Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CASUAL Preconstructed; duel decks etc... Behöver hjälp med casual legac ...
Bygga två casuallekar! Idéer?
Senast läst: 01:08:49, 18/4 -24. Läst 2321 gånger.
Ollegunnar
MEDLEM
Skara
@svm s. 4/3 -14

86 rubriker
153 svar

Bygga två casuallekar! Idéer? 20:29:10, 12/10 -17  
Hej! Jag tänkte bygga två lekar och målet med dem är inte att de ska vara bäst i världen utan roliga att spela! Jag vill att båda ska bara väldigt långsamma! Den första tänkte jag bygga runt Banefire med en massa ramp, någon planeswalker bara för skojs skull och några stora creatures!

Den andra vet jag inte riktigt hur jag vill bygga! Den ska vara långsam den med, med planeswalker men helst inte uppbyggd på samma sätt! Kanske med mycket exilecreatures och removeal! Det jag är mest sugen på är dock mill byggt runt Ashiok, Nightmare Weaver! Är det möjligt att bygga något sådant?

Lekarna ska inte behöva klara sig super mot andra lekar men hyfsat mot varandra! Förslag på andra idéer är självklar välkommet det med!

Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar
Fyller år idag! 38 år! Grattis!


1. Defender tribal till Banefire ... 21:09:22, 12/10 -17  
Defender tribal till Banefire leken? Axbane Guardian & Overgrown Battlement + andra defenders för megaramp.

Har för mig att Eldrazis kör en del exil av libba effekter, tror keyword för det var "ingest" eller något.
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

2. Ajamensan! C: Banefire är inte... 08:19:39, 13/10 -17  
Ajamensan! C: Banefire är inte ett jätteroligt kort i att du inte får så värst mycket interaktion i det. Behöver ju inte vara något fel i sig men värt att tänka på. En defender ramp lek sm Louie föreslog är ett riktigt bra förslag på en kul arketyp som är casual och fungerar bra med Banefire.

Du vill ha den röd-grön så klart och kanske någon mer färg men det är inget måste. Jag föreslår vitt isf då de har många trevliga Defenders och bra interaktion. Om du inte spelar vitt får du slänga in Bramblecrush och kanske Song of the DryadsBanefire leken har sätt att hantera UB leken - interaktiva lekar som förstör för varandra är alltid roligare att spela med än lekar som bara gör sin egen grej! Vent Sentinel är ett supermys kort som du verkligen borde ha i! C: Vill du kan du ju slänga i saker som Assault Formation med.

UB Ashiok är en mysig liten lek man absolut kan bygga. Vill du ha exile tema kan du använda Eldrazisarna från Battle for Zendikar och Oath of the Gatewatch. Speciellt de med "ingest" keyworden (Fathom Feeder mf) och några "Proccesors" (Blight Herder m.f), är du riktigt elak har du i kort som Planar Void så att korten du "procesar" direkt hamnar tillbaks i exile. När du ändå lirar Eldrazina kan du fundera på något "colorless" matter subtema men det är inget måste.

Se till att den har lite counterspells i form av Dissipate, Remand etc. Ashiok är ett kanon hot och wincon i sig så bara du har de här Eldrazirna runt så ska det nog gå C:

Vill du ha mer tips eller hjälp med lekbygget är det bara att hojta till så kommer jag gärna med mer tips och lek idéer, Lycka til!

Uppdaterad: 08:25:45, 13/10 -17
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

3. Genesis Wave är lite av ett ro... 09:11:24, 13/10 -17  
Genesis Wave är lite av ett roligare kort än Bane Fire plus att det bygger upp defender lekens bräde.

Uppdaterad: 09:11:31, 13/10 -17
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

4. Tänk på att en rampig lek som ... 13:55:59, 13/10 -17  
Tänk på att en rampig lek som syftar på att vinna med Banefire lätt blir tråkig och enformig efter några matcher då du har samma gameplan hela tiden.
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

5. Braid of Fire och Upwelling fu... 14:53:11, 13/10 -17  
Braid of Fire och Upwelling funkar bra ihop med Banefire.
 
"Not Gruul? Then die!"
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar
Fyller år idag! 38 år! Grattis!


6. Assault Formation eller som ti... 16:33:30, 13/10 -17  
mindtrix skrev 13:55, 13/10 -17 Tänk på att en rampig lek som syftar på att vinna med Banefire lätt blir tråkig och enformig efter några matcher då du har samma gameplan hela tiden.

Assault Formation eller som tidigare nämnt Vent Sentinel gör leken mer diversiv.
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

7. Senast jag gjorde en.vägglek s... 16:38:18, 13/10 -17  
Senast jag gjorde en.vägglek så var mina wincons Colossus of Akros. Alltid kul med en 20/20
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar
Fyller år idag! 38 år! Grattis!


8. Axebane Guardian + Galvanic Al... 17:02:45, 13/10 -17  
RolloTomasi skrev 16:38, 13/10 -17 Senast jag gjorde en.vägglek så var mina wincons Colossus of Akros. Alltid kul med en 20/20

Axebane Guardian + Galvanic Alchemist + Door to Nothingness i min gamla standardlek. Lägg till Alchemist's Refuge för instant skoj. =)
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!