Magic the Gathering
Magic the Gathering34882 medlemmar 627 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Richard Garfield om medborgarl... SVM-medlemmar, vilka är ni? ...
Kapacitet för programmering
Senast läst: 08:19:01, 17/4 -24. Läst 1612 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

Kapacitet för programmering 09:40:14, 11/9 -17  
En elev är intresserad av att använda programmering i datorn.

Jag tänker mig att en vanlig budgetdator går bra för det.

Finns det några anledningar att köpa en dyr(-are) dator idag om det inte gäller spel?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!

Quadman
JUDGE L1
Oxie
@svm s. 22/12 -04

86 rubriker
5026 svar

1. Programmera kan man göra på pa... 09:44:02, 11/9 -17  
Programmera kan man göra på papper och penna. Vill man köra tunga algoritmer kan man behöva lite mer ram och eventuellt ett grafikkort om man ska göra maskinlärning eller rendera video eller annats som kräver många flops.

Edit: lågnivåspråk behöver väldigt lite prestanda. Vissa nyare högnivå och interpreted språk behöver lite mer prestanda om man vill ha många bibliotek laddade samtidigt.
 
SBA -> Triggered abilities på stacken -> Prioritet
302.5. Creatures can attack and block.
608.2c The controller of the spell or ability follows its instructions in the order written...
Uppdaterad: 09:45:09, 11/9 -17
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar
Fyller år idag! 38 år! Grattis!


2. Ålder på eleven? Vana sedan ti... 09:48:28, 11/9 -17  
Ålder på eleven? Vana sedan tidigare? För yngre nybörjare är Scratch att rekommendera. Webbaserat program som inte kräver allt för mycket.
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
Uppdaterad: 09:49:08, 11/9 -17
Rablador
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 11/2 -14

21 rubriker
48 svar

3. En budgetdator funkar utmärkt ... 10:23:32, 11/9 -17  
En budgetdator funkar utmärkt för många typer av programmering. För apputveckling kan det ev krävas lite mer.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

4. Tack för svaren. Eleven är 18 ... 13:04:21, 11/9 -17  
Tack för svaren. Eleven är 18 men har inte omfattande kunskaper och dessutom i nuläget inte van vid engelska instruktioner som jag antar är nödvändigt för att tillgodogöra sig informationen, svenska instruktioner i programmering 2017 känns tveksamt.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Pulkan

Gruul
MEDLEM
Örebro
@svm s. 12/1 -05

12 rubriker
375 svar

5. code.org har en hel del tutori... 16:42:52, 11/9 -17  
code.org har en hel del tutorials på svenska, man kodar på samma sätt som i scratch ungefär (som nämndes av Louie).
 
"For his family, Barrin made a funeral pyre of Tolaria."
Morefx
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 19/11 -01

39 rubriker
1002 svar

6. Måste slå ett slag för swift p... 21:09:40, 11/9 -17  
Måste slå ett slag för swift playgrounds som finns som gratis app till iPad.
Instruktionerna är på engelska och även koden. Dock är ju kod just kod, ett eget språk helt enkelt. Att använda rätt syntax och variabelnamnsättning är ju A och O.

Swift playgrounds har en mängd lektioner med inspirerande resultatfönster som ingen annan app motsvarar...
Visst är det "låst" till Apple och iOS, men vägen in mot Xcode och "riktig" utveckling är en klar bonus.

Min andra rekommendation är en Raspberry Pi och Python om man är sugen på mekatronik. (här kan Arduino även vara intressant men språket är tämligen låst till en enbart den plattformen).
 




BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!