skrotkanonkommenterar :
True story - Jag satt på dass och kände att jag ville göra en ny lek, men vilket tema skulle jag välja? Så kom jag på att paladiner i World of Warcraft är bland TV-spelsvärldens mest bespottade klasser, de går helt enkelt inte att ha ihjäl. Så en lek som baserades på det kunde ju inte vara helt fel.
Resultatet blev en lek vars taktik är smått bakvänd, tanken är att stå emot allt motståndaren slänger i ansiktet på en för att sedan vända matchen till ens fördel.
Master Decoy, Watchdog och Orim's Prayer är dina tidiga kort som sätter stopp för mindre offenser och åtminstone bromsar riktigt aggresiva angrepp. Även Pulse of the Fields ser till att hålla dig ovan ytan och Sunhome Enforcer är en hyfsad blocker.
Lekens selling point är Wave of Reckoning, alla varelser utom Firemane Angel har lägre power än toughness så du tömmer helt enkelt motståndarens planhalva med den och börjar slå. Pyrotechnics och Rout är ytterligare removal för stragglers eller om nån lurar med landvarelser. Får du råd med Blazing Archon har det ju uppenbarligen dragit ut på matchen men den passar så väl in i temat att jag var tvungen att ha med den.
Lekens problem är förstås att den är seg i starten och att den förväntar sig att motståndaren har varelser. Jag skulle förstås kunna knåpa ihop ett sideboard för det sistnämnda men det tar inte hand om grundproblemet. För tillfället grunnar jag på om jag ska ta in Lightning Angel, Herald of Serra och Sunhome Enforcer är väl lekens svagaste punkter just nu. Problemet är bara att jag inte sitter på en massa fetch och dualländer vilket gör det struligt, dessutom blir då frågan om jag ska ha fler blå kort i leken.