Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 663 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Turneringar bland artiklar... antal kort på min auktion märk ...
Minimibud på Auktioner?
Senast läst: 07:03:04, 25/4 -24. Läst 13857 gånger.
RRWH

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Dalby
@svm s. 11/3 -06

160 rubriker
1832 svar

Minimibud på Auktioner? 19:03:07, 30/5 -16  
Med anledning av steef:s tråd sä kanske det är dags att ta bort möjligheten att inte ha något minimipris på auktionerna.

Mitt förslag är att sätta 10:- som minigräns.
Vinner man kort för mindre genereras en biz på 10:- plus porto. Men som köpare kan man avslå den och då raderas den automatiskt.

Väljer man att godta den så gäller att man skall betala 10:- plus porto även om det bara är ett kort värt en krona i bizen.

Synpunkter önskas!
 
"Vi ville bara stanna kvar i breakfast-heaven." The_machine

RRWH på
MCM Om du skapar konto så sätt RRWH i rutan för vem som tipsade dig ;D

Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

1. Jag läser som en kratta! Mi... 19:17:21, 30/5 -16  
Jag läser som en kratta!

Mina 50 cent i den här debatten är att när jag säljer kort så vill jag alltid bli av med allt dvs inte ha en massa avslagna 9kr eller mindre bizar vilket i sin tur betyder ytterligare en auktion med allt skröfs kvar och en massa extrajobb för mig.

Bud är bindande och vill du undvika att vinna kort för 3 kr så låt bli att bjud, kan inte bli enklare.

Edit: Jag har heller aldrig haft några problem med köpare som vägrat betala småbizar. Många gånger väljer folk att föra över 1-3 kr för korten och så får jag behålla det annars betalar dom snällt för portot.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Uppdaterad: 19:20:55, 30/5 -16
Lomaw
MEDLEM
Bromma
@svm s. 18/11 -01

81 rubriker
913 svar

2. Jag tycker det är underbart me... 19:58:44, 30/5 -16  
Jag tycker det är underbart med minimumbud då jag slipper skicka iväg småkrams för småsummor. Tycker 50:- för övrigt är en mycket bra maxgräns och jag tycker inte det behövs ändras.

/Lomaw
 
Ge mig nya Enchantress-kort snälla WotC.
Stolpeman

Azorius
MEDLEM
@svm s. 7/10 -03

51 rubriker
509 svar

3. Låt de som har auktionen bestä... 20:07:30, 30/5 -16  
Låt de som har auktionen bestämma minimumbud, och behandla alla bizzar lika, en 500;- en 5000:- och en 5:- skall hanteras på samma sätt.

Upp till den som lägger bud att ha koll på de regler auktionen har och följa dessa.
 
The journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tyre.
Uppdaterad: 20:08:03, 30/5 -16
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

4. Förlåt Rolf, men det här försl... 20:49:29, 30/5 -16  
Förlåt Rolf, men det här förslaget är lite som "låt oss ta bort stoppljus för fotgängare, det är ju ändå ingen som bötfälls".

Principen att man ska följa auktionsregler, i den mån de de faktiskt är i linje med SvMs regler och svensk lag, ser jag inget problem med.


Jag har själv otaliga gånger bjudit en hel del på auktioner, för att sedan se priser springa iväg och vips så vann man 1-3 crap rares för lika många kronor. När det händer så är folk olika. Vissa köpare vill ha de där korten, och då är det så. Vissa vill inte betala mer i porto än vad korten är värda, och då är det upp till dialog mellan köpare och säljare att komma överens.

Ibland pratas det inte alls. Jag fick t ex en auktionsvinst på 1kr för en Cabal Ritual. Jag hann inte ens se den innan säljaren hade kryssat i "jag har skickat". Och tja, då är det ju inte så mycket att göra.

Men oftast är säljare mer än glada över att slippa massa paketerande och meck för nån enstaka krona. Och köpare kan ju som tidigare nämnt välja att betala för korten men be säljaren posta dem i närmaste soptunna istället. Helt ok mellanväg.

Jag vill även poängtera att även om jag ibland bara vinner för någon enstaka krona, så har jag ändock budat för så mycket mer och gett säljaren mervärde. Det är ju rätt stor skillnad mot att någon ger sig in i ett budkrig om t ex ett fetch och sedan inte betalar. Det skadar både säljare och den överbjudna köparen.


Men Steefs tråd handlade inte om att man har rätt till sina enstaka enkronor. Utan om hur väktare hanterar sådana ärenden. Jag kan hålla med om att det vore önskvärt att det kom en notifierng om att biz tagits bort och varför. Men jag kan inte riktigt förstå varför det är ett väktarärende alls. Klarar man inte av att ta det själva, ge en sugig ref och gå vidare då. Och tycker man att sitens volontärer ska minsann se till att varje fall är palmemordet, minst. Ja då tycker iaf jag att man kan joina skaran volontärer först.
aain89

Izzet
MEDLEM
Umeå
@svm s. 30/3 -14

11 rubriker
69 svar

5. Om köparen får avslå finns ju ... 20:50:54, 30/5 -16  
Om köparen får avslå finns ju risk att folk budar på kort som de sen inte vill ha. Det är ju tråkigt både för säljaren och för andra seriösa köpare som kanske hade varit intresserade av de korten som nån BO:at men sen ändrat sig. Tycker vi har bra regler nu, upp till folk att följa dem.
steef
MEDLEM
Gävle
@svm s. 2/4 -07

154 rubriker
3156 svar

6. Det vart ett väktarärende för ... 21:05:27, 30/5 -16  
partysmurphen skrev 20:49, 30/5 -16 Förlåt Rolf, men det här förslaget är lite som "låt oss ta bort stoppljus för fotgängare, det är ju ändå ingen som bötfälls".

Principen att man ska följa auktionsregler, i den mån de de faktiskt är i linje med SvMs regler och svensk lag, ser jag inget problem med.


Jag har själv otaliga gånger bjudit en hel del på auktioner, för att sedan se priser springa iväg och vips så vann man 1-3 crap rares för lika många kronor. När det händer så är folk olika. Vissa köpare vill ha de där korten, och då är det så. Vissa vill inte betala mer i porto än vad korten är värda, och då är det upp till dialog mellan köpare och säljare att komma överens.

Ibland pratas det inte alls. Jag fick t ex en auktionsvinst på 1kr för en Cabal Ritual. Jag hann inte ens se den innan säljaren hade kryssat i "jag har skickat". Och tja, då är det ju inte så mycket att göra.

Men oftast är säljare mer än glada över att slippa massa paketerande och meck för nån enstaka krona. Och köpare kan ju som tidigare nämnt välja att betala för korten men be säljaren posta dem i närmaste soptunna istället. Helt ok mellanväg.

Jag vill även poängtera att även om jag ibland bara vinner för någon enstaka krona, så har jag ändock budat för så mycket mer och gett säljaren mervärde. Det är ju rätt stor skillnad mot att någon ger sig in i ett budkrig om t ex ett fetch och sedan inte betalar. Det skadar både säljare och den överbjudna köparen.


Men Steefs tråd handlade inte om att man har rätt till sina enstaka enkronor. Utan om hur väktare hanterar sådana ärenden. Jag kan hålla med om att det vore önskvärt att det kom en notifierng om att biz tagits bort och varför. Men jag kan inte riktigt förstå varför det är ett väktarärende alls. Klarar man inte av att ta det själva, ge en sugig ref och gå vidare då. Och tycker man att sitens volontärer ska minsann se till att varje fall är palmemordet, minst. Ja då tycker iaf jag att man kan joina skaran volontärer först.

Det vart ett väktarärende för att jag anmälde det. På den tiden jag var väktare hade liknade fall lett till botreff. Har förövrigt erbjudit mina tjänster att ta upp väkteriet redan i höstas, men fått avslag av discus.
 
Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
Uppdaterad: 21:12:40, 30/5 -16
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

7. Varför ska möjligheten tas bor... 21:53:59, 30/5 -16  
Varför ska möjligheten tas bort?
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
RRWH

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Dalby
@svm s. 11/3 -06

160 rubriker
1832 svar

8. anthroxJag ville skapa en disk... 22:53:41, 30/5 -16  
anthroxJag ville skapa en diskussion om det, för egen del spelar det igen roll. Jag kan tänka mig 5:- och behålla nuvarande system också.

partysmurphen : Håller med dig i mångt och mycket men ser inte hur förslaget skulle få folk att sluta bjuda på enstaka små kort, ofta blir det ändå mer än 10:-.
Vad gäller rödljus analogin så är det uppenbarligen redan så, därav steefs tråd. Men den diskussionen tycker jag att vi tar i den tråden.

aain89 Det är så systemet ser ut om du sätter bjud för minst X:- redan nu.

Archangel Som jag då
 
"Vi ville bara stanna kvar i breakfast-heaven." The_machine

RRWH på
MCM Om du skapar konto så sätt RRWH i rutan för vem som tipsade dig ;D
vivaroslagbara
MEDLEM
@svm s. 17/7 -06

88 rubriker
336 svar

9. "Bud är bindande. Om du vinner... 01:37:11, 31/5 -16  
"Bud är bindande. Om du vinner måste du betala, oavsett hur liten." Vad är problemet? Säg åt era väktare att ge fan i andras bizar. Har dom inte tid med ärendet så fixa fler väktare eller avsätt dom som har viktigare saker för sig.
 
Jag gört!
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

10. Fast om bud är bindnde krävs d... 07:29:38, 31/5 -16  
Fast om bud är bindnde krävs det väl något i retun och då måste man skicka kortet ?

Jag tycker att det orde finnas en minisumma så man slipper massa småbizzar. (DOck kan man acceptera om man vill!)

Personligen hade jag gärna sluppit att packa bizzar under 10:- Ite värt besväret
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

11. Dalaria: Du kan som auktionsh... 07:37:13, 31/5 -16  
Dalaria:
Du kan som auktionshållare sätta en regel om minimibud t ex 10kr. Alla utfall under detta kommer avrundas uppåt, men bli en biz köparen måste godkänna.

Exempel:
Du har en auktion med "bjud för minst 10 kr". Jag vinner kort för 3 kr, resten av mina bud har blivit överbjudna. Jag får en biz, som jag kan avslå, där jag får köpa korten för 10 kr.
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

12. Men väktaren har ju bara agera... 07:44:54, 31/5 -16  
vivaroslagbara skrev 01:37, 31/5 -16 "Bud är bindande. Om du vinner måste du betala, oavsett hur liten." Vad är problemet? Säg åt era väktare att ge fan i andras bizar. Har dom inte tid med ärendet så fixa fler väktare eller avsätt dom som har viktigare saker för sig.

Men väktaren har ju bara agerat på säljarens begäran. Det kan han ju inte "ge fan i". Innan anmälan lär ju ingen röra bizen.


Vad gäller "inte tid, fix fler väktare" - Vänligen återkom när du lyckas hitta tillräckligt många som med glädje sköter kommunikations å andras vägnar i timtal när det egentligen inte spelar någon roll.

Väktarna är en skitbra funktion och den behövs. Men inte för såna här fall. Om säljare och köpare inte kommer överens om 3kr biz så ge en negativ ref, säg att säljaren inte ville betala. Klart. Men det bör ju ha förts en dialog mellan köpare och säljare innan det ens är rimligt att anmäla till väktare, särskilt i såna här småfall.
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

13. Ja det är jag fullt medveten o... 07:45:47, 31/5 -16  
partysmurphen skrev 07:37, 31/5 -16 Dalaria:
Du kan som auktionshållare sätta en regel om minimibud t ex 10kr. Alla utfall under detta kommer avrundas uppåt, men bli en biz köparen måste godkänna.

Exempel:
Du har en auktion med "bjud för minst 10 kr". Jag vinner kort för 3 kr, resten av mina bud har blivit överbjudna. Jag får en biz, som jag kan avslå, där jag får köpa korten för 10 kr.

Ja det är jag fullt medveten om, men tycker det borde finnas en minimumsumma som är högre än 1:- som standard!
Rosholm
FORUMPLAYAH
Malmö
@svm s. 24/11 -01

42 rubriker
2244 svar

14. Grejen med "bjud minst för" är... 08:36:41, 31/5 -16  
Grejen med "bjud minst för" är ju att funktionen inte gör vad den skall egentligen (eller iaf gör det dåligt) eftersom det ändå kan bli att man sitter där med en vinst på 1 kr i slutändan.

Ett system som skyddar säljare från att behöva hantera småbizzar borde alltså inte titta på vad köpare bjuder för i första hand, utan titta på vad vinsten blir i slutändan.

Om man har ett system där säljaren inte behöver skicka bizar under x kr så blir det samtidigt irrelevant hur mycket folk bjuder för. Alltså bör "bjud minst för" ersättas av "biza minst för". Alla tjänar på detta.

Sen, som framgick av andra tråden, så är auktionsbizzar för mindre än portokostnaden i praktiken valfria att slutföra för köparen. Det kan man tycka vad man vill om, men där är vi iaf. Eftersom "frimärksbizar" i praktiken är valfria så kan man lägga "biza minst för"-gränsen vid 7:- (eller 10 eller whatever).

Detta sparar jobb för väktare som slipper hantera frimärksbizar. Det gör också att folk slipper bli sittandes med 1 kr-vinster vid auktionsslut. Vill en köpare fortfarande gå vidare med en affär efter auktionsslut kan de manuellt upprätta en biz med säljaren (eller som Rolf var inne på kan man göra den automatiskt genererade bizen frivillig).

De enda som det här systemet skulle drabba är säljare som blir ledsna över att de inte längre kan driva in 3kr-vinster. Ärligt talat är det ett pris jag gärna betalar.
 
<Barneyk> dakka hälsar att ni är cepe
Uppdaterad: 08:41:53, 31/5 -16
414448
MEDLEM
@svm s. 7/8 -06

226 rubriker
7656 svar

15. Om man inte är beredd att beta... 10:56:21, 31/5 -16  
Om man inte är beredd att betala (oavsett vad kostnaden i slutändan blir) borde man inte bjuda på en auktion alls.

Dock känns det vettigt om den som håller i auktionen kan undvika att skicka de så kallade frimrksbizarna om den vill. En funktion som gör att bizar under en viss summa automatiskt tas bort som en del av auktionsinställningarna vore vettigt. Tycker dock att det måste gå att sälja ett kort för tre kronor i auktioner om säljaren inte i förväg hindrat att detta kan göras med en dylik funktion.
 
Team Squattelhaups - Slump och fusk!
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

16. Fast grejen är inte att man in... 11:05:15, 31/5 -16  
414448 skrev 10:56, 31/5 -16 Om man inte är beredd att betala (oavsett vad kostnaden i slutändan blir) borde man inte bjuda på en auktion alls.

Dock känns det vettigt om den som håller i auktionen kan undvika att skicka de så kallade frimrksbizarna om den vill. En funktion som gör att bizar under en viss summa automatiskt tas bort som en del av auktionsinställningarna vore vettigt. Tycker dock att det måste gå att sälja ett kort för tre kronor i auktioner om säljaren inte i förväg hindrat att detta kan göras med en dylik funktion.

Fast grejen är inte att man inte är beredd att betala.

Ta tex en person som vill samla på sig ett Tempest set. Personen hittar en auktion med massor av kort till setet, bjuder loss och sen visar det sig (hen kanske missade att auktionen var på väg att ta slut) att personen blir överbjuden på allting (nån annan kanske också samlar på Tempest och bara "vill få det klart") utom Plains FN- för 1 kr.

Det är nog klart som tusan att personen har 1kr (eller 7,50-9kr beroende på portoregler) men planen var kanske att köpa kort för 150kr istället men blev överbjuden på allt.

Har man tur slipper man undan men det är inte alltid så är fallet. Hela systemet gör att jag undviker att bjuda på småkort om det inte är så att jag kan buyouta något jag vill ha bara för att man har varit med om "allting du ville ha försvann, vad sägs om 3 skitkort för 5kr" alldeles för många gånger. Ja, det innebär att man inte kan bjuda på auktioner som inte har buyout.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
steef
MEDLEM
Gävle
@svm s. 2/4 -07

154 rubriker
3156 svar

17. Om vi nu ska ta mitt fall som ... 11:15:17, 31/5 -16  
Om vi nu ska ta mitt fall som någon form av exempel. Personen hade endast bjudit på det kortet hem vann. Så i det fallet rörde det sig inte om något överbjudande alls.
 
Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

64 rubriker
435 svar

18. Spot on Elof! Har man ett b... 11:20:34, 31/5 -16  
elof_the_mighty skrev 11:05, 31/5 -16
414448 skrev 10:56, 31/5 -16 Om man inte är beredd att betala (oavsett vad kostnaden i slutändan blir) borde man inte bjuda på en auktion alls.

Dock känns det vettigt om den som håller i auktionen kan undvika att skicka de så kallade frimrksbizarna om den vill. En funktion som gör att bizar under en viss summa automatiskt tas bort som en del av auktionsinställningarna vore vettigt. Tycker dock att det måste gå att sälja ett kort för tre kronor i auktioner om säljaren inte i förväg hindrat att detta kan göras med en dylik funktion.

Fast grejen är inte att man inte är beredd att betala.

Ta tex en person som vill samla på sig ett Tempest set. Personen hittar en auktion med massor av kort till setet, bjuder loss och sen visar det sig (hen kanske missade att auktionen var på väg att ta slut) att personen blir överbjuden på allting (nån annan kanske också samlar på Tempest och bara "vill få det klart") utom Plains FN- för 1 kr.

Det är nog klart som tusan att personen har 1kr (eller 7,50-9kr beroende på portoregler) men planen var kanske att köpa kort för 150kr istället men blev överbjuden på allt.

Har man tur slipper man undan men det är inte alltid så är fallet. Hela systemet gör att jag undviker att bjuda på småkort om det inte är så att jag kan buyouta något jag vill ha bara för att man har varit med om "allting du ville ha försvann, vad sägs om 3 skitkort för 5kr" alldeles för många gånger. Ja, det innebär att man inte kan bjuda på auktioner som inte har buyout.

Spot on Elof!

Har man ett budtak på tex 10:- som det pratades om, så kan man ju välja att ta bizzen ändå. Svårare än så är det ju egentligen inte kan jag tycka
414448
MEDLEM
@svm s. 7/8 -06

226 rubriker
7656 svar

19. Men det är väl lite det som är... 11:21:58, 31/5 -16  
elof_the_mighty skrev 11:05, 31/5 -16
414448 skrev 10:56, 31/5 -16 Om man inte är beredd att betala (oavsett vad kostnaden i slutändan blir) borde man inte bjuda på en auktion alls.

Dock känns det vettigt om den som håller i auktionen kan undvika att skicka de så kallade frimrksbizarna om den vill. En funktion som gör att bizar under en viss summa automatiskt tas bort som en del av auktionsinställningarna vore vettigt. Tycker dock att det måste gå att sälja ett kort för tre kronor i auktioner om säljaren inte i förväg hindrat att detta kan göras med en dylik funktion.

Fast grejen är inte att man inte är beredd att betala.

Ta tex en person som vill samla på sig ett Tempest set. Personen hittar en auktion med massor av kort till setet, bjuder loss och sen visar det sig (hen kanske missade att auktionen var på väg att ta slut) att personen blir överbjuden på allting (nån annan kanske också samlar på Tempest och bara "vill få det klart") utom Plains FN- för 1 kr.

Det är nog klart som tusan att personen har 1kr (eller 7,50-9kr beroende på portoregler) men planen var kanske att köpa kort för 150kr istället men blev överbjuden på allt.

Har man tur slipper man undan men det är inte alltid så är fallet. Hela systemet gör att jag undviker att bjuda på småkort om det inte är så att jag kan buyouta något jag vill ha bara för att man har varit med om "allting du ville ha försvann, vad sägs om 3 skitkort för 5kr" alldeles för många gånger. Ja, det innebär att man inte kan bjuda på auktioner som inte har buyout.

Men det är väl lite det som är grejen med auktioner. Man vet inte vad man vunnit innan man vunnit och det är lite ovisst. Känns som en rimlig risk att ta. Ibland lyckas man vinna en massa obskyra skräpkort till sin samling, ibland får man stå sitt kast och omständigt betala för att få ett Plains skickat til sig.
 
Team Squattelhaups - Slump och fusk!
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

20. Alltså, så kan man såklart se ... 12:22:27, 31/5 -16  
414448 skrev 11:21, 31/5 -16
elof_the_mighty skrev 11:05, 31/5 -16
414448 skrev 10:56, 31/5 -16 Om man inte är beredd att betala (oavsett vad kostnaden i slutändan blir) borde man inte bjuda på en auktion alls.

Dock känns det vettigt om den som håller i auktionen kan undvika att skicka de så kallade frimrksbizarna om den vill. En funktion som gör att bizar under en viss summa automatiskt tas bort som en del av auktionsinställningarna vore vettigt. Tycker dock att det måste gå att sälja ett kort för tre kronor i auktioner om säljaren inte i förväg hindrat att detta kan göras med en dylik funktion.

Fast grejen är inte att man inte är beredd att betala.

Ta tex en person som vill samla på sig ett Tempest set. Personen hittar en auktion med massor av kort till setet, bjuder loss och sen visar det sig (hen kanske missade att auktionen var på väg att ta slut) att personen blir överbjuden på allting (nån annan kanske också samlar på Tempest och bara "vill få det klart") utom Plains FN- för 1 kr.

Det är nog klart som tusan att personen har 1kr (eller 7,50-9kr beroende på portoregler) men planen var kanske att köpa kort för 150kr istället men blev överbjuden på allt.

Har man tur slipper man undan men det är inte alltid så är fallet. Hela systemet gör att jag undviker att bjuda på småkort om det inte är så att jag kan buyouta något jag vill ha bara för att man har varit med om "allting du ville ha försvann, vad sägs om 3 skitkort för 5kr" alldeles för många gånger. Ja, det innebär att man inte kan bjuda på auktioner som inte har buyout.

Men det är väl lite det som är grejen med auktioner. Man vet inte vad man vunnit innan man vunnit och det är lite ovisst. Känns som en rimlig risk att ta. Ibland lyckas man vinna en massa obskyra skräpkort till sin samling, ibland får man stå sitt kast och omständigt betala för att få ett Plains skickat til sig.

Alltså, så kan man såklart se på det hela också. Det är väl olika perspektiv helt enkelt men för egen del så känns det så fruktansvärt omständigt att behöva betala för något man inte vill ha, lägga tid på att gå in i banken och föra över nån krona och sen ytterligare tid på att ta emot skiten och lägga det nånstans.

Konsekvensen är ju att jag inte lägger bud alls på den typen av auktioner och jag vet inte riktigt hur det gynnar något direkt.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!