Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CASUAL Draftlös kub, vill ha input!... Att bygga en kub ...
Hjälp med frontierlek till gothcon 2018
Senast läst: 22:44:19, 25/4 -24. Läst 2932 gånger.
jarger

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 12/8 -12

7 rubriker
62 svar

Hjälp med frontierlek till gothcon 2018 09:28:25, 21/2 -18  
La denna i casual då jag inte hittar något bättre ställe. Om det finns ett sådant får man gärna tipsa.

I alla fall, i år verkar det bli så att jag är i stan över påsk och kan därför lira lite magi på gothcon. Såg att det blir frontierturnering och tänkte ta tillfället i akt och lira en lek jag aldrig fick prova när den var i standard: evolutionary dredge! Länk: https://www.mtggoldfish.com/articles/budget-magic-93-23-tix-standard-evolutionary-dredge

Min fråga är hur jag hottar upp den för att ge mig lite bättre chans i frontier. Har sett att japanerna kör grixis dredge istället men jag vill hålla mig till sultai, mest för att man tappar många myskort i grönt i grixis. Har Inga planer på att vinna men det är roligt att slippa gå 0-3 ragequit. Kommer troligtvis inte spela leken efter påsk så tänkte inte lägga onödigt mycket pengar, men är beredd att bränna några hundra på kort jag inte har.

Kort som jag funderar på: Grim Flayer (äger 2), lill-jace (äger 1), fetchländer (har playset av alla), fastländer, Distended Mindbender, Scrapheap Scrounger.

Alla tips mottages tacksamt
 
I always love casting Thragtusks. The best part about Thragtusk is that he comes with a little friend. Even a beast deserves a friend. - @MagicBobRoss

Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

1. Distended Mindbender? Whaaaaat... 09:50:40, 21/2 -18  
Distended Mindbender? Whaaaaat? Det här blev jävligt intressant :) Spännande!
jarger

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 12/8 -12

7 rubriker
62 svar

2. [lek]223239[/lek] Mitt förs... 12:47:23, 21/2 -18  
Frontier sultai dredge

Vintage / Turneringsspel

Av: jarger
12:37, 21/2 -18

jarger kommenterar:
Första utkastet. Oklart om det är värt att ha med blått öht. Plainsen representerar öppna slots.
Kategori: Turneringsspel
Format: VintageStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1742:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]223239[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Mitt första utkast som innehåller basen av leken. Manan måste def pillas på. Funderar på hur många haunted Dead jag behöver iom att Scrapheap också kan trigga amalgam. Undrar också hur mycket jag ska försöka interagera med motståndaren samt om Minister of Inquiries är ett bra ettdrop. En fun-of Champion of Wits hade inte varit fel heller.
 
I always love casting Thragtusks. The best part about Thragtusk is that he comes with a little friend. Even a beast deserves a friend. - @MagicBobRoss
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

3. Satyr Wayfinder verkar vara et... 22:23:34, 21/2 -18  
Satyr Wayfinder verkar vara ett bra kort för din lek.
Finns väl någon tjockis för GG5 eller liknande som blir billigare för varje gubbe man har i graven? Uncommon Från theros tror jag den är. Kan ju vara gött att kunna spela saker från handen ockaå. Leap känns sådär, den millar ju allt UTOM gubbar.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
Uppdaterad: 22:29:11, 21/2 -18
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8357 svar

4. Nemesis of Mortals... 22:28:43, 21/2 -18  
Nemesis of Mortals
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

5. 214: millar verkligen leap??? ... 23:08:34, 21/2 -18  
214: millar verkligen leap??? :/
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!