Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 654 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Explorers of Ixalan MTG Brädsp... Vilken expansion? ...
Magic får en ny logga!
Senast läst: 01:27:20, 19/4 -24. Läst 5440 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

21. "That handprint-like shape cor... 23:10:51, 10/10 -17  
"That handprint-like shape corresponds to a symbol—a symbol that represents planeswalkers and their ability to traverse the planes of the Multiverse."

Källa: Wizards

Sen så är det ingen slump att det finns fem färger i magic och att det är fem förgreningar i symbolen. Det här hade varit en mer adekvat symbol för magic:



Men sen så är den mycket krångligare att rita än "handavtrycket"
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

22. Hade jag designat en symbol fö... 23:24:04, 10/10 -17  
Hade jag designat en symbol för magic, så hade jag representerat de fem olika färgerna, och en resa/potentiell resa genom/mot dom. Gärna något väldigt enkelt och minimalistiskt. Då hade det nog sett ut ungefär såhär:





Men, den symbolen är för generell och inte definitiv nog. Jag vill även ha med ett levande element på något vis. Då är det inte långt att tänka "Hey, den där symbolen ser ju typ ut som en hand! En hand kan vara en tydlig symbol för handlingskraft och intelligens."

Symbolen behöver vara monokrom så att man lättare kan applicera den på produkter. Efter lite justeringar, så kommer jag då fram till denna symbol:




 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Worlds of the Void, min hemmabyggda magicutgåva

Odyssey block 4-ever
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

23. Bra ändring.... 01:18:42, 11/10 -17  
Bra ändring.
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!