meanberrykommenterar :
Använd scepter + Dimir charm för att se till att motståndaren aldrig drar nått vettigt, räcker inte det spelar man 4 jace som kan fateseal'a motståndaren.
Annars e leken fylld med kontringar och removal för <2 som funkar bra för att vinna kontrol med sceptern.
Far // away är inte med för fuse's skull utan för att den är flexibel och gör sig väldigt fin på sceptern.
Ingen Orim's Chant?
kombon e för svag och kortet e för dåligt i sig själv. Gullig combo men lite uråldrad.
Hur vinner man då?
Måste man göra sånt också? slåss med mishror eller gå ulti med jace om inte motståndaren scoopat vid det laget. Är man livrädd för extirpate på sina få hot kan man gå 2-2 eller 3-1 splitt mellan mishra och mutavault.
tarpit mot planeswalkers och kontroll. Ger även möjlighet att gå upp till 25 länder mot landpajiga lekar.
Loam
Vissa lekar e väldigt hårda mot manan, andra lekar är väldigt känsliga emot repetiva mishror/waste. Overall gött kort att bräda in, framför allt när man inte har nått gravabuse i main.
pulse, mot allt decay inte kan ta eller extra removal brevid decay.
natures claim, backar upp pulse mot art/enchant men funkar i scepter.
Golgari Charm - sjukt flexibelt kort. white weenie? goblins? Counterbalance? tar hand om mängder. Denna på scepter kan lätt va gg mot vissa tribals. En gång varje blå måne kan man stifla ett wasteland i mishra med den också.
surgical/pate- gravhat som går att inprinta.
deed - tar allt tar mycket. enda andledningen till att den inte är main är att man dödar sin egen scepter.
fluster - mot combo eller mirror hård kontroll.
deathmark - extra removal som hjälper mot hatebears i GW MU's.