Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REKLAM-BORDET Funderar på att sälja helt ny ... Säljer 4 Bazaar of bagdad ...
Nattens Varelser
Senast läst: 20:04:41, 23/4 -24. Läst 2887 gånger.
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

Nattens Varelser 22:06:20, 14/12 -17  
Tänkte bara tipsa alla rollspelsintresserade användare om mitt nya rollspel Nattens Varelser, ett gotiskt skräckrollspel i viktoriansk miljö. Spelet erbjuder klassisk skräck i samma anda som Dracula, Frankenstein, Dorians Grays porträtt, etc. Boken är en pocket (vilket innebär en överkomlig prislapp) och bör finnas på butikshyllorna från och med måndag.
Spelet har dessutom en magickoppling då Jesper Myrfors medverkar som illustratör samt har skrivit det medföljande äventyret tillsammans med undertecknad. :)


 
Fatality-bloggen - metal, tv-spel, film och podcast på köpet.

"Den dödar en blå flygare eller artefakt i upkeep.."
- Beakid förklarar Wolf-Skull Shaman för arako

anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

1. Vilka butikshyllor? :)... 22:17:15, 14/12 -17  
Vilka butikshyllor? :)
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

2. SF-bokhandeln på samtliga orte... 22:19:53, 14/12 -17  
anthrox skrev 22:17, 14/12 -17 Vilka butikshyllor? :)

SF-bokhandeln på samtliga orter, Spel & Fantasi, Orion Spel, Alfaspel, Tärningen, Dillbergs bokhandel, Lindska bokhandeln, Speltid Fantasia, etc. :)
 
Fatality-bloggen - metal, tv-spel, film och podcast på köpet.

"Den dödar en blå flygare eller artefakt i upkeep.."
- Beakid förklarar Wolf-Skull Shaman för arako
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

3. Kul att höra intervjun med dig... 08:22:13, 7/3 -18  
Kul att höra intervjun med dig på Vi spelar rollspel: http://www.vispelarrollspel.se/one-shots/spelskaparna-august-undin-nattens-varelser-intervju/

Vore kul att spela någon gång, själv har jag inte spelat något rollspel sedan kanske 2000 men lurkar runt en del i regelböcker för Kult, Coriolis och Drakar & Demoner (eftersom poddarna jag lyssnar på spelar de spelen).
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!

Vinnare av lagturneringen i 93/94-VM 2016 med laget "Sveriges Reservhuvudstad & Åland Overdrive"
Uppdaterad: 08:23:08, 7/3 -18
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

4. Tack! Missa inte själva äventy... 12:35:38, 7/3 -18  
aginamist skrev 08:22, 7/3 -18 Kul att höra intervjun med dig på Vi spelar rollspel: http://www.vispelarrollspel.se/one-shots/spelskaparna-august-undin-nattens-varelser-intervju/

Vore kul att spela någon gång, själv har jag inte spelat något rollspel sedan kanske 2000 men lurkar runt en del i regelböcker för Kult, Coriolis och Drakar & Demoner (eftersom poddarna jag lyssnar på spelar de spelen).

Tack! Missa inte själva äventyret som publiceras av Vi spelar rollspel imorgon. :)

Det tycks vara vanligt med folk som spelat som unga men sedan lagt av. Händer ganska ofta att någon arbetskamrat eller dylikt får nys om att jag utvecklar rollspel, får något nostalgiskt i blicken och börjar prata om sin gamla Ereb Altor-kampanj från tidigt 90-tal. ;) Själv har jag aldrig slutat, men det är klart - det kräver en hel del planering när man ska passa in det i vuxenlivet. Jag, Kultist, Binkabi, mfl har för närvarande en spelgrupp som spelar Curse of Strahd (för DnD5) 2-4 tillfällen i månaden. Det kräver att man prioriterar det ganska högt, men det är fullt genomförbart. :)
 
Fatality-bloggen - metal, tv-spel, film och podcast på köpet.

"Den dödar en blå flygare eller artefakt i upkeep.."
- Beakid förklarar Wolf-Skull Shaman för arako
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

5. För den intresserade kan nämna... 23:32:45, 17/5 -18  
För den intresserade kan nämnas att vi just publicerade ett samarbete med Jesper Myrfors och Melissa Benson. Det rör sig om en artikel till rollspelet, författad av Jesper och illustrerad av Melissa. Verkligen härligt att kunna återförena dessa två, måste jag säga. :)
länk
 
Fatality-bloggen - metal, tv-spel, film och podcast på köpet.

"Den dödar en blå flygare eller artefakt i upkeep.."
- Beakid förklarar Wolf-Skull Shaman för arako
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!