Magic the Gathering
Magic the Gathering34876 medlemmar 682 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SKAMVRåN Någon som känner Rosen_87... Nån som känner hay? ...
Måste nog fråga hur vi gör med LennaNSK
Senast läst: 09:22:05, 16/4 -24. Läst 35762 gånger.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

Måste nog fråga hur vi gör med LennaNSK 18:17:02, 17/8 -17  
LennaNSK hade en auktion för ett bra tag sedan (en månad ca) och ingen har fått sina kort vad jag vet. Bizar har skickats ut och betalats. Medveten om att det inträffade ett dödsfall men det har gått en månad nu och det börjar kännas olustigt. Flera stycken har internat mig med oro över att de inte kommer få sina kort. Säljaren svarar inte på internmess längre.

Vet ni något där ute? Har ni någon bra lösning?
 
Dags för en auktion med modern, legacy och 93/94.

http://www.svenskamagic.com/marketplace/index.php?what=auktionen&ID=29190

scout104

Dimir
MEDLEM
Linköping
@svm s. 27/5 -14

1 rubriker
86 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2023-06-05
T.o.m: 2123-07-05


1. Personen är ofta borta från sv... 18:22:33, 17/8 -17  
Personen är ofta borta från svm sidan, bo-ade ett kort men fick svar 2 veckor efter avslutad auktion och då var dock väldigt försent, väldigt mycket som händer med ursäkter med mera, ingen aning om fler varit med om liknande?!

Uppdaterad: 18:24:48, 17/8 -17
ara
MEDLEM
Linköping
@svm s. 21/5 -13

0 rubriker
48 svar

2. Håller med. Det har gått lite ... 19:18:40, 17/8 -17  
Håller med. Det har gått lite väl lång tid nu.
Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

3. Jag känner lite såhär: "Men ko... 19:48:54, 17/8 -17  
Jag känner lite såhär: "Men kom igen nu, killens morsa har dött. Give him a break."




Men, å andra sidan finns det en längd tid som är rimlig och en annan längd som blir orimlig. Han skickade i alla fall ut bizar 27e Juli. Så någon månad har det inte hunnit gå ännu. Nog kan vi gott vänta en vecka eller två till innan vi börjar känna oss arga och irriterade.
a06petah

Rakdos
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 22/5 -09

43 rubriker
393 svar

4. Det är klart att man tar hänsy... 19:49:01, 17/8 -17  
Det är klart att man tar hänsyn till livet när det händer saker som dödsfall, men för ett par veckor sen kom ett internmail där det stod att korten skulle skickas ut under helgen eller nått sånt. Har inte hört något sen dess och heller inte fått kort...
 
<Forumsignatur>
vhogea
MEDLEM
Edsbro
@svm s. 12/12 -16

0 rubriker
2 svar

5. Låt kisen vara... Vi glömmer i... 19:51:37, 17/8 -17  
Låt kisen vara... Vi glömmer ibland att livet med alla dess + och - sker samtidigt som vissa glor sig blinda på BO-priser.

Som jag skrev i mitt mail till honom. Om jag får mina kort om ett halvår p.g.a. det som skett så är jag nöjd
Queldion

Azorius
MEDLEM
Västerås
@svm s. 8/10 -04

431 rubriker
8090 svar

6. Om ett dödsfall har inträffat ... 20:57:24, 17/8 -17  
Om ett dödsfall har inträffat i familjen för en individ här på sidan så skulle jag aldrig komma på tanken att kräva något som helst av hen.
Låt personen ta den tid den behöver för att komma tillbaka på fötter och ta tag i saker i sitt liv igen. Det finns viktigare saker i livet än ett gäng bizzar och det får en ha förståelse för.
 
Ny auktion, mycket commander, FOILS!
FastIgen
HEDERSMEDLEM
Märsta
@svm s. 25/8 -11

13 rubriker
274 svar

7. LennaNSK har ju endast positiv... 23:19:58, 17/8 -17  
LennaNSK har ju endast positiva reffs innan detta så hen kommer säkerligen att göra rätt för sig när privatlivet har ordnat sig. Jag tycker vi ska försöka vänta med att stressa upp oss
Vilrad
MEDLEM
Umeå
@svm s. 28/10 -05

3 rubriker
72 svar

8. Jag var lite orolig för en sca... 00:37:54, 18/8 -17  
Jag var lite orolig för en scam och gjorde lite efterforskning.
Det finns tex ingen vid namn Lenna Karlsson i Sverige. Tog ett tag innan jag insåg att det var mest troligtvis hans mamma som nu gått bort. På hans angivna adress bor nu tre män. Sonen som heter Jonny Karlsson är 33 år och mest troligtvis den som innehar SvMkontot men udda att agera som sin mor här. Kan ju finnas en rimlig förklaring. Tex att Lenna faktiskt spelade magic och nu säljer sonen korten. Alf Karlsson som också bor på adressen är över 60 och säkert farsan. De verkar ha en inneboende vid namn Mark Butt.
Tex så blev jag konfundersam då det fanns i princip inga kontaktuppgifter. Bara ett konto i den då avlidna mammans namn och en massa mail om att allt kommer att fixas snart vilket det aldrig gör.

Förhoppningsvis så mår familjen snart bättre och korten börjar dyka upp men trist om detta är en scam elller dylikt.

Uppdaterad: 00:44:51, 18/8 -17
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9516 svar

9. Kan konstatera att det är Lenn... 01:08:00, 18/8 -17  
Kan konstatera att det är Lenna som är avliden!

Det finns en text om det hela på Facebook:
https://www.facebook.com/lenna.karlsson?fref=ts

Vad gäller den person som ni varit i kontakt med så gissar jag att det är sonen. Han nämner i texten på Facebook att han ska tillbaka till Japan för studier nu i augusti.

Det jag funderar över är om det nu är som ni säger. Vem skickar ut bizar från auktionen samma dag som man postar den där texten (27 juli)?
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
GGH
MEDLEM
Solna
@svm s. 6/1 -13

3 rubriker
32 svar

10. Detta känns ju inte bra. Traum... 08:08:01, 18/8 -17  
Detta känns ju inte bra. Traumatiskt att förlora en förälder men varför skicka ut bizar samma dag som man författar det där emotionella meddelandet.?
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

11. Dödsfall kan väl vara en förmi... 08:15:02, 18/8 -17  
Dödsfall kan väl vara en förmildrande omständighet men jag är rätt säker på att ta betalt för varor som man inte sedan skickar ändå klassas som bedrägeri. Om han inte orkar ta tag i att skicka bizzarna vilket är forståeligt så får han väl åtminstone se till att skicka tillbaka pengarna.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 08:16:46, 18/8 -17
Vilrad
MEDLEM
Umeå
@svm s. 28/10 -05

3 rubriker
72 svar

12. Det går alltid att be någon hj... 08:33:28, 18/8 -17  
Det går alltid att be någon hjälpa en att skicka brev.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

13. Som väktare vill jag be alla a... 08:53:10, 18/8 -17  
Som väktare vill jag be alla att göra en sak: ingenting. Jag är helt övertygade om att det är bättre att vi väktare sköter kontakten med Lennas dödsbo än att var och en ska göra det själv. Risken är ju bara att alla mail mm till slut upplevs som spam och att kommunikationen därmed försvåras avsevärt.

Vet ännu inte om jag eller Discus tar detta ärende, men när det är utrett så är ni självklart välkomna att kommunicera med oss istället.

Tills vidare ber jag alltså samtliga att avstå från att interna Lenna och från andra typer av kontaktförsök.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
donhaggis
MEDLEM
Malmö
@svm s. 27/5 -10

26 rubriker
139 svar

14. Att läsa vissa kommentarer här... 08:58:58, 18/8 -17  
Att läsa vissa kommentarer här får ju en att vilja sluta med Magic...
EyeBe

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 27/5 -04

85 rubriker
147 svar

15. Något nytt i hur ni väktare ko... 21:46:36, 22/8 -17  
toriv skrev 08:53, 18/8 -17 Som väktare vill jag be alla att göra en sak: ingenting. Jag är helt övertygade om att det är bättre att vi väktare sköter kontakten med Lennas dödsbo än att var och en ska göra det själv. Risken är ju bara att alla mail mm till slut upplevs som spam och att kommunikationen därmed försvåras avsevärt.

Vet ännu inte om jag eller Discus tar detta ärende, men när det är utrett så är ni självklart välkomna att kommunicera med oss istället.

Tills vidare ber jag alltså samtliga att avstå från att interna Lenna och från andra typer av kontaktförsök.

Något nytt i hur ni väktare kommer ta det vidare?
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

16. Discus har tagit på sig att ko... 21:59:09, 22/8 -17  
EyeBe skrev 21:46, 22/8 -17
toriv skrev 08:53, 18/8 -17 Som väktare vill jag be alla att göra en sak: ingenting. Jag är helt övertygade om att det är bättre att vi väktare sköter kontakten med Lennas dödsbo än att var och en ska göra det själv. Risken är ju bara att alla mail mm till slut upplevs som spam och att kommunikationen därmed försvåras avsevärt.

Vet ännu inte om jag eller Discus tar detta ärende, men när det är utrett så är ni självklart välkomna att kommunicera med oss istället.

Tills vidare ber jag alltså samtliga att avstå från att interna Lenna och från andra typer av kontaktförsök.

Något nytt i hur ni väktare kommer ta det vidare?

Discus har tagit på sig att kontakta sonen, bland annat med ett konstruktivt förslag på lösning. Det verkar tyvärr inte ha gått så jättebra hittills.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
a06petah

Rakdos
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 22/5 -09

43 rubriker
393 svar

17. Beklagar sorgen, men... Varför... 10:41:45, 23/8 -17  
Beklagar sorgen, men... Varför loggar man in som sin avlida mamma, skickar ut bizzarna och ta betalt om man inte orkar/vlll/har för avsikt att ta tag i att skicka korten?

Hade han bara gjort "ingenting" så hade saken löst sig av sig själv när det framkommit att Lenna avlidit...
 
<Forumsignatur>
njs33
MEDLEM
@svm s. 19/7 -12

106 rubriker
626 svar

18. http://www.svenskamagic.com/me... 23:06:48, 23/8 -17  
http://www.svenskamagic.com/medlem/?ID=46444

Verkar som att sonen har ett konto här bannat för att han har tagit emot pengar men inte skickat kort.

Uppdaterad: 23:09:43, 23/8 -17
Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

19. Åh fy fan vilken klump i magen... 23:32:59, 23/8 -17  
Åh fy fan vilken klump i magen jag fick alltså. Är det här på riktigt?



Edit: Alltså holy cow. Kan det vara så illa att idioten har planerat det här sedan länge? Tittade just bakåt på LennaNSK-kontots reffar, hittade tom en biz med mig själv bland dem. 127 "Toppen"-bizar. Men MÅNGA av dem är med samma personer. Går att se ett mönster där det har bizats typ 5gånger åt gången samtidigt. Har han köpt kort 1 och 1 flera gånger för att få ihop ett antal bizar för att sedan göra en auktion?

Jag hoppas innerligen jag har fel alltså. Vill inte tro på sånt här :( Jag brukar tom skicka brev innan jag får betalning :(

Uppdaterad: 23:47:20, 23/8 -17
Vilrad
MEDLEM
Umeå
@svm s. 28/10 -05

3 rubriker
72 svar

20. Det här måste ju vara planerat... 00:11:00, 24/8 -17  
Det här måste ju vara planerat. Sammanlagt 11390 kr, vi får nog göra en polisanmälan om inget händer väldigt snart. Skulle inte snubben till Japan snart dessutom?

Uppdaterad: 00:12:02, 24/8 -17

Outlaws of Thunder Junction


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!