Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 646 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Yu-gi-oh n00b-fråga... Vintage Hockeybilder: En Legen ...
Hjälp med Q2 SourcePort.
Senast läst: 19:37:34, 5/4 -24. Läst 834 gånger.
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

Hjälp med Q2 SourcePort. 06:30:35, 21/2 -18  
Försöker få igång missionpacks till Quake 2 i Quake 2Xp, men fattar inte riktigt.

Det står så här:
"Run quake2xp as – quake2xp.exe +set compatibility 1 +set game rogue (or any folder name with mod)"

Och jag vet att jag måste lägga till den där raden text (minus parentesen) nånstans, men minns inte vart eller hur :S

Jag kör Win10.

Nån som vet och hinner förklara? :D
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."

jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

1. Launch options läggar man till... 09:10:18, 21/2 -18  
psykopatmullvad skrev 06:30, 21/2 -18 Försöker få igång missionpacks till Quake 2 i Quake 2Xp, men fattar inte riktigt.

Det står så här:
"Run quake2xp as – quake2xp.exe +set compatibility 1 +set game rogue (or any folder name with mod)"

Och jag vet att jag måste lägga till den där raden text (minus parentesen) nånstans, men minns inte vart eller hur :S

Jag kör Win10.

Nån som vet och hinner förklara?

Launch options läggar man till i genvägen till exefilen, minns inte vad det står på raden men det är sökvägen till exefilen du letar efter.

Det står nåt liknande detta:
"C rogram Files (x86).....quake2xp.exe" -set compability 1 -set game rogue

Så brukar det funka, använder det för windowed mode etc. på spel som Diablo 2.

Nyare spel som körs via Steam har en launch options kommandorad i "preferences" ifall du högerklickar på spelet i ditt library, dör knappar man in liknande för att få tillgång till betapatcher osv.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!