Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
LEKLÅDAN
Format: |
Sök 

Sökresultat

Descent into Madness
Ej legal i Standard längre!
Standard / Turneringsspel
Av: Calhadrin
08:58, 8/3 -13

Calhadrinkommenterar :
Basic-länderna kommer bytas ut för bra kort, men det här är bara en improviserad lekidé.

Kategori: Turneringsspel
Format: Standard Storlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
2331:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska ! [lek]129062 [/lek]
Köp leken ! Proxa leken!
Kommentarer: 23 Kommentarer | Dölj
Betyg: 3 | Hade du varit inloggad hade du kunnat rösta här :)

KOMMENTARER 23 st.


kredit
 
+ 4 farseek, + 2 chromatic lantern. Byt ut alla länder till chockländer med tyngdpunkt på forest så att du med arbor elf can få 4a mana av 1 genom verdant haven.

Skriven: 00:49, 23/3 -13

Teddymannen
 
Fixa din mana-bas också, alldeles för få Forest att untappa med Arbor Elf.

Skriven: 14:47, 11/3 -13

MTGoldschool
 
"Personligen skulle jag nog köra -1 sphere för en sweeper eller kontring/removal. Sällan behöver man ha fler sphere ute i spel."

Sant, men chansen att dra en sphere tidigt blir mycket mindre och finns inga kort drag som gör att man kan grinda sig till en snabbt.
Leken är även ganska svag mot flygare, och sphere är bättre än en target removal om det finns fler än ett hot på bordet.

Kan se 1st Devil’s Play som alt. wincon inte 2.

-2-3 Pillar of Flame
+2-3 Detention Sphere
mot lingering souls och annat jobbigt.
-1-2 Pillar of Flame
+1-2 Sphere of Safety för att snabbare få en i spel.

-2 Sorin, Lord of Innistrad
+2 Sphinx's Revelation

Skriven: 14:05, 11/3 -13

MTGoldschool
 
Föredrar då Intangible Virtue över Collective Blessing, då den är snabbar och lättare att casta, plus att vigilance är galet bra.

Skriven: 13:51, 11/3 -13

Calhadrin
 
Update: Liliana of the Veil och en Sphere of Safety är utbytta mot tre stycken Merciless Eviction.

Skriven: 13:47, 11/3 -13

Calhadrin
 
Såg det felet nu, skall vara Arbor Elf istället för Avacyn's Pilgrim så det ordnas direkt.

Dessutom, med rätt länder på hand ligger Assemble ute runda tre och Descent runda 4, så Chromatic blir onödig.

Collective Blessing och Parallel Lives är alternativa wincons. Och jag behöver token-arméer för att kontra Descent into Madness ifall jag får ut den innan Assemble the Legion.

Skriven: 13:44, 11/3 -13

Teddymannen
 
Om blått ändå ska köras kanske Izzet Charm ska få sig någon plats för kortfilter/kontring? Tycker inte heller att Pillar of Flame och Collective Blessing gör din lek bättre och Parallel Lives är onödigt att ha fler än 2.

Personligen skulle jag nog köra -1 sphere för en sweeper eller kontring/removal. Sällan behöver man ha fler sphere ute i spel.

Skriven: 13:40, 11/3 -13

MTGoldschool
 
Avacyn's Pilgrim är inte bra i denna lek, Arbor Elf är mycket bättre i combo med Verdant Haven, dock måste länderna ändras till mer pang länder med forest.
Att tappa en Stomping Ground med Verdant haven och sedan tappa upp med Arbor Elf för att tappa den igen nettar 4 mana i stället för 1 mana som Avacyn's Pilgrim ger.

Pillar of Flame och Devil’s Play Känns ganska committing till rött bättre att ha grönt, alt. grön/vitt som din bas färg och splasha de andra, med Verdant Haven och Abundant Growth(för kort drag och filter, bättre än lantern då den är billigare cmc och buffar Sphere of Safety)

Parallel Lives och Collective Blessing känns så där, Parallel Lives kan funka 1-2 kanske, men Collective Blessing tar bara upp plats för mer removals eller ramp.

Sphinx's Revelation är nästan ett då det köper dig tid tills att få ut korten du behöver, innan du blir stompad.
Den fyller även din hand med dessa kort tidigt i combo med Verdant Haven och Arbor Elf som kan netta dig ~5-10+ liv/kort runda 4 om du har tur med draw.

Planeswalkers delen är Liliana of the Veil den som är ens i närheten av att kunna vara ett alternativ.
Dock så är hon bäst tidigt i spel, i och med det blir hon dålig då disca kort för att plusa henne är det sista man vill tidigt med denna typ av lek. (Planeswalkers buffar inte Sphere of Safety)

Skriven: 12:03, 11/3 -13

Teddymannen
 
Man flippar sällan Garruk Relentless utan sitter oftast bara där och pumpar ut 2/2or, har nästan aldrig fått användning av hans removal men det beror väl på vad man möter. Det som gör Garruk, Primal Hunter lite bättre(förutom att han kostar mer) är att han drar kort åt dig, vilket är väldigt viktigt.

Chromatic Lantern tycker jag att du borde ha iaf 2-3 av. Det är viktigt att få ut Assemble runda 4 för att få igång maskinen ASAP.

Min lek är WBR-färgad men du kanske kan få några idéer av den ändå.
http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=128874&p=&sok=japp

Skriven: 12:03, 11/3 -13

Louie
 
Tänkte snarare på mängden tokens den skapade. =P
Som removal är jag lite tveksam, finns bättre som skulle kunna läggas in, fast inget som även skapar tokens. =)

Det som gör att jag tycker Garruk, Primal Hunter är starkare är för att alla hans förmågor är relevanta för leken. Token, kortdrag och många tokens. Med Garruk Relentles har du token och removal (med toughness max 3). På flipsidan finns i princip bara deathtouchtoken som är bra. De två andra har bara fyra möjliga targets att hitta/använda. Det är så jag tänker iaf. =)

Skriven: 11:31, 11/3 -13


Hade du varit inloggad hade du kunnat kommentera leken här.

 


TOPPLISTAN Allt

TOP 10 DENNA MÅNAD
  1. 2+ CMC Taxes
    av Caps_lock
  2. Deadguy ale
    av Bulton

Format:
Kategori:

 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!