Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 641 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Muldrotha ... enchantment ...
Commander deck, Ser den okej ut?
Senast läst: 11:34:22, 17/4 -24. Läst 3809 gånger.
Crillroyyy
MEDLEM
Segmon
@svm s. 26/10 -17

1 rubriker
1 svar

Commander deck, Ser den okej ut? 14:05:37, 26/10 -17  
Är ny till magic och undrar om leken ser bra ut? Det är första gånger jag bygger en och jag har tagit idéer från en annan lek och gjort om. Så är det en okej lek för att vara budget och vad skulle jag kunna ändra på.


http://tappedout.net/mtg-decks/sacrifice-blackgreen/

Vet inte hur jag lägger till en lek på SvenskaMagic, om det ens går. Så den länkar till en annan sida.

karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

1. Under "leklådan" till vänster.... 14:12:51, 26/10 -17  
Under "leklådan" till vänster. Klicka sedan på "ny lek" och lägg in leken där.

Använd sedan följande kod: [lek.]Numret på leken [/lek.] Ta bort "." ur koden. Se nedan för listan.

Crillroyyys EDH

EDH / Casual

Av: karhart
14:12, 26/10 -17

karhart kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: EDHStorlek: 100 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
759:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]219721[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

 
If it ain't fixed, it isn't broken.
Uppdaterad: 14:13:54, 26/10 -17
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

2. Ett väldigt bra hjälpmedel när... 14:19:47, 26/10 -17  
Ett väldigt bra hjälpmedel när man bygger lekar är www.edhrec.com

Där ser du vilka kort som är populärast till vilken lek osv, sparar tid om inte annat.

Sen lite mer mana ramp och kortdrag skulle jag nog rekommendera!
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

3. Personligen skulle jag tagit u... 14:23:59, 26/10 -17  
Personligen skulle jag tagit ut 2 länder och lägga in minst 4 manaartefakter till.

Resten ser vra ut för mig
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
JohnnyBoi
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 1/10 -11

20 rubriker
240 svar

4. Ser ut att vara en bra budgetl... 16:01:43, 26/10 -17  
Ser ut att vara en bra budgetlista! Väldigt bra för att vara ditt första försök!

Något jag brukar göra är att dela upp alla kort i kategorier efter vilken funktion de har i leken. Då ser du vad du behöver prioritera. Om du söker på google är det rätt lätt att hitta tabeller som de som är lite duktigare på matte har sammanställt, som anger hur stor chans i procent du har att ha dragit ett kort av en viss typ efter ett visst antal rundor. Där kan du lätt läsa ut att om du t.ex. vill ha 90% chans att ha dragit ett ramp-kort innan tur 4 så behöver du så här många rampkort i leken.

Kategorierna jag oftast tittar på är: ramp, draw, sweeper, spot removal ("naturalize"-effekter, creatures, planeswalkers), gravhat, win conditions. Sedan beroende på färger och typ av lek kan det dyka upp kategorier som recursion, counterspells, bounce, hand disruption, tribal matters, token makers/pump... Och så vidare!

Något som är lätt att glömma är att fler lekar än man tror - egentligen kanske alla! - tjänar på att kringgå spelets två stora "begränsningar": dra ett kort per tur, spela ett land per tur. Både att ha fler kort och att ha mer mana ger dig fler alternativ och möjligheter, och låter dig hålla ett högre tempo än dina motståndare. Så se till att du alltid har täckt upp dessa två kategorier. Självklart svårare att rampa i icke-gröna lekar och att dra kort i icke-svart/blåa lekar, men det är då man få gå ut på upptäcktsfärd och hitta de där coola udda alternativen! Som ett exempel har jag ofta 7-10 kort för ramp och 5-8 kort för kortdrag i mina lekar.

Självklart beror balansen mellan olika typer av reaktiva spells på din spelgrupp och vilka lekar som finns där, men min allmänna känsla är att väldigt många spelar för lite gravhat. Graven är en extremt värdefull resurs, de lekar som inte utnyttjar den borde antingen genast maximera sin användning av den, eller offra den för att spela symmetriska effekter som hindrar alla andra från att använda den. Du har ju helt klart en lek som maximerar denna resurs, så i ditt fall gäller bara osymmetriska effekter. Och kanske, om dina motståndare börjar spela mer gravhat, att du lägger in lite sätt att skydda din egen grav.

Efter att ha skummat igenom din lista håller jag med föregående två talare om ramp och kortdrag. Kodama's Reach, Skyshroud Claim och Yavimaya Elder borde inte vara alltför dyra att införskaffa. Då kan du också minska på ett eller två länder. Likaså kortdrag som Harmonize, Phyrexian Arena och Erebos, God of the Dead kan nog hjälpa till för en inte alltför saftig peng.

Lycka till!
 
Låtskrivare/artist/producent/ljudtekniker, live & studio/privatlärare.
Tomasgustaf
MEDLEM
Malmö
@svm s. 10/6 -09

4 rubriker
43 svar

5. Ashnod's Altar är ett måste!... 16:19:01, 26/10 -17  
Ashnod's Altar är ett måste!
GhostMaker
MEDLEM
Finspång
@svm s. 13/9 -10

5 rubriker
193 svar

6. Ophiomancer... 17:37:52, 26/10 -17  
Ophiomancer
 
I was dreaming I was heading west thirty days faster
Crillroyyy
MEDLEM
Segmon
@svm s. 26/10 -17

1 rubriker
1 svar

7. Tack för hjälpen :)... 17:42:40, 26/10 -17  
Tack för hjälpen :)
erwa0005
MEDLEM
Umeå
@svm s. 4/7 -11

15 rubriker
65 svar

8. Kokusho, the Evening Star får ... 11:58:49, 27/10 -17  
Kokusho, the Evening Star får sjukt bra value med Jarad i spel...

Uppdaterad: 14:53:37, 27/10 -17
AJN

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 7/7 -14

7 rubriker
70 svar

9. Lord of Extinction hälsar.... 00:20:06, 7/5 -18  
Lord of Extinction hälsar.
 
"Jag kastar den engelska ordboken mot dig! Du blir krossad ordagrant."
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!