Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 625 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT MCM API... Bra sidor man kan köpa magic k ...
Banlista Standard och Modern uppe!
Senast läst: 08:19:36, 20/4 -24. Läst 6895 gånger.
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

41. Tack för infon! Detta, bansen ... 16:31:36, 15/1 -17  
latsblaster skrev 12:40, 15/1 -17
Bloodspawn skrev 11:52, 15/1 -17
latsblaster skrev 23:48, 14/1 -17 "The pendulum of threats versus answers has swung too far toward the threats, and that has caused problems with our metagame"

Nu har jag iofs inte spelat standard på några månader men det lokala metat senast var iaf att varje deck (spirits undantaget) spelade max 6 creatures (varav fyra gearhulks) och resten removal. Så bortsett från de kort som nu bannats känner jag inte alls igen mig i detta citat. Jag tycker nog egentligen att det är en större begränsning i deckbyggande att behöva välja bort alla creatures som inte har flash, Hexproof eller är tokens eller vehicles än det var att behöva kunna hantera emrakul.

Du har som du själv påstått spelat tidigare under hösten och det kanske mer såg ut så då.

Kollar vi på det som man kan se idag är det rödsvart madness (creature-tät), UW-flash (creature-tät) och energi (blandad).

Det finns jeskai kontroll också som spelar färre creatures och som förmodligen kommer att bli bäst nu (om inte andra grejer fungerar bra) eftersom de andra konstellationerna spelade med de bannade korten vilket inte jeskai verkar behöva. Den fungerar tydligen bra utan Smuggler's Copter, Reflector Mage och trams trots att det går att spela med korten i jeskai.

Tack för infon! Detta, bansen och den nya rotationen gör kanske att det blir värt att söka sig tillbaka till standard tidigare än jag trott :)
 
"Not Gruul? Then die!"
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!