Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 632 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Letar efter dota2 lirare... Tågbiljetter från Enköping til ...
"Värsta" Skräckfilmen du har sett
Senast läst: 14:01:55, 19/4 -24. Läst 13713 gånger.
funfviertel

Rakdos
JUDGE L1
Staffanstorp
@svm s. 21/5 -07

188 rubriker
916 svar

"Värsta" Skräckfilmen du har sett 22:24:50, 26/4 -11  
Diskussionen var uppe idag och jag antar att det finns en hel hög med skräckfilmsveteraner här.

Så jag undrar vilken skräckfilm (gärna specifik scen) i en skräckfilm har äcklat/skrämt/gjort mest illa till mods någonsin?


Jag måste nog inleda att nämna en klassiker i Guniea Pig 1 & 2 i sin helhet, de äcklade mig något helt enormt.
 
Videos och nörderier på:
Min magic blogg
Mina magic videos

Kolla min have och bizza lite vetja !

anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

1. Så det ska vara den sämsta kän... 22:31:14, 26/4 -11  
Så det ska vara den sämsta känslan man upplevt av en skräckfilm eller?
För den bästa skräckfilmen som finns är ju annars Evil Dead II.
 
7
Wannabe-skribent för 1kb.se

"I CAN simply walk into Mordor."
Team Kaffebryggers
Darknamed
MEDLEM
Malmö
@svm s. 4/12 -10

71 rubriker
354 svar

2. Pan's Labyrynt (stavning?) När... 22:40:14, 26/4 -11  
Pan's Labyrynt (stavning?) När Killen vid matbordet vaknar .. Kommer alltid förbli i mina mardrömmar
 
Meh.. Ingen Image.. LAME
Lomaw
MEDLEM
Bromma
@svm s. 18/11 -01

81 rubriker
913 svar

3. Såg Hostel då en polare överta... 22:40:54, 26/4 -11  
Såg Hostel då en polare övertalade mig att se den, kalla mig mesig men jag stängde av efter "öga ploppa ur" scenen. Har alltid ogillat skräck och förstår inte hur folk kan se sådan dynga. Men ska jag vara helt ärlig har jag faktiskt sett en smått underhållande skräckfilm/thriller som hette The Others också.

/Lomaw
 
"Ach! Lomaw, scoop! It's the Lhurgoyf!". Selkie-strike är en skitlek.
Fizkas
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 26/9 -09

118 rubriker
2465 svar

4. Har sett så mycket sjukt skräp... 22:41:15, 26/4 -11  
Har sett så mycket sjukt skräp i mina dar, så det är ett under att jag är fullt frisk (det är jag inte) men på någon konstig vänster så påverkar en rulle som "The Thing" fortfarande.

Men om du vill se något riktigt sjukt, testa "A Serbian Film"
Yoggoth

Selesnya
MEDLEM
Karlholmsbruk
@svm s. 17/11 -08

49 rubriker
1329 svar

5. Inte direkt en skräckfilm, men... 22:41:21, 26/4 -11  
Inte direkt en skräckfilm, men den filmsekvens som gjort mig mest äcklad var en konstfilm där en person körde en hjärna från något djur i en mixer och sedan drack upp det.

På frågan om bästa skräckfilm måste jag säga att Evil Dead III är bättre än tvåan, fast den är väl mer komedi än skräck iofs.
Men bästa måste ändå vara Killer Klowns from Outer Space
 
"See, as it happens, I've got a couple of front row tickets for the end of the universe. I thought it'd be best to use them now. I mean you never know... there might not be a second performance" -John Constantine
Olrog
MEDLEM
Årsta
@svm s. 14/3 -04

120 rubriker
438 svar

6. Planet Terror, splattrig a la ... 22:45:38, 26/4 -11  
Planet Terror, splattrig a la Evil dead
Zombieland, rolig på ett fnissigt sätt
Shawn of the dead, riktigt bra zombie rulle som får en att skratta högt ett par gånger för hur situationerna utvecklas.

om du vill se serier med Zombies så rekommenderas Dead Set och Walking Dead
 
Var med och spela med Shakes och Fidget, hjältarna från samma webbcomic som är insperierad av WoW http://s1.sfgame.se/index.php?rec=2182
Uppdaterad: 22:56:03, 26/4 -11
Las_Palmas
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/3 -02

102 rubriker
783 svar

7. värsta som skräckfilmen ( den... 22:48:35, 26/4 -11  
värsta som skräckfilmen ( den sämsta på länge ) Wake Woods eller ngt sånt. Se den inte vad ni än gör- Omänskligt dålig, Dåliga effekter.
 
10% rabatt på MtgFanatic bara för ni känner mig :) http://www.mtgfanatic.com/?AffiliateID=82512">MtgFanatic.com"
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

8. När jag var "liten" och såg Al... 22:50:20, 26/4 -11  
När jag var "liten" och såg Alien 4, halvmänniskor/halvaliens låg flytande i en tanker. Då förstod jag att det inte finns någon Gud och blev alldeles förskräckt!
 
"The two Elspeths are a great thesis on women in general. When you first meet one, she costs a decent amount to attract, makes you stronger and gives you the feeling that you're flying. She also goes to great lengths to protect her loved ones from harm. After a while, she gets more expensive to maintain, gives birth like a sow, becomes less loyal after doing so, and tops it all off by wrecking crap around the house. Except hers, of course." / Thraximundar på mtgsalvation :p

Jag söker 4 foilade Throne of Geth! Hör av dig om du har någon
Rejzijel
MEDLEM
Nässjö
@svm s. 30/6 -10

30 rubriker
599 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2017-11-26
T.o.m: 2117-12-26


9. Grotesque. Va ganska saer... 22:53:16, 26/4 -11  
Grotesque. Va ganska saer
tgd
MEDLEM
@svm s. 21/7 -07

101 rubriker
3680 svar

10. Alien (ettan). Bästa & vär... 22:58:14, 26/4 -11  
Alien (ettan). Bästa & värsta skräckfilmen jag sett. Den visar inte monstret mer än typ 5min (elof lär väl kunna ge exakta sekunder) i filmen men spänningen som byggs upp filmen igenom gör att det är en film i klass för sig.
 
"svartingar är onda" -Skuggvarg
Sökes: Mox Jet & The Tabernacle at Pendrell Vale. Internmaila för att sälja din/-a.
mg

Izzet
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 17/2 -05

258 rubriker
11995 svar

11. Bra skräck: Jag vet att slutet... 22:59:22, 26/4 -11  
Bra skräck: Jag vet att slutet är sönderspoilat och så, men jag kan inte låta bli att tycka om the ring. Om planet terror räknas som skräck så är ju den tokigt awesome med. Sen finns ju några riktigt fina gamla italienare, Dellamorte,Dellamore, Last House on the Left, några Argento (t.ex. Bird with the crystal plummage) och till viss mån Fulci (Beyond är faktiskt en mysrysare). Asiaterna har ju gjort en del mer kul det senaste deceniet också, bortsett från svåra filmer som man kan se fem gånger utan att fatta (a la Tale of two sisters) finns t.ex. de tre kortare filmerna Three extremes som är spex för hela slanten.

Snackar vi magstark ligger som en ovanstående sa A Serbian film löljigt högt upp på retardskalan, och är en film man generellt inte vill ha sett. Aftermath är också en serie bilder som är svåra att sudda ut. Senaste jag sett som ligger riktigt högt upp på 'vafan?'-skalan är August Underground, den ligger också någonstans i toppen på de flesta magstark-film-listor som har med den (den är ju rätt ovanlig, så många listor missar den pga det). Vill inte spoila den, men om OP är sugen på att sätta Flowers of flesh and blood till testet bör den tankas ner. Kan ju dock tilläggas att den, liksom serbian film, ligger rätt högt över det man normalt kallar magstark med filmer som guinea pig och human centipede.

edit: Subconscious Cruelty också! Den är fan inte mild någonstans heller.

edit2: Har inte sett Philosophy of a Knife än (om jag kommer göra det), men den ligger nog riktigt bra till. Om man överlever att se den i en sittning (närmre 4.5 h med våldsamt grafiska 'based on a true story' scener) är man nog inte samma person längre. Vi lägger den i "maybe"-pilen tills man sett allt annat som kan kännas som magstark tycker jag.
 
Proud member of team 0-2 drop

8
Uppdaterad: 23:06:33, 26/4 -11
Liviaro
HEDERSMEDLEM
@svm s. 6/10 -09

106 rubriker
1551 svar

12. +1 (stavas Labyrint)... 23:03:45, 26/4 -11  
Darknamed skrev 22:40, 26/4 -11 Pan's Labyrynt (stavning?) När Killen vid matbordet vaknar .. Kommer alltid förbli i mina mardrömmar

+1

(stavas Labyrint)

Uppdaterad: 23:04:01, 26/4 -11
funfviertel

Rakdos
JUDGE L1
Staffanstorp
@svm s. 21/5 -07

188 rubriker
916 svar

13. Serbian Film har jag föreslagi... 23:04:57, 26/4 -11  
mg skrev 22:59, 26/4 -11 Bra skräck: Jag vet att slutet är sönderspoilat och så, men jag kan inte låta bli att tycka om the ring. Om planet terror räknas som skräck så är ju den tokigt awesome med. Sen finns ju några riktigt fina gamla italienare, Dellamorte,Dellamore, Last House on the Left, några Argento (t.ex. Bird with the crystal plummage) och till viss mån Fulci (Beyond är faktiskt en mysrysare). Asiaterna har ju gjort en del mer kul det senaste deceniet också, bortsett från svåra filmer som man kan se fem gånger utan att fatta (a la Tale of two sisters) finns t.ex. de tre kortare filmerna Three extremes som är spex för hela slanten.

Snackar vi magstark ligger som en ovanstående sa A Serbian film löljigt högt upp på retardskalan, och är en film man generellt inte vill ha sett. Aftermath är också en serie bilder som är svåra att sudda ut. Senaste jag sett som ligger riktigt högt upp på 'vafan?'-skalan är August Underground, den ligger också någonstans i toppen på de flesta magstark-film-listor som har med den (den är ju rätt ovanlig, så många listor missar den pga det). Vill inte spoila den, men om OP är sugen på att sätta Flowers of flesh and blood till testet bör den tankas ner. Kan ju dock tilläggas att den, liksom serbian film, ligger rätt högt över det man normalt kallar magstark med filmer som guinea pig och human centipede.

edit: Subconscious Cruelty också! Den är fan inte mild någonstans heller.

Serbian Film har jag föreslagit ett par gånger som film för en lördagskväll men än så länge har det blivit nej.
Den gör mig lite nervös faktiskt.

 
Videos och nörderier på:
Min magic blogg
Mina magic videos

Kolla min have och bizza lite vetja !
666killer666
MEDLEM
@svm s. 24/7 -02

623 rubriker
2642 svar

14. Dellamorte,Dellamore Den är sk... 23:05:04, 26/4 -11  
mg skrev 22:59, 26/4 -11 Bra skräck: Jag vet att slutet är sönderspoilat och så, men jag kan inte låta bli att tycka om the ring. Om planet terror räknas som skräck så är ju den tokigt awesome med. Sen finns ju några riktigt fina gamla italienare, Dellamorte,Dellamore, Last House on the Left, några Argento (t.ex. Bird with the crystal plummage) och till viss mån Fulci (Beyond är faktiskt en mysrysare). Asiaterna har ju gjort en del mer kul det senaste deceniet också, bortsett från svåra filmer som man kan se fem gånger utan att fatta (a la Tale of two sisters) finns t.ex. de tre kortare filmerna Three extremes som är spex för hela slanten.

Snackar vi magstark ligger som en ovanstående sa A Serbian film löljigt högt upp på retardskalan, och är en film man generellt inte vill ha sett. Aftermath är också en serie bilder som är svåra att sudda ut. Senaste jag sett som ligger riktigt högt upp på 'vafan?'-skalan är August Underground, den ligger också någonstans i toppen på de flesta magstark-film-listor som har med den (den är ju rätt ovanlig, så många listor missar den pga det). Vill inte spoila den, men om OP är sugen på att sätta Flowers of flesh and blood till testet bör den tankas ner. Kan ju dock tilläggas att den, liksom serbian film, ligger rätt högt över det man normalt kallar magstark med filmer som guinea pig och human centipede.

edit: Subconscious Cruelty också! Den är fan inte mild någonstans heller.

Dellamorte,Dellamore Den är skön :)
 
Titta in föreningens hemsida: TLmagic.com
mg

Izzet
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 17/2 -05

258 rubriker
11995 svar

15. Tror att det är sunt att inte ... 23:16:00, 26/4 -11  
funfviertel skrev 23:04, 26/4 -11
mg skrev 22:59, 26/4 -11 Bra skräck: Jag vet att slutet är sönderspoilat och så, men jag kan inte låta bli att tycka om the ring. Om planet terror räknas som skräck så är ju den tokigt awesome med. Sen finns ju några riktigt fina gamla italienare, Dellamorte,Dellamore, Last House on the Left, några Argento (t.ex. Bird with the crystal plummage) och till viss mån Fulci (Beyond är faktiskt en mysrysare). Asiaterna har ju gjort en del mer kul det senaste deceniet också, bortsett från svåra filmer som man kan se fem gånger utan att fatta (a la Tale of two sisters) finns t.ex. de tre kortare filmerna Three extremes som är spex för hela slanten.

Snackar vi magstark ligger som en ovanstående sa A Serbian film löljigt högt upp på retardskalan, och är en film man generellt inte vill ha sett. Aftermath är också en serie bilder som är svåra att sudda ut. Senaste jag sett som ligger riktigt högt upp på 'vafan?'-skalan är August Underground, den ligger också någonstans i toppen på de flesta magstark-film-listor som har med den (den är ju rätt ovanlig, så många listor missar den pga det). Vill inte spoila den, men om OP är sugen på att sätta Flowers of flesh and blood till testet bör den tankas ner. Kan ju dock tilläggas att den, liksom serbian film, ligger rätt högt över det man normalt kallar magstark med filmer som guinea pig och human centipede.

edit: Subconscious Cruelty också! Den är fan inte mild någonstans heller.

Serbian Film har jag föreslagit ett par gånger som film för en lördagskväll men än så länge har det blivit nej.
Den gör mig lite nervös faktiskt.

Tror att det är sunt att inte kolla på den om man inte är helt säker. Den är rätt jävla störd. Börja med att uppa till typ Human centipede, Visitor Q och Ebola Syndrome typ, om de går ner utan att du känner dig alltför förstörd så kan du nog börja bläddra igenom Serbian Film, Subconscious Cruelty, August Underground's Mordum och Philiosphy of a Knife. Värre än så tror jag inte att det kan bli dock. De filmer jag själv sätter ner foten för och vägrar kolla på är de som är grafiskt exploativa och behandlar verkliga händelser (kommer t.ex. aldrig se Concrete (aka Schoolgirl in Cement) och drar mig mycket långt för att se Philiosphy of a Knife). I de flesta lägen kan man stänga av rätt gött, men ibland känns det som man mår bättre av att inte ha bilder i huvudet, särskilt om man inte på samma sätt kan bortfärda det med att "det är bara en film".

edit @666killer: Japp, Dellamorte, Dellamore är oändligt sweet :)
 
Proud member of team 0-2 drop

8
Uppdaterad: 23:17:46, 26/4 -11
Sene
MEDLEM
Asker
@svm s. 4/9 -07

69 rubriker
1015 svar

#15 PT Points Yearly
#4 PWP Lifetime

16. [Rec], Alien, Rosemary's Baby.... 23:16:15, 26/4 -11  
[Rec], Alien, Rosemary's Baby.
 
Det uttales "Sænæ".

MULLDRIFTER FOR NEW PHYREXIA!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

17. En del bra förslag, Alien håll... 23:18:02, 26/4 -11  
En del bra förslag, Alien håller men oj vad många gånger som jag har sett den, dessutom är den rätt fair. Mindre fair är Cannibal Holocoust, jag mådde riktigt illa i dagar, såg den 2008. Twin Peaks och en del som David Lynch har gjort är också på gränsen till lite för otäckt, nästan inte fair. Amerikanska The Ring är faktiskt rätt välgjord, men senaste gången jag såg den var den kanske lite tam. Otroligt dålig och pinsam skräck finns i skitfilmen The Descent, av inkompetente regissören Marshal, lätt bland de största besvikelserna. Senaste skräcken jag såg var en Sam Raimi film från 08 eller 09, lite av en parodi, inte läskig men riktigt underhållande.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

18. 4th contact tyckte jag va rätt... 23:25:39, 26/4 -11  
4th contact tyckte jag va rätt skön.. samt Descent..
coffeannan
MEDLEM
Västerås
@svm s. 4/2 -07

92 rubriker
1696 svar

#1 PWP Seasonal

19. Hajen... 23:26:02, 26/4 -11  
Hajen
 
På en FNM i Västerås:
Johan: grön command, jag studsar din martyr of sand och letar en gubbe.
Jocke: Jag svarar med att sacca min martyr.
Johan: Då letar jag upp siege-gang commander.
Jocke: OK

Är "nej" svaret på den här frågan?
Poplopsipo

Rakdos
MEDLEM
@svm s. 9/6 -10

57 rubriker
691 svar

20. Pale Man menar du. Han är rikt... 23:59:58, 26/4 -11  
Darknamed skrev 22:40, 26/4 -11 Pan's Labyrynt (stavning?) När Killen vid matbordet vaknar .. Kommer alltid förbli i mina mardrömmar

Pale Man menar du. Han är riktigt söt :)

Outlaws of Thunder Junction


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!