Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 634 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT The quest for odd tokens... Isländsk Facebookgrupp om Magi ...
Binders eller Pärm?
Senast läst: 13:59:46, 19/4 -24. Läst 1594 gånger.
chrids
MEDLEM
Umeå
@svm s. 29/7 -16

7 rubriker
5 svar

Binders eller Pärm? 23:39:04, 10/8 -17  
Håj. Vad föredrar ni? Portfoolios eller en hederlig pärm? Jag har fått ett lite dåligt intryck av binders varianten. Känns som kvaliten är något i underkart. Vad skulle ni tipsa om som förvaring för byten mm ni som varit med ett tag? Jag söker något med hög kvalitet. Tack på förhand.

Uppdaterad: 23:39:31, 10/8 -17

Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

1. Skulle köpa en ultimate guard ... 00:59:54, 11/8 -17  
Skulle köpa en ultimate guard quad row med zipper. Tror dom finns både på collectors och fantasia! Köpte min där åtminstone, men är några månader sedan.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

2. Inte för jag är någon storbyta... 07:12:14, 11/8 -17  
Inte för jag är någon storbytare men ska man ha med sig kort för byte föredrar jag en liten binder framför en stor ringpärm med lösa fickor.
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

3. Jag började med ringpärm men h... 07:46:02, 11/8 -17  
Jag började med ringpärm men har gått över till binder och ser nästan bara fördelar. Om din ringpärm är välfylld och du har den liggande (de kan oftast inte stå upp ändå) kommer korten närmast hålen på översta lagren att ligga i ett böjt läge för jämnan --> risk för förlorar värde pga deformation. De är otympliga att ha med sig och slits väldigt fort om du släpar dem mellan event i ex. en påse. Pärmens pärmar kan skjuvas relativt varandra i påsen --> Risk att kort skadas. Om du tappar en pärm öppnar den sig, kort kan skadad av att sidorna böjs och/eller åka ut fickorna upp-till.

Allt detta slipper du helt om du skaffat en binder med någon typ av försegling (gummisnodd eller dragkedja). Väljer man dessutom en binder med sideloading så elimineras risken också att korten glider ur fickorna och det finns tom binders där du kan ha dina kort i yttersleeve vilket sparar tid om du t.ex har ett deck som du spelar frekvent men ofta gör mindre justeringar i.

Enda fördelen jag någonsin sett med ringpärm är att kunna ta loss en sida och sätta den någon annanstans.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 07:46:26, 11/8 -17
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

4. Den enda nackdelen jag ser med... 08:24:32, 11/8 -17  
Den enda nackdelen jag ser med sideload är om du har axelxäska istället för ryggsäck, då ligger korten lik förbaskat med långsidan nedåt och har du ett-två kort i en ficka vill de börja glida ut after några veckor av rasor i väskan.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
Jagiwe
MEDLEM
Edsbro
@svm s. 25/9 -15

8 rubriker
26 svar

5. Jag kan bara säga bra saker om... 20:55:19, 14/8 -17  
Jag kan bara säga bra saker om Binders till och med Ultra Pro som brukar vara ett billigt lite sämre alternativ har ganska bra Binders. Korten hamnar inte överallt om man skulle råka ha ner Bindern på golvet där en pärm skulle slänga kort överallt och förmodligen böja ett eller två kort. Jag talar då för side-loading Binders som jag bara kan rekommendera. Har 4:a olika Binders och alla är fantastiska.

Simonnice presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion April-auktion med lite som ej finner spel!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Extraplanar Lens 35:- Buyout: 70:-

Sol Ring 20:- Buyout: 40:-

Adarkar Wastes 26:- Buyout: 50:-

Sculpting Steel 4:- Buyout: 10:-

Mox Opal 328:- Buyout: 650:-

Enlightened Tutor 88:- Buyout: 175:-

Necromancy (EX) 50:- Buyout: 95:-

Sacred Foundry 74:- Buyout: 130:-

Sword of Fire and Ice (EX) 112:- Buyout: 220:-

Nykthos, Shrine to Nyx 172:- Buyout: 340:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-

Snow-Covered Plains 1:- Buyout: 4:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!