: Rage: Apocalypse


Min tråd för: Deciphers Star Wars CCG och Lotr TCG
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

2. Likväl nice med en påminnelse ... 21:11:00, 15/12 -17  
Likväl nice med en påminnelse för alla som planerar att skicka mer än typ... 10 brev under 2018
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

3. Mitt tips är att faktiskt beta... 21:26:51, 15/12 -17  
Mitt tips är att faktiskt betala 9kr för frimärken i fortsättningen så höjningen har chans att innebära någon slags förändring hos företaget Postnord.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

4. Postnords problem ligger inte ... 21:42:40, 15/12 -17  
Postnords problem ligger inte i skillnaden mellan 7 och 9kr i porto, utan är långt mer komplicerat än så

Postnord är redan vinstdrivande i sverige, ökningen i porto här, är för att täcka förlusterna i Danmark
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

5. Om du inte tror att det kommer... 21:56:02, 15/12 -17  
Om du inte tror att det kommer göra någon skillnad så kan jag inte annat än hoppas att du har fel.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

6. Jag har verkligen ingen aning ... 22:07:30, 15/12 -17  
Jag har verkligen ingen aning om det kommer göra någon skillnad eller inte....

Men att öka kostnaderna för konsumenter i Sverige för att Postnord går med förlust i Danmark. Samtidigt som man kör med svepskäl att postgången minskat senaste tiden... jag köper inte det riktigt

Det är lite som att amputera en fot för att man har huvudvärk
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

7. Nu har du "verkligen ingen ani... 22:30:03, 15/12 -17  
Nu har du "verkligen ingen aning" alltså. :)
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

8. Var har jag tidigare nämnt att... 02:29:37, 16/12 -17  
Var har jag tidigare nämnt att 2 kr extra i porto kommer rädda postnord och att det är mitt ansvar att rädda ett privatägt företag som inte klarar av att sköta sina affärer?

Har jag helt ärligt ingen insikt i hur mycket postnord går back totalt på sina affärer, men jag vet att postnord går med vinst i sverige redan, och jag vet att postnord går med förlust i danmark, jag vet också att postnord går med förlust överlag....

Hur anser du personligen att det hela bör lösas?

Anser du verkligen att ökat porto och att det är allmänhetens ansvar att rädda ett privatägt företag som redan går med vinst nationellt, är rätt väg att gå?
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
Uppdaterad: 02:29:56, 16/12 -17
prinsallan
HEDERSMEDLEM
Jönköping
@svm s. 16/2 -06

451 rubriker
6628 svar

9. Pellekuling har rätt. Utöve... 06:39:31, 16/12 -17  
pellekuling skrev 02:29, 16/12 -17 Var har jag tidigare nämnt att 2 kr extra i porto kommer rädda postnord och att det är mitt ansvar att rädda ett privatägt företag som inte klarar av att sköta sina affärer?

Har jag helt ärligt ingen insikt i hur mycket postnord går back totalt på sina affärer, men jag vet att postnord går med vinst i sverige redan, och jag vet att postnord går med förlust i danmark, jag vet också att postnord går med förlust överlag....

Hur anser du personligen att det hela bör lösas?

Anser du verkligen att ökat porto och att det är allmänhetens ansvar att rädda ett privatägt företag som redan går med vinst nationellt, är rätt väg att gå?

Pellekuling har rätt.

Utöver det ekonomiska så har du utfört sitt uppdrag under all förväntan.
Före Postnord tog över ifrån posten hade jag 1 bortkommet brev på ca 10.000, efter de tog över leveranserna har 4 på ungefär 1000 försvunnit. Sen är de ju i hela taget ungefär 1-2 dagar långsammare på att leverera än vad Posten var...
 
Om det saknas något common på min have som du vill köpa, interna. Det ligger ca 100.000 commons här som jag inte kagt upp på min have :P
prinsallan
HEDERSMEDLEM
Jönköping
@svm s. 16/2 -06

451 rubriker
6628 svar

10. Tack för påminnelsen, Hoben!... 06:43:20, 16/12 -17  
JonasHob skrev 21:01, 15/12 -17 Frimärken höjs från 7 till 9 kr st från och med 1 Januari, så vill ni spara en tjuga per karta är det smart att bunkra upp. Frimärken utan tryckt valuta tappar inte värde, så passa på.

Tack för påminnelsen, Hoben!
 
Om det saknas något common på min have som du vill köpa, interna. Det ligger ca 100.000 commons här som jag inte kagt upp på min have :P
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

11. Heja alliansen! Privatisering ... 09:38:15, 16/12 -17  
Heja alliansen! Privatisering is the shit!
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

12. Mm! Bortslarvad, försenad och ... 10:40:48, 16/12 -17  
214 skrev 09:38, 16/12 -17 Heja alliansen! Privatisering is the shit!

Mm! Bortslarvad, försenad och dyrare post, apotek full av locktänger, ansiktsmasker och powerbars men inga mediciner på lager och företag som plockar ut skattepengar i "vinst" från välfärden. Det sorgligaste av allt är nog att även om det är svårt, kanske strax på omöjligt att köpa tillbaka tidigare välfungerande statliga verksamheter så gör inte de rödgröna något för att förbättra situationen (Ok, typ vänstern piper lite i ett hörn men de har inget att säga till om).

Själv tänkte jag bunkra upp ordentligt med frimärken då vi kan räkna med mer höjningar framöver. Det är en bra investering med tanke på att Postnord troligtvis kommer få fortsatt förtroende att sköta vår posthantering hur illa de än sköter sig.
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

13. Jag tycker att du känns aninge... 10:51:43, 16/12 -17  
pellekuling skrev 02:29, 16/12 -17 Var har jag tidigare nämnt att 2 kr extra i porto kommer rädda postnord och att det är mitt ansvar att rädda ett privatägt företag som inte klarar av att sköta sina affärer?

Har jag helt ärligt ingen insikt i hur mycket postnord går back totalt på sina affärer, men jag vet att postnord går med vinst i sverige redan, och jag vet att postnord går med förlust i danmark, jag vet också att postnord går med förlust överlag....

Hur anser du personligen att det hela bör lösas?

Anser du verkligen att ökat porto och att det är allmänhetens ansvar att rädda ett privatägt företag som redan går med vinst nationellt, är rätt väg att gå?

Jag tycker att du känns aningen förvirrad för att det skall vara lätt att argumentera mot dig.

Det jag sa var att ökat porto har chans att förbättra förhållandena för Postnord och senare att om du inte tror det så hoppas jag att du har fel.

Först skriver du att Postnords problem är av sådan karaktär att höjt porto inte kan förändra någonting.
Efter att jag sedan svarat att jag hoppas du har fel i vad du säger så har du helt plötsligt ingen aning om det kommer att förändra någonting.

Ska du behöva få en hjärnblödning för att jag svarar "jaha, nu har du ingen aning. :)" i ett fall som detta?

Mvh,
Tom
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

14. Glöm inte att alla apotek som ... 11:10:30, 16/12 -17  
mindtrix skrev 10:40, 16/12 -17
214 skrev 09:38, 16/12 -17 Heja alliansen! Privatisering is the shit!

Mm! Bortslarvad, försenad och dyrare post, apotek full av locktänger, ansiktsmasker och powerbars men inga mediciner på lager och företag som plockar ut skattepengar i "vinst" från välfärden. Det sorgligaste av allt är nog att även om det är svårt, kanske strax på omöjligt att köpa tillbaka tidigare välfungerande statliga verksamheter så gör inte de rödgröna något för att förbättra situationen (Ok, typ vänstern piper lite i ett hörn men de har inget att säga till om).

Själv tänkte jag bunkra upp ordentligt med frimärken då vi kan räkna med mer höjningar framöver. Det är en bra investering med tanke på att Postnord troligtvis kommer få fortsatt förtroende att sköta vår posthantering hur illa de än sköter sig.

Glöm inte att alla apotek som inte går med vinst stängs. Detta innebär att personer i glesbyggden kan tvingas köra långt för att köpa medicin, som sen endå är slut när dom kommer fram.


Men det ger valfrihet.

Du kan skicka med schenker som tar 3 månader på sig att leverera ett brev, eller med postnord som levererar paket lite på måfå, har man tur kommer det fram. Valfrihet är bättre än förrr när det tog 24h-48h för ett brev att komma fram.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Uppdaterad: 11:18:32, 16/12 -17
pellekuling

Simic
MEDLEM
Trelleborg
@svm s. 23/12 -08

103 rubriker
1382 svar

15. Låt mig förenkla det för dig. ... 15:18:14, 16/12 -17  
caitlin skrev 10:51, 16/12 -17
pellekuling skrev 02:29, 16/12 -17 Var har jag tidigare nämnt att 2 kr extra i porto kommer rädda postnord och att det är mitt ansvar att rädda ett privatägt företag som inte klarar av att sköta sina affärer?

Har jag helt ärligt ingen insikt i hur mycket postnord går back totalt på sina affärer, men jag vet att postnord går med vinst i sverige redan, och jag vet att postnord går med förlust i danmark, jag vet också att postnord går med förlust överlag....

Hur anser du personligen att det hela bör lösas?

Anser du verkligen att ökat porto och att det är allmänhetens ansvar att rädda ett privatägt företag som redan går med vinst nationellt, är rätt väg att gå?

Jag tycker att du känns aningen förvirrad för att det skall vara lätt att argumentera mot dig.

Det jag sa var att ökat porto har chans att förbättra förhållandena för Postnord och senare att om du inte tror det så hoppas jag att du har fel.

Först skriver du att Postnords problem är av sådan karaktär att höjt porto inte kan förändra någonting.
Efter att jag sedan svarat att jag hoppas du har fel i vad du säger så har du helt plötsligt ingen aning om det kommer att förändra någonting.

Ska du behöva få en hjärnblödning för att jag svarar "jaha, nu har du ingen aning. :)" i ett fall som detta?

Mvh,
Tom

Låt mig förenkla det för dig.

Var ligger mitt ansvar att betala för postnords förlust i ett annat land?
________________

Problematiken för mig ligger i att 2016 gick Postnord Sverige med 750 miljoner i vinst, Postnord Danmark med 2 miljarder i förlust

Jag skrev inte att portot inte kommer ha någon förändring, jag skrev att problemet är större än bara portot... Om du anser att en portohöjning från 7-9kr är universallösningen på postnords problem, så tror jag tyvärr att du har fel. Även om jag hoppas att detta kommer lösa problemen.

Och, jag kommer nog inte få en hjärnblödning av detta :)

--- Rättelse för tidigare poster, postnord är inte privatägt utan ägs av svenska och danska staten, 60% svenska, 40% danska med 50/50 rösträtt ---
 
Följ Spelborgen på Facebook för att få förstatjing på vad som kommer komma till salu här på svm
caitlin
MEDLEM
@svm s. 18/6 -03

24 rubriker
697 svar

16. Du verkar inte kunna skilja på... 15:22:21, 16/12 -17  
Du verkar inte kunna skilja på vad jag skriver och vad du tror att jag menar. Slutpratat.
 
Life is like a box of chocolates, you never know when you'll find a nut.
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!