Magic the Gathering
Magic the Gathering34893 medlemmar 662 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Duel Commander - Regional coor... Letar efter Abzan general som ...
Mest interaktiva och politiska commandern
Senast läst: 08:52:15, 23/4 -24. Läst 2218 gånger.
Skaven1234

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 8/9 -15

54 rubriker
67 svar

Mest interaktiva och politiska commandern 15:30:32, 14/1 -17  
Tänkte beställa kort till en lek och vill bara beställa till en lek just nu...

Vill ha en lek som är interaktiv och politisk, som inte är så enformig och spelar olika mot alla lekar så man inte tröttnar på den.

Vill ha nåt som såklart är kul att spela, men också kul att spela mot.

Just nu så står det mellan Tasigur, the Golden Fang och Zedruu the Greathearted. Har byggt ungefär hur jag tänkte mig att som skulle se ut och gå ut på, så att säga.

Kom gärna med kort förslag och/eller om ni har tips på andra generaler :)

Tasigur leken: http://tappedout.net/mtg-decks/13-01-17-choose-wisely/

Zedruu leken: http://tappedout.net/mtg-decks/har-ta-pojken/

PS: har inte jättestor budget :P

Uppdaterad: 15:32:13, 14/1 -17

mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

1. Min personliga favorit är Quee... 19:36:39, 14/1 -17  
Min personliga favorit är Queen Marchesa i staxskal.
Det är om möjligt inte super interaktivt men det är skoj att slöa ner spelet och få folk att slå på varandra tills man tagit kontroll helt.
Självklart är det inte alltid uppskattat av motståndarna men jag brukar ha riktigt skoj =)
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

2. Kozilek är rätt så fin som en ... 19:41:23, 14/1 -17  
Kozilek är rätt så fin som en politisk commander. Hjälper du mig så slår jag inte på dig :D

Nä men skämt åsido, I Tasigur listan så skulle jag spela:
Splendid Reclamation
Tempt with Discovery

Och det är nog inte lönt att spela Skyshroud Claim ifall du inte spelar t.ex. Breeding Pool och Overgrown Tomb.
Du kan istället spela Explosive Vegetation, den kan hämta Swamps och Islands.
Kanske kolla upp dredge kort? Det finns en del billiga du skulle kunna spela.

Och istället för Preordain och Serum Visions så kan du spela t.ex. Careful Study eftersom det verkar som att leken verkar vara en reanimerings lek.

Skriver mer snart om jag kommer på.
^Splendid är bra med en massa millande, Tempt är generellt bra.

Moment's Peace
Att ha en fog effekt som ligger och lurar i graven kan vara riktigt trevligt.
Det är rätt typiskt att en EDH spelare helt plötsligt svingar med hundratals skada och då kan du bara: Nope.

Uppdaterad: 19:47:58, 14/1 -17
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

3. Knepig dubbelpost. Radera gärn... 19:42:43, 14/1 -17  
Knepig dubbelpost. Radera gärna.

Uppdaterad: 19:43:23, 14/1 -17
Skaven1234

Orzhov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 8/9 -15

54 rubriker
67 svar

4. Aa har t.ex. Tempt, men schyss... 19:43:54, 14/1 -17  
RolloTomasi skrev 19:41, 14/1 -17 Kozilek är rätt så fin som en politisk commander. Hjälper du mig så slår jag inte på dig :D

Nä men skämt åsido, I Tasigur listan så skulle jag spela:
Splendid Reclamation
Tempt with Discovery

Och det är nog inte lönt att spela Skyshroud Claim ifall du inte spelar t.ex. Breeding Pool och Overgrown Tomb.
Du kan istället spela Explosive Vegetation, den kan hämta Swamps och Islands.
Kanske kolla upp dredge kort? Det finns en del billiga du skulle kunna spela.

Och istället för Preordain och Serum Visions så kan du spela t.ex. Careful Study eftersom det verkar som att leken verkar vara en reanimerings lek.

Skriver mer snart om jag kommer på.
^Splendid är bra med en massa millande, Tempt är generellt bra.

Aa har t.ex. Tempt, men schysst, de är najs kort :)
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

5. Sidisi, Undead Vizier med Ad ... 20:02:48, 14/1 -17  
Sidisi, Undead Vizier med Ad Nauseam och Tendrils of Agony
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

6. Det beror ju verkligen på om d... 22:40:13, 14/1 -17  
Det beror ju verkligen på om du vill vara sjysst politiskt eller elakt politiskt. All time favorite är ju nya fyrfärgade grouphug generalen. Finns riktigt myssiga saker att göra med den C: Av de två du valt är nog Zedruu "roligast" men Tasigur bäst.
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

7. Roligaste politiska jag kört f... 00:15:37, 15/1 -17  
Roligaste politiska jag kört för längesen är nog Angus Mackenzie. (I sin roligaste version gick den ut på att hålla alla vid liv, via sweepers och fogs och sånt men också med möjligheten att kontra de mest offensiva korten folk spelade, rätt och slätt men väl i en match kan man ju vara selektiv...)
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
Uppdaterad: 00:20:27, 15/1 -17
Dimme

Selesnya
MEDLEM
@svm s. 22/8 -09

14 rubriker
211 svar

8. mindtrix Har du någon leklista... 07:34:22, 15/1 -17  
mindtrix Har du någon leklista på Marchesa stax?

Här är iaf min draft på politisk lek. Spelar många kort från Conspiracy som låter folk rösta på effekten (will of the council, councils dilemma etc) eller gör dig till monarch. Är även lite tematisk genom att jag spelar human advisors som sedan kan bli reanimerade via änglar (angel of glory rise och bruna). Marchesa's assasin token + skullclamp är ganska trevlig combo - du får dra en medan jag drar 2 varje runda. Inte jättekraftig men det gör ockås att folk inte ser en som ett jättestort hot heller och hellre förstör för andra spelare.

Söker faktiskt aktivt nu efter politiska kort. Ex. telepathy och seer's vision verkar roliga om man ska bygga en Leovald-lek med conspiricykort såsom Selvala's stampede och Expropriate samt de andra gröna och blåa vote-korten.

Av de lekar du listade tycker jag Zedru verkade mest politisk.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

9. Tydligen var det många som var... 11:17:14, 15/1 -17  
Dimme skrev 07:34, 15/1 -17 mindtrix Har du någon leklista på Marchesa stax? :)

Här är iaf min draft på politisk lek. Spelar många kort från Conspiracy som låter folk rösta på effekten (will of the council, councils dilemma etc) eller gör dig till monarch. Är även lite tematisk genom att jag spelar human advisors som sedan kan bli reanimerade via änglar (angel of glory rise och bruna). Marchesa's assasin token + skullclamp är ganska trevlig combo - du får dra en medan jag drar 2 varje runda. Inte jättekraftig men det gör ockås att folk inte ser en som ett jättestort hot heller och hellre förstör för andra spelare.

Söker faktiskt aktivt nu efter politiska kort. Ex. telepathy och seer's vision verkar roliga om man ska bygga en Leovald-lek med conspiricykort såsom Selvala's stampede och Expropriate samt de andra gröna och blåa vote-korten. :)

Av de lekar du listade tycker jag Zedru verkade mest politisk.

Tydligen var det många som var intresserade av Queen Marchesa stax enligt min inkorg.
Tyvärr måste jag göra er besvikna då min lur gått sönder och det var där leklistan var sparad.
Dock finns det ju flera listor en googling bort.

Roliga politiska kort kan vara Flameblade Angel, No Mercy, Price of Glory, Desolation, Karmic Justice, i stort sett alla kort som säger "slå inte på mig, det är bara besvärligt och jag utgör inget direkt hot just nu, låt mig vara så kommer du snart få ångra dig när dina permanenter är ett minne blott".
Leken har potential att bli riktigt stark så fundera lite över powerleveln då folk har en tendens att inte vilja spela mot en elak staxlista i ett causalformat..

Delaying Shield + Queen Marchesa passar perfekt i ett staxskal där du vill garantera dig landdrop samt att du drar/har fler permanenter än alla andra.

Ska se om jag får tid över att lägga in en lista här på svm framöver.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

10. Michiko Konda, Truth Seeker ä... 20:35:27, 15/1 -17  
Michiko Konda, Truth Seeker är sweet, dock hemsk att.möta, särskilt om man som jag lirar nekusar då ovh då.

desil presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Stor samling fina kort!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Chalice of the Void 551:- Buyout: 580:-

City of Brass 117:- Buyout: 130:-

Copy Enchantment (GD) 12:- Buyout: 15:-

Lightning Bolt (Japanska) 162:- Buyout: 180:-

Lightning Bolt (Japanska) 162:- Buyout: 180:-

Lightning Bolt (Japanska) 162:- Buyout: 180:-

Lightning Bolt (Japanska) 162:- Buyout: 180:-

Adarkar Wastes (EX) 55:- Buyout: 65:-

Ankh of Mishra (EX) 55:- Buyout: 65:-

Ankh of Mishra (GD) 28:- Buyout: 35:-

Blood Crypt (EX) 144:- Buyout: 160:-

Wrath of God (EX) 47:- Buyout: 55:-

Mox Opal (FN) 561:- Buyout: 590:-

Mox Opal (FN) 561:- Buyout: 590:-

Utopia Sprawl (EX) 12:- Buyout: 15:-

Utopia Sprawl (EX) 12:- Buyout: 15:-

Utopia Sprawl (EX) 12:- Buyout: 15:-

Utopia Sprawl (EX) 12:- Buyout: 15:-

Enlightened Tutor 158:- Buyout: 175:-

Grave Pact (EX) 108:- Buyout: 120:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!