Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Kapacitet för programmering... Spelar du också Eternal the Ca ...
SVM-medlemmar, vilka är ni?
Senast läst: 04:06:24, 18/4 -24. Läst 20830 gånger.
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

SVM-medlemmar, vilka är ni? 19:19:00, 30/1 -16  
Jag tänkte att det kunde vara trevligt att presentera sig på riktigt.

Jag heter Karl, är 36 år. Jag är gift med Jenny och har tre döttrar, sju, sex och en liten på sex månader. Jag arbetar som sjuksköterska inom Skellefteå kommun. Jag bor i en liten by på landet, i ett rött hus med vita knutar. Jag spelar helst modern och prereleaser. Jag kör Saab och snusar Knox White.

Vem är du?
 
If it ain't fixed, it isn't broken.

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

1. Bevakar! :) Trevligt initiativ... 19:38:50, 30/1 -16  
Bevakar! :) Trevligt initiativ!
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

2. Utveckla! Här kan man inte bar... 19:45:28, 30/1 -16  
Utveckla! Här kan man inte bara bevaka inte!
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

3. Kul! Tomas Österman, 33 år.... 19:49:05, 30/1 -16  
Kul!

Tomas Österman, 33 år. Bor i Lund med flyttar till en by - Glumslöv - om exakt en vecka. Blir första gången jag bor i hus (bostadsrättsradhus). (Att köpa hus i Lund är inte ett alternativ, om man inte ska sälja alla kort vill säga...) Bor ihop med Camilla och vi har två barn, 6 och 2 år. Är disputerad kemist och arbetar som forskningssekreterare på SLU, som alltså även finns i Skåne. Är en av alla de som spelade för länge sedan (Mirage till Invasion) för att sedan göra ett uppehåll innan jag så smått började få ett ökat intresse igen när Innistrad var aktuellt. Magic för mig är mycket att vrida på mina gamla bilder, men eftersom jag inte har power så håller jag mig till Legacy och EDH. Limited är också kul (inklusive sealed!).
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
vivalatapioca

Boros
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 4/2 -06

63 rubriker
765 svar

4. ^^ Hej, jag heter Matti, är fö... 19:50:44, 30/1 -16  
Hej, jag heter Matti, är för gammal, har en dotter (12 år) och vi bor i Gislaved anus mundi i ett vitt hus som skriker efter renovering. Jobbar som lagernisse (åka truck höger vänster) och hatar det men wtf.
Spelar helst fia med knuff men fia vill inte så då får man köra proxad kub eller tribal wars.


edit: glömde ju: Kör Ford focus och snusar hemmagjort.

Uppdaterad: 19:54:53, 30/1 -16
glory

Simic
MEDLEM
Järpås
@svm s. 23/8 -03

110 rubriker
2646 svar

5. Tjo. Heter kim. 29 år. Bor i e... 20:00:18, 30/1 -16  
Tjo. Heter kim. 29 år. Bor i en etta på landet. Har kroniskt trötthets syndrom (CFS) så det blir inga event för mig. Eftersom jag sällan kan spela och ofta tar uppehåll så föredrar jag format som inte förändras så jag spelar mest Blockwars, ligger runt 10 kompletta lekar varav 2 är helfoilade och ytterligare 3 närmar sig. Har också fixat en 93/94 lek och en legacy lek men har inte haft tillfälle att prova dom än. Har spelat sedan portal 2. Är det en multicoloured midrange eller toolbox lek så är det troligt att det är en lek för mig.

Snusar alldeles för mycket kronan portion och om vädret tillåter sätter jag mig gärna med pipan i solen, föredrar då frog morton eller brittish woods. Men jag har närmare 40 sorter att variera mig med. Kan också slinka ner en rökig single malt om stämningen passar.

Musiken jag lyssnar på är gamla klassiker som ELO. Led Zeppelin och liknande. Ofta långsammare metal såsom Therapy! Och Type O Negative men även en drös trash metal och sydsstats metal som Alabama Thunderpussy. Har på senare år börjat lyssna på K-pop (det gör mig glad. Okej) Och jag har en stark förkärlek till band som blandar Glad pop med hård metal. Maximum the hormone är troligtvis det band som bäst visar min musiksmak.

Spelade warhammer fram tills GW skrotade fantasy. Sugen på 40k men det tar emot att ge dom mer pengar. Spelat dator i 24 år. Mestadels mmo's. Arpg's (PoE är en favorit) och spel som fokuserar på att bygga upp en stad/civilisation.
Har sett över 200 Animeserier. Läser engelska fantasy böcker varje natt och spenderar troligtvis i snitt 21 timmar om dagen liggande.
 
Glory was gone; Glory was everywhere. -Scroll of Beginnings

Spelar just nu: Block - GW Madness, Mono B, RUW kontroll, Gifts. Critical mass. Nayabeats. vampires. elementals.
Uppdaterad: 05:14:23, 31/1 -16
funfviertel

Rakdos
JUDGE L1
Staffanstorp
@svm s. 21/5 -07

188 rubriker
916 svar

6. Jesper 35 år, fästmö och inga ... 20:06:34, 30/1 -16  
Jesper 35 år, fästmö och inga barn (dock så har jag en katt som behandlas som mitt barn). Bor i en lägenhet i Helsingborg. Lekar runt med videos på amatörnivå och dessa videos dyker upp här på svm lite då och då. Är för tillfället en fritidsforskare men har ett förflutet inom IT både som chef och PHP-utvecklare.

Hur öppna ska vi vara?
Kämpar med depression och mild bipoliäritet sedan tonåren. Jag skäner enbart pengar till Läkare utan gränser, Cancerfonden och Prevent cancer foundation.

Har ägt en alpha Black lotus som jag köpte för en tusenlapp och mina kompisar tyckte att jag var korkad eftersom alpha-kort inte var turneringslegala vid tidpunkten, sålde den igen med en liten vinst innan den blev legal.

Är level 1 domare för att hjälpa till att bibehålla intresset för magic i Helsingborg utan ambitioner att bli level 2 för tillfället. Spelar även väldigt gärna commander och gillar att vara den negerande delen av det politiska spelet (dvs en rakdoslek som exilar och sätter käppar i hjulen på alla som sitter och försöker gå med för mycket value). Spelar även gärna limited beroende på om jag gillar formatet, Kaos-draft ligger mig varmt om hjärtat. Jag klassas som en Timmy, alla i vänkretsen vet att om jag får hardcasta Ulamog så gör jag det.
Är för övrigt pinsamt dålig på att spela magic.

Kör en skrotig Audi och hoppas på att köpa mig en mindre skrotig Audi ganska så snart.
Har en fin elgura men är usel på att spela och tycks aldrig hitta tiden eller energin att nöta mig till nästa nivå.

Med detta så lämnar jag en länk till min youtubekanal där det finns både Magic, ickemagic och naturligtvis massor av mig: https://www.youtube.com/user/yehspuhr

Har sett Rammstein live över 30 gånger och är djupt inrotad i Aliens/Predator stuff.

Uppdaterad: 20:23:45, 30/1 -16
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

7. Jag heter August, är 32 år och... 20:12:01, 30/1 -16  
Jag heter August, är 32 år och bor med fru och barn i Kalmar. Jag jobbar som omsorgsassistent på Socialförvaltningen.
Det var morsan som drog igång alltihop när hon 1994 gav mig ett Revised starter och två boosters, samt rollspelet Drakar och Demoner. Jag har spelat både Magic och rollspel sedan dess.
Jag har även arbetat med att utveckla rollspel och skrev bland annat Action! som utgavs 2008 och i nyutgåva (kallad Action! Reloaded) till julhandeln 2015.

Jag har alltid gillat allt som har med skräck att göra. Redan som 7-åring var jag ordförande i ett sällskap kallat Skelettklubben, där vi samlades och visade upp djurben för varandra.
Jag har sett osunt mycket skräckfilm, och är ett stort fan av Resident Evil-serien (spelen) samt Mortal Kombat.
Sedan 2009 hanterar jag bas och sång i metalbandet Grave Defiler. Vår första fullängdare släpps under året. En av låtarna är baserad på Uncle Istvan.

En gång i tiden ville jag bli akademiker, men det enda utbytet jag har av det är typ att kunna förstå DNs kulturbilaga. Numera föredrar jag att dricka öl och spela XBO.
 
Casualhörnan - På blodigt allvar.

"Jag blockar, eller jag har en 2/4, eller vad var frågan?"
- elof_the_mighty
Uppdaterad: 21:17:32, 30/1 -16
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

8. Bjarne Christensen, 30år. Papp... 20:19:17, 30/1 -16  
Bjarne Christensen, 30år. Pappa till en son på 2,5år.
Singel. Heltidsjobb på glasbruk (vi gör Absolut Vodka flaskan).

Hobby är Livestreaming (mest Doom), Magic (spelar EDH, och samlar på ett kort av varje atm).

Älskar allt från Magnus Uggla och Eddie Meduza till brutal Dödsmetal.

Favoritkort i magic är nog Raging Goblin.

Älskar att byta kort med folk! :D

Vill ni veta mer så fråga vet ja!
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
slugfest
MEDLEM
Solna
@svm s. 25/7 -02

48 rubriker
118 svar

9. Xiaodi Yang, föddes i Peking, ... 20:33:30, 30/1 -16  
Xiaodi Yang, föddes i Peking, uppvuxen i Luleå, 34 år gammal, bor i Kiruna sen 2010, försöker bygga upp en magic-community i Kiruna med David duddelutten Calås och co. Spelat magic sedan 1995, köpte beta Tundra för 150 kr och beta Taiga för 100 kr strax efter jag började spela. Gillar att dricka craftbeer och samla på foil, gillar det finansiella biten med magic, dvs. spekulera på vilka kort som ska spika eller sjunka i värde.
Fritteman

Simic
HEDERSMEDLEM
Huskvarna
@svm s. 13/10 -14

48 rubriker
169 svar

10. Peter Fritzon, apotekare och a... 21:03:32, 30/1 -16  
Peter Fritzon, apotekare och apotekschef där det behövs. Gift med Sofia, har två barn7 o 5, Nils o Greta. Spelade med kompisens kort när jag pluggade, nu är det legacy o modern som gälle.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

11. Eh varför inte? Sebastian S... 21:12:46, 30/1 -16  
Eh varför inte?

Sebastian Syrjäläinen, 24 år, flyttat till Växjö från Arlöv(Malmö området) och försöker plugga till att bli bibliotekarie, ovanligt val kanske? Har gått i stort sett hela mitt liv utan att vilja veta vad jag vill göra så har prövat på lite olika saker.

Var inte särskilt social tills jag hittade Magic communityn när jag bestämde mig för att testa på det med mina 2 nära vänner, efter det så har min vänkrets förändras markant!
Har hittat vänner som jag verkligen kan behålla i mitt liv utanför magic-kretsen vilket är ovanligt för mig.

Började studera till att bli level 1 Judge men la det på hyllan (ångrar det en hel del nu med alla judgefoils jag gått miste om), kan en del regler dock och det är alltid roligt att diskutera regelinteraktioner.

På tal om regelinteraktioner, jag gillar att spela EDH, gjorde det under en längre tid men jag skiftar just nu åt Modern och Legacy, det blev för mycket durdlande för min del.

Om ni ser mig i en turnering så spelar jag nog färglöst, rockar Kozilek i EDH, RG Tron i Modern och MUD i legacy :)

Jag involverade mig mer och mer i communityn, började hålla i casualturneringar, arrangera EDH på torsdagarna m.m. Jag vågar starta konversationer med folk, titta dem i ögonen etc., Magic har hjälpt mig väldigt mycket på det personliga planet, inte plånboken kanske men det har hjälpt mig otroligt mycket under tiden jag mådde dåligt. Att vänta på torsdag/fredag Magic var... under en lång tid det bästa på veckan.

Jag är väldigt tacksam för de vänliga själar jag mött när jag började gå till Playoteket och jag vill vara just den personen för nybörjarna som tittar in för första gången.

Uppdaterad: 21:13:57, 30/1 -16
Eneas
MEDLEM
Lund
@svm s. 17/9 -09

55 rubriker
1377 svar

12. Kul initiativ. Magnus Nilss... 21:13:43, 30/1 -16  
Kul initiativ.

Magnus Nilsson heter jag. Är 36 år gammal och bor i Kristianstad. Singel. Har en katt som är väääldigt bortskämd. Jobbar som kommunarkivarie i Sölvesborgs kommun men ska börja jobba i Höör som dito i Maj. Är utbildad sådan och har fil. kand i historia.

Har spelat Magic sen sommaren -95. Köpte ett par 4th edition boosters till en kompis i födelsedagspresent och jag tyckte då att han gott kunde lära mig reglerna. Slutade runt -00. Plockade upp korten igen -05 då jag hittade korten i en flyttlåda hemma hos en kompis. Samlar på kort från 90-talet. Spelar 93/94. Ibland spelar jag även limited, främst draft eller kubdraft.

Favoritkort sedan starten: Nevinyrral's Disk.

Förutom Magic är intressena musik (alltifrån Ricky Nelson till Napalm Death) och tecknade serier (Barks, Franquin m.fl.). Gillar även opera, har sett bl.a. Nabucco fem gånger. Om ni inte redan listat ut det så är jag kulturpretto, jag kan också förstå innehållet i DN kultur. :-)
 
Spends $ 30,000 on a Vintage deck. Dies to Stony Silence.
Uppdaterad: 21:19:55, 30/1 -16
axelsson
MEDLEM
@svm s. 9/7 -13

5 rubriker
489 svar

13. axelsson, nyss fyllda 30, komm... 21:15:11, 30/1 -16  
axelsson, nyss fyllda 30, kommer från Sandviken men bor sedan 10 år nere i Malmö. Jag bor med min fästmö och arbetar som Systemadministratör. Har spelat sedan 95, spelar nu uteslutande 93/94, helt enkelt för att det var bättre förr.
 
/A
goblat
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 29/9 -14

4 rubriker
19 svar

14. Oskar Bergqvist. Är 25 år gamm... 21:17:29, 30/1 -16  
Oskar Bergqvist. Är 25 år gammal. Har en dotter på 1 ½ år. Bor i trollhättan jobbar på Telia supporten i gbg.

Spelar just nu bara magic med polarna (blir mest draft, modern eller legacy).

Snusar allt som är värdig min läpp. Favoriten är dock Röda lacket lös.
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

15. Olof/elof, 31, sambo samt son ... 21:20:53, 30/1 -16  
Olof/elof, 31, sambo samt son på 2 år. Bor i ett radhus i Varberg. Jobbar som radiokemist på Ringhals kärnkraftverk, har sen tidigare en examen i miljövetenskap. Sysslar mycket med magic, familjen samt ser på hockey (NHL - Pittsburgh), film (har sen tidigare en stor fascination för Alien/Predators). Spelar en hel del NES/SNES.

Har ägt det mesta inom magic vid något tillfälle, full pimpad vintage lek, alpha/beta power med mera. Aldrig något A/B dual och bara ett FBB dual i 10 sekunder (köpte åt polare). Har nog ägt över 100-150 power i olika omgångar. Har mest poster av alla på svenskamagic forumet. Har varit ordförande i föreningen i 3 år. Skänker pengar till rädda barnen samt till #mtgforlife.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Drakmester
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 29/3 -10

33 rubriker
149 svar

16. Johan Backlund, snart 30 år. B... 21:31:38, 30/1 -16  
Johan Backlund, snart 30 år. Bor med min katt i världens största 1,5a i Skellefteås centralort och jobbar för närvarande som allt-i-allo på en lokal secondhandbutik.

Spelat magic av och till sen 4th och Ice Age och lider av att det finns för många roliga format. Spelar mest modern men knåpar för närvarande på 2 Standardlekar, 2 Legacy-lekar, 2 EDH-lekar och lite annat. Samlar också på illustrationer av Terese Nielsen och är saknar just nu strax över 10 kort till en komplett uppsättning.

Snusar för närvarande Granit Stark portion men unnar mig då och då en dosa General extra stark. Röker också långa röda Prince som en skorsten
 
"I don't do tactics. I don't do guard duty. I do damage. Take it or leave it"
Uppdaterad: 21:33:13, 30/1 -16
cardseeker
MEDLEM
Bjärred
@svm s. 15/10 -02

161 rubriker
779 svar

17. Roligt initiativ karhart! R... 21:41:02, 30/1 -16  
Roligt initiativ karhart!

Rickard Wikander, 29 år. Jobbar till vardags som pilot för Norwegian med bas på Gran Canaria och har en lägenhet på ön samt en i Lund tillsammans med min vackra fästmö. Väntar tillökning och ska bli förälder 18 maj samtidigt som jag ska byta arbetsgivare till SAS med Stockholms-basering och kommer flytta upp till Uppsala framåt sommaren. Har även ett eget konsultföretag. Kör Audi A7 och lägger mycket fritid på film och serier samt dokumentärer då intresseområdena bara växer med åren. För att följa tråden så används ingen tobak längre, framförallt efter åtskilliga timmars undervisning om hur syreupptagningsförmågan påverkas och dess konsekvenser under flygning :)

Kom in på Magicspåret på en kant när jag var runt 10 i samband med Mirage-blocket men fastnade ordentligt när Urza-seten kom. Blev ordentligt aktiverad och introducerad till SVM av en klasskompis på gymnasiet som kanske några av er minns, Wurmen, men som tragiskt omkom i en tågolycka 2005. Jag har under alla år haft uppehåll flera gånger.

Aldrig riktigt fastnat i något constructed-format men älskar limited även om jag inte hinner spela så ofta som jag önskar. Är i botten kanske mer samlare än spelare som också fått dille på FOIL men nyss bestämt mig för att börja sälja av samlingen igen i samband med alla förändringar som sker i livet. Var tidigare väktare här på SVM, men i takt med min minskande aktivitet fick även den staffetpinnen vandra vidare.

Vill passa på att rikta ett tack till alla er medlemmar som varje dag gör detta till ett trevligt och fungerande community såväl tekniskt som socialt.
Mällroth

Gruul
HEDERSMEDLEM
Karlstad
@svm s. 22/5 -02

121 rubriker
1121 svar

18. Mikael Mällroth, 41, fru (som ... 21:42:47, 30/1 -16  
Mikael Mällroth, 41, fru (som också spelar) och son som nyss fyllt 4. Bor i villa i Karlstad. Jobbar som magicansvarig på den lokala spelbutiken.
Spelat och samlat magic sedan våren 1995. Har fått ett eget magicrum i villan som innehåller samlingen på drygt 300.000 kort samt ett bord där man kan spela 8 pers. Gillar sealed och 93-94 (har 94,18 % av players collection). Är känd för trasiga sealedpooler i Karlstad. Fick vinna med sliverlek på prerelease M14 med massa slivers samt Mutavault och Door of Destinies. :)
Samlar annars 4 kompletta set av det mesta. Saknar just nu bara kort från Beta (479), Unlimited (157), Arabian Nights (10), Antiquities (4) Legends (123) samt portalserierna. (skiter i Alpha)
Spelar foilade commaderlekar med endast modernutseende och fullartbasics.
Har arrangerat GP Göteborg 2003 samt SM 03 och 04 som DCI-ansvarig i Sverige.
Gillar whisky och craftbeer. Gärna i kombination med en sealed eller 93-94-match. :)
Övriga intressen är ishockey, rugby och Runrig (skotsk rockgrupp).
Hjälp mig gärna med min samling och byt kort med mig. :)
 
Saknar 34 kort i Beta (till 1 komplett), 10 i Arabian Nights, 4 i Antiquities, 123 i Legends och 160 i Unlimited (till 4 kompletta). Kolla min have/want för byten.

Har 4 kompletta set av revised till origins, the dark till oath of the gatewatch och 1 komplett av unlimited, arabian nights, antiquities och legends.

mvh Mällroth.
axbjaaaa
MEDLEM
Sjuntorp
@svm s. 10/1 -06

159 rubriker
2201 svar

19. Axel Björk Trollhättan. 31 år.... 21:53:34, 30/1 -16  
Axel Björk Trollhättan. 31 år.

2 barn, 10 resp. 3. Skild (men på väg att hitta tillbaka till varandra). Segt med dubbelt boende under denna fasen. Vi lägger ca 1 Mox Jet Unlimited varje månad på extra boendeutgifter...

Jobbar som systemutvecklare i Lund, bor där ca 2 nätter i månaden. Reser mycket runt till sjukhus och sånt i Norden eftersom jag jobbar med labb-data-system (LIMS). Men arbetar mest hemifrån.

Spelar aldrig magic men har ovanan att titta in här hela tiden ändå. Gillar turneringsspel men hinner inte ens sleeva leken känns det som. Blir mycket guldfiskande på dass... inte så uppdaterad have. Men gillar ju spelet och försöker ivf sköta mina bizar bra!

Börjat lira mer och mer Hearthstone (på mobilen) och blir nästan sugen på att satsa mer tid på det. (Sämre spel, bättre teknik).

Kul initiativ! Gött att läsa va alla gamla farfs gör ;)

Bästa musik nu: norsk gammal brölig black metal (darkthrone, immortal, etc.) och Alan Parsons Project.
rydan
MEDLEM
Solna
@svm s. 25/3 -04

3 rubriker
24 svar

20. Patrik Rydberg, 40år, Solna. ... 22:24:08, 30/1 -16  
Patrik Rydberg, 40år, Solna.

Roar mig dagtid med att driva IT-bolag i startup-kretsar samt vara gift och småbarnsförälder (och bara det är en rätt galen kombination). Kvälls/nattetid roar jag mig med att producera musik av elektronisk karaktär, samt stundtals med att spela Magic. När tillfälle ges kör jag även gärna fort med bil (nåja, jag försöker i alla fall) på konbana, eller hyrkart.

Spelat magic sedan revised, men slutade någonstans kring Stronghold p g a tidsbrist och flytt från Eskilstuna och dåvarande spelgruppen. Återupptagit spelandet lite nu i mån av tid, men eftersom jag inte har så mycket kort blir det mest draft på DragonsLair, samt lite legacy med en WhiteWeenie-lek som är legacy på riktigt (White Knights å hela gänget. =) ). De få gånger per år jag träffar gamla spelgänget är det 2H Giant med 100-kort Highlanderlekar som gäller (inte Commander).
 
/rydan

---

"The primary purpose of wings is to prevent flight"
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!