Magic the Gathering
Magic the Gathering34872 medlemmar 660 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN En nybörjares modern lek... Meta ...
Control lek
Senast läst: 04:43:40, 22/3 -24. Läst 938 gånger.
Glider
MEDLEM
Västerås
@svm s. 20/11 -16

38 rubriker
42 svar

Control lek 16:59:34, 6/3 -17  
Hejsan

Jag har byggt en control lek som jag skulle vilja ha lite mer hjälp med.

Nu har jag inte alla korten i huvet.
Det ska vara en lek som funkar bra i multiplayer

Delar av leken.

4 counterspell
4 spell shrievel
4 take inventory
4 thing in the ice
3 day of judgment
3 vitt kort som gör att alla creatur o artifakter motståndaren har. Ko.mer in tappat.
3 jace planeswalker. Den man scryar o drar kort.
1 monestary siege
Är nog några till kort jag inte kommrr på nu.

mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

1. Wrath of God framför Day of Ju... 20:52:34, 6/3 -17  
Wrath of God framför Day of Judgement, inte för det brukar reggas speciellt mycket i något format men ändå..
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

2. Spela någon Supreme Verdict om... 21:53:44, 6/3 -17  
Spela någon Supreme Verdict om det ska vara en -lek, den är ibland bättre än Wrath of God eller Day of Judgment.

Om du använder stora bokstäver i början av namnet så blir det länkning av korten, det gör att fler orkar hjälpa dig! ;) Vet du hur man använder @ - funktionen på SvM? Prova att göra den och skriva in ett kortnamn efteråt när du skriver i forumet! Testa även funktionen leklådan!

4 Counterspell
4 Spell Shrivel
4 Take Inventory
4 Thing in the Ice
3 Day of Judgment
3 Blind Obedience
3 Jace, Unraveler of Secrets
1 Monastery Siege

Gifts Ungiven är bra om man kör olika kort med olika kort med liknande effekter, till exempel Wrath of God, Day of Judgment och Supreme Verdict. Med Gifts Ungiven kan man fuska med Unburial Rites om man behöver.

Mana Leak är en bra kontring som liknar Counterspell. Till skillnad från Counterspell är den legal i modern.

Om du vill vara lite fuskig och orättvis kan du spela Azorius Signet, kanske tillsammans med Thirst for Knowledge (med den kan du discarda onödiga signets late game och dra in i andra bättre kort).
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Uppdaterad: 22:04:21, 6/3 -17
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

3. Titta förbi Västerås Äventyrss... 23:24:06, 6/3 -17  
Titta förbi Västerås Äventyrssällskap en tisdag, fredag eller lördag så finns det många där som gärna hjälper till. Det är inte bara massa småglin där så en fyrtioåring som du platsar!
 
Gillar du modern och bor i Västmanland? Spana in Den Röda Goblinens Spelbutik på facebook. De kör modernturneringar på tisdagar som gästas av ers höghet =)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!