Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
Kortpärmen Sök | Magic Quiz | Slumpvis kort | Butiken | Illustratörer | Identifiera kort  
Brightclimb Pathway // Grimclimb Pathway Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway



Alla utgåvor:

Clearwater Pathway // Murkwater Pathway
Zendikar Rising, Rare

MV: 0
Korttyp: Land // Land
Nuvarande oracletext:
Tap: Add U.
-------
Tap: Add B.
Flavourtext:
"Just when the river seems most peaceful, suddenly you round a bend and hurtle down a waterfall." —Zahr Gada, Halimar expedition leader
Illustration: Daarken
Kortspecifika regler
2020-09-25
There is a single triangle icon in the top left corner of the front face. There is a double triangle icon in the top left corner of the back face.

2020-09-25
To determine whether it is legal to play a modal double-faced card, consider only the characteristics of the face you’re playing and ignore the other face’s characteristics.

2020-09-25
If an effect allows you to play a specific modal double-faced card, you may cast it as a spell or play it as a land, as determined by which face you choose to play. If an effect allows you to cast (rather than “play”) a specific modal double-faced card, you can’t play it as a land.

2020-09-25
If an effect allows you to play a land or cast a spell from among a group of cards, you may play or cast a modal double-faced card with any face that fits the criteria of that effect.

2020-09-25
The mana value of a modal double-faced card is based on the characteristics of the face that’s being considered. On the stack and battlefield, consider whichever face is up. In all other zones, consider only the front face. This is different than how the mana value of a transforming double-faced card is determined.

2020-09-25
A modal double-faced card can’t be transformed or be put onto the battlefield transformed. Ignore any instruction to transform a modal double-faced card or to put one onto the battlefield transformed.

2020-09-25
If an effect puts a double-faced card onto the battlefield, it enters with its front face up. If that front face can’t be put onto the battlefield, it doesn’t enter the battlefield.

2020-09-25
If an effect instructs a player to choose a card name, the name of either face may be chosen. If that effect or a linked ability refers to a spell with the chosen name being cast and/or a land with the chosen name being played, it considers only the chosen name, not the other face’s name.

2020-09-25
In the Commander variant, a double-faced card’s color identity is determined by the mana costs and mana symbols in the rules text of both faces combined. If either face has a color indicator or basic land type, those are also considered.


Legalitet:

Standard: Ej legal
Pioneer: Legal
Modern: Legal
Legacy: Legal
Vintage: Legal
EDH / Commander: Legal
Pauper: Ej legal
Explorer: Legal
Historic: Legal
Brawl: Ej legal
Premodern: Ej legal
93/94: Ej legal

Clearwater Pathway // Murkwater Pathway är inte legal i något block.


Regelfrågor om Clearwater Pathway // Murkwater Pathway
Lekar med Clearwater Pathway // Murkwater Pathway

VÄRDE PÅ TORGET Logga in för att se värdet
 

Vill du slippa reklamen? Bli Guldmedlem!
 
tillbaka till Anslagstavlan

Anslagstavlan: Totalt genomvidrigt

latsblaster skrev 11:06, 27/9 -20
Den här dual-cykeln är det sämsta och tråkigaste skiten jag sett på länge eller rent av sedan jag återupptog spelandet. Visst är tap-commons som började med förra skit-zendikar (så klart?) genom vidriga men de är inte rares. De här är ju användbara, kraftfulla, bra i constructed men vill jag spela med det här skiten? De verkar väldigt starka, men de är till och med ännu tråkigare än scars-duals. De har synnergi med typ ingenting. Möjligtvis bounce men det har redan scry-duals eller till och med life gain duals mer av?
Cycling-länderna (amonkhet) hade synnergi med sneak peaks från Shadows, likaså tangos. Check från ixalan/dominaria med allt före och efter. Det är klart mycket roligare. Att vända på duals i fickor är ingalunda skoj.
Cycling-länderna från Ikoria var jättefina, hade varit skoj om de fått en uppföljare snart men fattar att det inte sker än; "dumma! dumma Zendikar!!!" :)
Vad som är mindre dåligt med de här är att de inte alls är lika bra (?) som andra duals i trefärgat?
Hade förmodligen gillat de här mer om de haft basic types.
214 svarade 11:41, 27/9 -20
Du har inte funderat på att sluta spela igen då?;)
uchibushi svarade 12:29, 27/9 -20
Jag tycker ärligt talat de ser riktigt starka ut och kommer bana vägen för coola 3 och 4 färgs lekar :)
latsblaster svarade 13:20, 27/9 -20
214: Nej! Jag tänker inte låta mig knäckas av en besvikelse! Ett zendikar-set ska inte få förstöra; jag menar, förra gången var det ju inte så tokigt med duals och länder fast designen var sämre för övrigt.

uchi: De ser riktigt starka ut i tvåfärgat, men jag tycker att de är starka på FEL sätt!
EvilEmil svarade 02:12, 29/9 -20
vi bestämmer helt enkelt bara att dom e skit och så var det med det.
chrono svarade 10:49, 29/9 -20
Spela utan plastfickor så är problemet löst
Arjensund svarade 19:46, 29/9 -20
alltså efter den knarktrippen WOTC haft senast är det helt ärligt lite gött att få ner powernivån ett snäpp. Det är inte OP länder men tycker absolut inte de är 'sämst' :) Såklart min åsikt!
latsblaster svarade 22:55, 29/9 -20
De är verkligen inte svaga, bara skittråkiga. Så svårt att läsa? Kraftfulla kort kan vara dåligt designade.
214 svarade 23:27, 29/9 -20
Jag vill påstå att detta är bland de bäst designade dualsen på länge.

Fetchländer är de bäst designade
Sedan shockländer och fastlands
Trilands är väldigt nice, speciellt fetchbara, så jag tror att dom hamnar på en 3e plats.
latsblaster svarade 06:59, 30/9 -20
Att fetch är bra design kan väl diskuteras, det är bra om man älskar att blanda leken.

Det som försvarar dessa design-mässigt är att de är starkare i tvåfärgat än tre färgat, vilket duals i grunden borde vara.
Rallarn_ svarade 15:07, 2/10 -20
Håller med.. Om dessa hade varit fetch-bara åtminstone, då hade jag nog tänkt lite annars..
latsblaster svarade 15:49, 2/10 -20
Huruvida ett land är fetchbart eller inte bör ju inte avgöra om det är bra design eller inte. Själv vill jag inte plocka kort ur fickan.
nenne95 svarade 12:27, 3/10 -20
Kan du komma med några argument när det gäller 'designkvalité' Lats? Det är ju en subjektiv fråga och det är ofta man ser dig kasta runt 'bra/dåligt designat' utan att någonsin förklara varför osv.

Om du ska spamma kan du åtminstonde se till att man kan följa dina tankar.
latsblaster svarade 17:13, 3/10 -20
Ja, visst, om än en smula förenklat. Bra design är ju kort som attraherar en och som man vill spela med, kort som ser bra ut och kanske bättre än vad de faktiskt är. Bra design gör en sugen på MtG och gör spelet roligt. Krångliga och omständiga kort som man måste läsa 1000 gånger på är allt som oftast dålig design. Gamla MtG med en massa konstiga omständiga begränsningar, Lim-Dul's Paladin är ett favorit-exempel.

Jag har kanske ovan nämnt några anledningar till varför jag inte alls blir sugen på att spela med de här avarterna, till skillnad från tango-duals från battle och sneak peaks från shadows. Att de här måste fixas med ur fickan känns som extra salt i såren.
EEJR svarade 21:18, 3/10 -20
Jag gillar designen att landet kommer in otappat, & enda nackdelen är att den i slutändan bara kan tappa för 1 färg. Det ger leken color fixing medans den gör det svårare för en att spela för många färger.

Problemet verkar mest ligga i att det är ett flip-kort där flip-effekten inte är intressant på något sätt. Ett bättre exempel på ett identiskt kort skulle vara något i stil med:

As X enters the battlefield, choose blue or black.
tap: Add one mana of the chosen color.

Dock så skulle flip-effekten kunna ha synergi med framtida kort som mitt exempel inte skulle ha.
latsblaster svarade 07:59, 4/10 -20
Eejr: det du föreslår skulle innebära bättre design. De här har säkert på grund av dubbla sidorna problem att ha types, skulle bli krångligare regelmässigt.
Nehekarah svarade 04:44, 14/10 -20
Lats: I nästan varje booster så får du ju med replacement kort som du kan ha i dina fickor istället för kortet, precis som du har kunnat sen dom började med flipkort.

Tycker du att alla flipkort har dålig design eller är det enbart för att flippen i sig inte gör något? För i sådana fall så är det ju inte själva flippandet som är designfelet.

Helt ärligt så ser jag verkligen inte var problemet är med designen. Att köra med ett replacement kort är ju uppenbarligen lösningen om du känner att det är så jobbigt att ta ur kortet ur fickan. Men det är väl för jobbigt det också antar jag.
latsblaster svarade 07:34, 14/10 -20
Japp, jag känner mig inte bekväm i att ha replacements.

Vissa flipkort har så stark design att det är värt det - Treasure Map är det överlägset bäst designade flip-kortet som jag har sett. Origins-walkers är också okej.

Flip är inte bra när det verkligen inte är nödvändigt.
214 svarade 22:58, 14/10 -20
Hur är Treasure Map bra design?
latsblaster svarade 08:54, 15/10 -20
214: Det är en skattkarta som hittar skattkammarön! Kartan är ett föremål (artifact) och skattkammarön är en plats (land). När du letat på ön får du skatter.

Tycker du det är fel att man på ön kan växla guld mot information? :)

[flavour]

Spelmekanik: Treasure Map blir till cove som en reward. Du jobbar dig själv fram till belöningen genom att investera färglös mana som du först får tillbaka i form av scry och sedan i tokens/färgad mana, valfri färg som du istället kan ersätta med kortdrag, fast senare i spelet då det behövs.
Om du hade varit inloggad hade du kunnat svara här
 

I BUTIKEN

Singlar
100:-/styck
1 st inne
Foil
236:-/styck
Ej i lager!

LÄGG TILL MIN H/W

Lägg till st Clearwater Pathway // Murkwater Pathway (Zendikar Rising) till min
 

PÅ HAVE

Pesos (2st), Rawbean (1st), Kugelfang (1st), Kugelfang (1st), Ärke (4st), DryBonesGG (2st), olofbrandt (3st), FastIgen (1st), Schwoosh (1st), Discus (2st), el_fisty (5st), Khaz_Modan (1st), 666killer666 (4st), toste (1st), Kenikki (1st)

PÅ WANT

ikaros (1st), mindre (1st), Shagrat (1st), Hubstubbe (1st), Ameste (1st), Smokin_Gunnar (1st), ThE_J (1st), sebas3n (1st), inspel (4st), CaptainTaco (4st), UmeLinkan (1st), Silenoz (1st)

Till salu

Knaz 1 SEK (NM) Försäljning (1st)
olofbrandt 59 SEK (eng, NM) (3st)
FastIgen 59 SEK (eng, NM) (1st)
TSky 60 SEK (1st)
Queldion 60 SEK (eng, EX) (1st)
Ichi 60 SEK (eng, NM) (1st)
toste 60 SEK (eng, NM) (1st)
Rawbean 60 SEK (eng, NM) (1st)
Ameste 65 SEK (EX) (3st)
Vansinnet 70 SEK (3st)
Khaz_Modan 70 SEK (eng, NM) EDH pärm (1st)
Schwoosh 70 SEK (eng, NM) (1st)
Rayek 75 SEK (NM) Foil! (1st)
Discus 75 SEK (eng, NM) (2st)
Rodro 80 SEK (eng, NM) (2st)
finarfin 99 SEK (eng, NM) (3st)

VILL KÖPA

Silenoz (1st)
Shagrat (1st)
UmeLinkan (1st)
mindre(eng) (1st)
inspel Foil! (1st)
ikaros (1st)
ThE_J(eng) (1st)
Info om listorna
 

PÅ AUKTION (2)

- RENSAR I SAMLINGEN!!... (av Rayek) 60 SEK (BO: 75 SEK) (NM) Foil! (1st, 0 bud), 4 dagar kvar
- Fetch, shockländer,... (av Ameste) 22 SEK (BO: 65 SEK) (EX) (3st, 3 bud), 9 dagar kvar