Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 654 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Guldfiska i leklådan... Kan inte sätta nytt buyput pri ...
Konto hackat --> Kapat konto på Amazon
Senast läst: 03:11:46, 14/4 -24. Läst 2735 gånger.
BigBengt
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 10/1 -14

1 rubriker
1 svar

Konto hackat --> Kapat konto på Amazon 10:52:23, 9/8 -17  
Hej

Vill bara göra alla uppmärksamma på att efter informationen om att svenskamagic/magic online hackats så blev mitt Amazonkonto kapat. Detta bör rimligtvis ha ett samband så om någon har ett amazon-konto (gäller säkert även andra konton) BYT lösenord alt aktivera 2SV.

mvh
Johan

Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

1. Om man ändå kunde komma ihåg a... 11:51:15, 9/8 -17  
Om man ändå kunde komma ihåg alla 9000 sidor man har konton på. Nu ändrade jag mitt amazon just för att du skrev det, tack.

Vore tacksam om folk fortsatte skriva ner andra sidor där de blivit kapade så man vet lite vad skurkarna går efter.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
Allan
MEDLEM
@svm s. 5/11 -07

13 rubriker
65 svar

2. @Skopsen Börja använda en löse... 13:07:58, 9/8 -17  
@Skopsen Börja använda en lösenordshanterare (e.g. LastPass, 1password, KeyPass).

Själv använder jag LastPass och där kan man se när man senast bytte lösenord.
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

3. Jag har funderat på det men hu... 13:15:36, 9/8 -17  
Allan skrev 13:07, 9/8 -17 @Skopsen Börja använda en lösenordshanterare (e.g. LastPass, 1password, KeyPass).

Själv använder jag LastPass och där kan man se när man senast bytte lösenord.

Jag har funderat på det men hur funkar det när man använder olika enheter? Bara i hemmet har jag fyra datorer och två smartphones.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
oboyone
MEDLEM
@svm s. 20/3 -11

2 rubriker
34 svar

4. Kan rekommendera Lastpass, fin... 16:41:11, 9/8 -17  
Skopsen skrev 13:15, 9/8 -17
Allan skrev 13:07, 9/8 -17 @Skopsen Börja använda en lösenordshanterare (e.g. LastPass, 1password, KeyPass).

Själv använder jag LastPass och där kan man se när man senast bytte lösenord.

Jag har funderat på det men hur funkar det när man använder olika enheter? Bara i hemmet har jag fyra datorer och två smartphones.

Kan rekommendera Lastpass, finns som en extension till chrome och en mobilapp som man loggar in på och når alla lösenord.

Man kan även ha två parts authentisering via mobilen om man är orolig för att masterlösenordet kommer ut.
Allan
MEDLEM
@svm s. 5/11 -07

13 rubriker
65 svar

5. LastPass funkar på olika enhet... 16:43:26, 9/8 -17  
LastPass funkar på olika enheter. Som oboyone säger så finns det plugin till firefox/chrome samt app till åtminstone Android (och garanterat till iPhone också). Tror inte det finns begränsning på antal enheter, jag har aldrig stött på någon iaf (med 1 telefon, 1 hemdator och 2 olika jobbdatorer som mest).
mabe
MEDLEM
Västerås
@svm s. 16/1 -04

312 rubriker
3182 svar

6. Tack för varningen!... 01:26:00, 10/8 -17  
Tack för varningen!
 
Mabe

"Äger du icke gåvan av en övertygelse om det man icke ser, så akta dig dock för den motsatta plumpa meningen, att vad man icke ser icke är." /
Viktor Rydberg
yespair
JUDGE L2
Trollhättan
@svm s. 10/3 -14

117 rubriker
1709 svar

7. Varför använder ni samma lösen... 10:27:28, 10/8 -17  
Varför använder ni samma lösenord överallt? :S
Rogergirg_G
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 14/12 -08

40 rubriker
188 svar

8. Min facebook blev hackad förra... 23:59:54, 10/8 -17  
Min facebook blev hackad förra veckan. Byter lösenord frekvent, men avaktiverade facebook för ett antal år sedan och tror jag hade samma lösen där som här.
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

9. Tidigare fick du bara använda ... 08:59:17, 11/8 -17  
Allan skrev 16:43, 9/8 -17 LastPass funkar på olika enheter. Som oboyone säger så finns det plugin till firefox/chrome samt app till åtminstone Android (och garanterat till iPhone också). Tror inte det finns begränsning på antal enheter, jag har aldrig stött på någon iaf (med 1 telefon, 1 hemdator och 2 olika jobbdatorer som mest).

Tidigare fick du bara använda LP på en enhet om du inte hade köpt premium, men numera kan du använda det på alla dina enheter. Använder också LP och är supernöjd.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
Har du Facebook och bor i Sundsvall? Bli vän med mig där så bjuder jag in dig till vår Magic-grupp.

PucaTrade
BigBengt
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 10/1 -14

1 rubriker
1 svar

10. Har försökt att köra olika lös... 11:36:04, 11/8 -17  
yespair skrev 10:27, 10/8 -17 Varför använder ni samma lösenord överallt? :S

Har försökt att köra olika lösen men det blir en börda till slut och tydligen var dessa samma, nu har jag dock efter många turer med amazons indiska support fått det utrett och de har konstaterat att det blivit hackat så kontot är åter i min ägo. Dock har detta varit en rejäl väckarklocka och nu kör även jag lastpass och 2SV på alla sidor som stödjer detta. Men när allt kommer omkring så kunde lärdomen ha blivit ännu mer dyrköpt för min del.
Polarbeer101
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 27/12 -12

30 rubriker
461 svar

11. Mitt konto blev också hackat. ... 09:42:18, 13/8 -17  
Mitt konto blev också hackat. Pratat med deras support tjugoelva ggr men de kan inte hjälpa mig för de säger att jag inte kan bevisa att det är mitt konto. Den som hackat det har bytt ut alla uppgifter på kontot och ändå ber de mig ange denna info för att bevisa att det är mitt konto, jävla tomtar är de.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!