Steamlinerkommenterar :
När jag spelar Lantern,
en lek som jag förstår,
känns det lite nervigt,
snabbt mitt hjärta slår.
Kanske har du det i handen,
det kort som wreckar mig.
Jag kan inte spela counters,
kort i handen hjälper ju dig.
Jag vet vad du har dragit,
jag bestämmer vad du får,
men det kort du har i handen,
kan va' det som mig slår.
Glädjedödare som gillar att ha kul när de spelar magic har sett till så att Sensei's Diving Top inte är legal i modern, men vi kan nog sätta käppar i deras tråkiga hjul. Med en hyfsad mängd library manipulation så är Counterbalance inte helt vansinnigt och Declaration of Naught känns som en hyfsad fit då det i regel är lätt att förutse vad moståndaren brädar in samtidigt som de flesta lekar har ganska lite saker som är relevanta G1. Med Academy Ruins i spel kan man dessutom dra upp artifacts med cmc 0, 1, 2, eller 3 ur graven för att styra vad som resolvar. Vill man inte ha kortet sedan så är det lätt att kasta tillbaka det i graven innan nästa draw step. Inte riktigt top, men bra nära.
Manan blir lite klumpigare och smärtsammare med två UU-spells, men att kunna hålla uppe counterspells mot relevanta hot utan att behöva ha kort på hand känns spontant väldigt starkt.
Det är i högsta grad oklart om denna UBgr-build är bättre än den traditionella BGr-baserade lanternvarianten, men den känns annorlunda och värd att jobba med.
Hope Burns Bright!
|