Magic the Gathering
Magic the Gathering34880 medlemmar 656 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Magicschema på Gothcon?... Mina tankar om MTG ...
Commander box, Kaalia!
Senast läst: 19:22:04, 5/4 -24. Läst 1507 gånger.
Elmico
MEDLEM
Gislaved
@svm s. 26/6 -11

65 rubriker
344 svar

Commander box, Kaalia! 20:51:43, 19/2 -12  
Hej på er alla, jag funderar på att köpa commander boxen med kaalia i. e den värd pengarna? eller måste alla/många kort i leken bytas ut för att den ska bli bra?
 
min bytessida.
http://www.svenskamagic.com/forum/topic.php?ID=128190

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

1. Generalen Kaalia of the Vast o... 20:59:09, 19/2 -12  
Generalen Kaalia of the Vast och leken "Heavenly inferno" finnes här:

http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/arcana/732

*Jag skulle förbättra manabasen/manafixet.

*Jag skulle överväga ett par extra platser för Tutor-kort om du vill ha extra flexibilitet och mer kortkontroll.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Uppdaterad: 21:00:03, 19/2 -12
mattsekman

Boros
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 7/11 -08

215 rubriker
1062 svar

2. man kan aldrig vinna med en pr... 21:00:16, 19/2 -12  
man kan aldrig vinna med en pre constructed commander emot en constructed tyvärr vanligtvis kan du använda en 20/60 kort om du har tur resten e sopelbara sad to say :P
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

3. Det här kan stämma dock har ja... 21:04:57, 19/2 -12  
mattsekman skrev 21:00, 19/2 -12 man kan aldrig vinna med en pre constructed commander emot en constructed tyvärr vanligtvis kan du använda en 20/60 kort om du har tur resten e sopelbara sad to say :P

Det här kan stämma dock har jag hyfsat dålig koll på den här leken så du får gärna nämna vad som ska ut först. Jag köpte för att det är tre färger jag tycker är okej att spela (spelar allt utom vitt och helst ska svart vara med så det fanns aldrig något egentligt alternativ) och för att leken i stort såg okej ut, något jag fortfarande tror.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
aka958
MEDLEM
@svm s. 24/10 -11

30 rubriker
143 svar

4. Commander lekarna är värda. Ma... 21:25:32, 19/2 -12  
Commander lekarna är värda. Man får lite grejs som är vanligtvis svårt att få tag på som casualspelare och mycket roliga ting. Till exempel Sol Ring, tre-färgade commanders, ett tema till en commander att bygga runt, lite småbra land man behöver i en commander, något whoop kort hit och dit och annat.
Marunga
MEDLEM
@svm s. 29/9 -04

20 rubriker
3839 svar

5. Köpte själv Kaalia-leken och d... 21:56:38, 19/2 -12  
Köpte själv Kaalia-leken och den var både kul och spela med och tidvis riktigt vass. Kan dock rekomendera att man lägger in bl a:
Demonic Tutor
Vampiric Tutor
Wrath of God
Damnation
Akroma, Angel of Wrath
Balefire Dragon
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

6. Köp den, du får en bra lek, me... 23:10:49, 19/2 -12  
Köp den, du får en bra lek, med en bra general du kan bygga på. En kompis har en optad version du kan se här, den ställer alltid till ett himla rabalder när vi lirar EDH.
 
When I was growing up, my family was so poor we couldn’t afford to pay attention.
/Mr. T
Uppdaterad: 23:11:18, 19/2 -12
Morex
MEDLEM
Sundsvall
@svm s. 27/9 -10

159 rubriker
791 svar

7. Som ägare till leken som länka... 23:48:07, 19/2 -12  
CH skrev 23:10, 19/2 -12 Köp den, du får en bra lek, med en bra general du kan bygga på. En kompis har en optad version du kan se här, den ställer alltid till ett himla rabalder när vi lirar EDH.

Som ägare till leken som länkades ovan kan jag verkligen rekomendera Kaalia!

Det är få saker som är så roligt som att slänga en hastead Kaalia runda 3 och sedan runda 4 spränga alla länder och kasta ut änglar, drakar och demoner grattis medans dina motståndare kämpar med att få tillbaka sina länder ;D

Ja eller att ta extra attackrundor med Kaalia är ganska fånigt det också för den delen ;D <3
 
Where are my Mudkips?!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

8. Morex: Kan du mer i detalj ge ... 23:59:05, 19/2 -12  
Morex: Kan du mer i detalj ge exempel på vilka brutna öppningar det finns med Kaalia?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Morex
MEDLEM
Sundsvall
@svm s. 27/9 -10

159 rubriker
791 svar

9. Kan ge några fina plays som fi... 00:27:36, 20/2 -12  
latsblaster skrev 23:59, 19/2 -12 Morex: Kan du mer i detalj ge exempel på vilka brutna öppningar det finns med Kaalia?

Kan ge några fina plays som finns i just min lek :)

t1 land, Sol Ring, Lightning Greaves
t2 land, mana artifact, mother of runes
t3 land, Kaalia, equipa boots, slänga ut Iona, Shield of Emeria och låsa motståndarens färg. GG!

t1 Land
t2 Hall of the Bandit Lord, mana artifact
t3 land, slå med hastead kaalia, slänga ut rakdos och förstöra hälften av alla dennes permanenter
t4 land, Martyr's Bond. Slå med Rakdos, din motståndare har 1-2 permanenter kvar

t1 land, mother of runes
t2 land, mana artifact
t3 land, fervor
t4 Kaalia med haste slår, kastar Balefire Dragon, din motståndare har inga gubbar längre.

t1 land, sol ring
t2 land, mana artifact
t3 Hall of the Bandit Lord, Hastead Kaalia slår, slänger Aegis Angel, Kaalia är indestructible
t4 Armageddon. GG!

För att bara nämna några otroliga saker man kan göra :P
 
Where are my Mudkips?!

partysmurphen presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Chalice of the Void

2 City of Brass

Dark Ritual (Foil)

Sulfurous Springs 60:-

Yavimaya Coast (GD)

Yavimaya Hollow

2 Sol Ring (Foil)

4 Lightning Bolt (Foil)

Lightning Bolt

35 Counterspell

2 Birds of Paradise

Force of Will (Foil)

2 Masticore 300:-

4 Masticore (Foil)

2 Wrath of God

Thoughtseize

9 Thoughtseize

4 Polluted Delta

Vampiric Tutor

Karn, Silver Golem


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!