Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 674 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Bästa sidan att beställa kort ... Announcement Week - Fredag ...
CARDCORE: Ett casualformat som inte är like blaffigt som commander
Senast läst: 00:25:55, 26/4 -24. Läst 8628 gånger.
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

61. Nu var jag trött. Glöm allt ty... 08:53:40, 23/6 -17  
vivalatapioca skrev 22:47, 22/6 -17
214 skrev 09:26, 22/6 -17
Torax skrev 10:59, 18/6 -17
mindtrix skrev 10:49, 18/6 -17
Torax skrev 20:55, 16/6 -17
mindtrix skrev 20:45, 16/6 -17 "- Legacy with exceptions (only cards printed with the "modern border" are allowed)", menas det enbart kort som reprintats med ny ram som annars inte är legala i modern? Exempelvis Exploration (som dök upp i conspiracy med ny ram). Om jag tolkat det rätt, vad är poängen med det?

Vet inte om jag förstått dig rätt men:
Man får spela med gamla bilder, sålänge kortet (någon gång) har reprintats med ny ram. Det innebär också att man får spela med kort som tillexempel Sol Ring (finns med "ny" ram).

Delvis så gör denna regel att lekarna inte kommer kosta ofantliga summor. Och istället för att ha en separat banlist för detta format (vem orkar hålla koll på alla banlists och framför allt för ett casualformat som inte är etablerat) så tror jag detta sätter en tydlig gräns för vad man får/inte får spela.

Att vissa kort är satta som restricted (kommer inte reprintas) går ganska hand i hand med kortens power level (ett kort är värt mycket om det är ett väldigt bra kort, och wizards restricted list "lovar" spelare att kortet inte kommer sjunka i värde iom. inga reprints).
http://magic.wizards.com/en/game-info/gameplay/rules-and-formats/banned-restricted

Så det är inte legacy banlist då?.. Eftersom Sol Ring enbart är tillåten i Vintage (+multiplayer EDH).

Tanken var inte så. Genom att sätta en tydlig banlist med en enkel metod alla kan förstå så skulle formatet samtidigt eliminera svindyra kort som duals, lion's eye diamond och tabernacle.

Återigen: jag har inga problem med kort och deras kostnader. Tror bara att dra en tydlig linje och göra det "billigare för alla" skulle främja ett casualformat som detta både på kort sikt och i det långa loppet.

4 Sol Ring
4 Mana Crypt
4 Mana Vault
4 dark ritual
4 cabal ritual
X ad naudeam
X tendrils of agony

X vampiric tutor
X mystical tutor
4 sensei's divining top
4 brainstorm

4 chrome mox
4 lotud petal

10 länder typ.



Eller bara spela stax.

Max one copy of each card var det ju :)

Nu var jag trött. Glöm allt typ.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!

MoonGoat presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Simulacrum Synthesizer 200:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!